Aréna pro obchodování s hlasovými službami

Společnost Interoute, majitel a provozovatel nejhustěji propojené hlasové a datové sítě v Evropě, oznamuje zahájení poskytování služby Arena, která umožňuje propojení operátorů hlasových služeb bez poplatků. Služba Arena má zjednodušit obchodování s hlasovou kapacitou a odstranit tradiční bariéry vstupu na trh. Je to nejnovější rozšíření propojovací služby pomocí softswitch Interoute Virtual Voice Network (VVN), která umožňuje operátorům rychle vstoupit na hlasový trh bez investic do infrastruktury.

Na webovém portálu Arena může komunita globálních a národních operátorů, prodejců a internetových providerů, připojených k Interoute VVN, mezi sebou vzájemně snadno zřizovat nové přenosové trasy bez ohledu na místo nebo protokol, který využívají. Zatímco tradiční poskytovatelé účtují poplatky za provoz procházející ústřednou, zákazníci VVN platí pouze za využívání softswitch v pan-evropské síti společnosti Interoute. Službu Interoute VVN od jejího spuštění loni v květnu využívá více než 100 zákazníků včetně velkých národních operátorů, mezi jinými například Český Telecom či indický telekom VSNL, nebo internet a VOiP providerů jako Streamdoor. V současnosti přenáší síť okolo 100 miliónů hlasových minut měsíčně.

 
  

- PR -

Doba si žádá víc než jen efektivitu, žádá předvídavost

Přelom starého a nového roku je obdobím, kdy se v IT Systems ještě více zahledíme do budoucnosti a ve spolupráci s předními experty na podnikové IT mapujeme aktuální trendy a předpokládaný vývoj v dalších letech. Proto je významnou součástí aktuálního vydání příloha Trendy ICT. Články zaměřené na očekávaný vývoj v roce 2026 ovšem najdete napříč celým vydáním.

  

- PR -

Veolia pomáhá obcím v boji se suchem

a díky systému GIST Aplikace dokáže také lépe čelit povodním


Společnost Veolia pracuje již řadu let na projektu řízení propojených vodovodních soustav v Česku. Její systém chytrých dispečinků umožňuje obcím redistribuci upravené vody do lokalit s akutním nedostatkem. Jde o příklad projektu, který pomáhá bojovat s klimatickou změnou na regionální úrovni. Součástí softwarového řešení chytrých dispečinků je také Povodňový informační systém vyvinutý ve spolupráci společností Středočeské vodárny a GIST Consulting. Povodňový informační systém funguje jako modul platformy GIST Aplikace.