Aktuality -> IT Projekty - 11. 2. 2013

ARBES pomáhá řídit zdravotnictví ve Středočeském kraji

Krajský úřad Středočeského kraje zavedl manažerský informační systém ARBES Hospital BI, který sjednocuje a zjednodušuje konsolidační reporting. Celé řešení je založené na platformě Oracle a jeho implementaci realizovala společnost ARBES Technologies. K hlavním důvodům, proč se Krajský úřad Středočeského kraje rozhodl pro zavedení manažerského informačního systému pro řízení všech svých zdravotnických zařízení, patřila především nejednotnost účetních osnov, metodik, organizačních struktur, definic klíčových ukazatelů a reportovacích procesů. Zdravotnická zařízení připravovala reporty pro kraj ručně a v nepravidelných intrevalech. Data přitom získávala z více než 25 provozních systémů, což mělo za následek vysokou chybovost a časovou náročnost. Mimo to s sebou tento způsob řízení nesl i vysoké kapacitní nároky na IT, ekonomická oddělení a dodavatele systémů.



Primárním cílem projektu byla integrace a centralizace ekonomických, medicínských, lékárenských, personálních a technicko - provozních systémů všech pěti krajských zdravotnických zařízeních do jedné konsolidované datové struktury. Došlo ke sjednocení účetních osnov, alokačních a účetních metodik, reportovacích procesů, organizačních struktur a všech výstupů nemocnic. Konzultanti společnosti ARBES Technologies rovněž zajistili automatizované datové přenosy ze všech primárních systémů a připravili komfortní uživatelské výstupy pomocí nástroje Oracle Business Ingelligence.

 

Hlavním přínosem zavedení manažerského informačního systému se stala centralizace a automatizace zpracování vstupních dat a aktualizace požadovaných krajských výstupů. Krajskému úřadu jako zřizovateli projekt přinesl široké možnosti sledování, plánování, kontrolování a především porovnávání výkonnosti jednotlivých zdravotnických zařízení. Jak zřizovatel, tak i management jednotlivých subjektů, mohou nyní snadno porovnávat výkonnost a produktivitu jednotlivých hospodářských středisek, primariátů či odborností. Jednoduše dokáží odhalit například nadprodukci některých výkonů či neefektivní využití akutních lůžek. Celé řešení navíc obsahuje sledování a kontrolu regulačních mechanismů vyplývajících z aktuálně platné úhradové vyhlášky a dodržování limitů vyplývajících z individuálních smluvních vztahů mezi zdravotnickými zařízeními a zdravotními pojišťovnami.


 
  

- PR -

Phoenix a BENU lékárny sjednotily komunikaci s více než 430 pobočkami díky ALVAO

Společnost PHOENIX lékárenský velkoobchod, s.r.o., provozující síť lékáren BENU, potřebovala zjednodušit a sjednotit komunikaci mezi centrálou a lékárnami. Implementací ALVAO Service Desk a Asset Management získala přehledné řešení pro správu požadavků i majetku, které přineslo rychlejší komunikaci, vyšší efektivitu a lepší podporu napříč celou organizací.

  

- PR -

HANNOVER MESSE 2026 - poslední volné plochy!

Dotace pro české firmy a společná expozice CzechTrade


HANNOVER MESSE je světově nejdůležitější veletrh v rámci zpracovatelského průmyslu, který se již přes 50 let pravidelně na jaře koná v německém Hannoveru. Další ročník proběhne 20.-24. dubna 2026. Jedná se o prvotřídní platformu pro prezentaci novinek z oblasti průmyslové automatizace a IT, energetických a environmentálních technologií, vývoje a výzkumu v rámci oboru strojírenství. Na prezentaci na veletrhu HANNOVER MESSE je možné získat dotaci od agentury CzechTrade, nebo se přímo zapojit do společné expozice českých firem.