facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 19. 5. 2015

Aktuální průzkum chování zákazníků při nákupu chytrých zařízení

Klíčovou roli mohou sehrát poskytovatelé komunikačních služeb

Rychlý růst spotřebitelské poptávky po inteligentních zařízeních staví telekomunikační operátory do klíčové pozice mezi prodejci těchto přístrojů. Dokazuje to nový průzkum společnosti Accenture, který probíhal i v České republice. V každoročním průzkumu chování zákazníků respondenti jmenovali telekomunikační operátory mezi třemi typy firem, u kterých by si koupili inteligentní zařízení. Čeští respondenti se projevovali velmi konzervativně – u všech typů inteligentních přístrojů uvedli jako první volbu společnost, která se specializuje na výrobu takového zařízení. Další v pořadí skončili výrobci mobilních telefonů a počítačů a telekomunikační operátoři.



Například v případě inteligentních bytových termostatů by respondenti nakupovali v první řadě u výrobce zařízení (globální vzorek 52 %, v ČR až 66 %), telekomunikačního operátora (40 vs. 31 %) nebo výrobce mobilních telefonů a počítačů (39 vs. 9 %). V České republice by inteligentní termostaty nakupovalo 33 % spotřebitelů od svého dodavatele energií a 29 % od stavební společnosti či správy budov. V případě domácích bezpečnostních a sledovacích systémů by upřednostnili opět výrobce zařízení (globálně 55 %, v ČR 56 %), dále výrobce mobilních telefonů a počítačů (39 vs. 10 %) a telekomunikační operátory (38 vs. 32 %). V ČR by 37 % spotřebitelů nakoupilo toto zařízení od soukromé bezpečnostní agentury a 35 % od televizní či kabelové společnosti.

 

Při pořizování zábavných systémů do auta by se respondenti obraceli na výrobce mobilních telefonů a počítačů (globálně 53 %, v ČR 34 %), výrobce zařízení (52 vs. 49 %) a telekomunikační operátory (47 vs. 35 %). Čtyři z pěti (v ČR 74 %) respondentů uvedli, že by jim vyhovovalo mít jednoho poskytovatele, pomocí něhož by spravovali svá řešení pro komunikaci i zábavu.

 

Téměř tři čtvrtiny (74 %) českých respondentů uvedlo, že preferují jednoho poskytovatele komunikačních služeb. Specializovaní výrobci inteligentních zařízení často nedokážou svá zařízení navzájem propojit a nabídnout snadnost obsluhy – 70 % českých účastníků průzkumu uvedlo potíže s nastavením a používáním.

 

Z průzkumu dále vyplynulo, že v oblasti hlasových a datových služeb jsou poskytovatelé komunikačních služeb zákazníky uváděni jako nejlepší volba a důvěryhodný partner. Zároveň jsou spolu s bankami vnímáni jako nejdůvěryhodnější (33 %) ve správě a ochraně jejich osobních údajů.

 

60 % respondentů preferuje telekomunikační operátory jako poskytovatele pevného připojení v oblasti hlasových služeb, 54 % jim dává přednost pro data. V bezdrátovém připojení je upřednostňuje 53 % respondentů pro hlasové služby, 50 % pro přenos dat.

 

V oblasti zábavních služeb dosahují poskytovatelé komunikačních služeb překvapivě téměř stejných hodnot jako klasické televizní vysílání a placené televizní kanály: 37 % respondentů uvedlo televizní vysílání, následují telekomunikační operátoři s 35 %. Pokud se týká videa na vyžádání, 31 % spotřebitelů preferovalo telekomunikační operátory, 25 % výrobce telefonů a počítačů, 24 % klasické televizní kanály.


 
  

- PR -

11 reálných příběhů IT manažerů:

Jak zvládli SaaS, kyberbezpečnost i automatizaci


AID2025IT manažeři napříč organizacemi dnes řeší podobné výzvy: jak zvládnout přechod na SaaS, zvýšit úroveň kyberbezpečnosti, automatizovat procesy a mít přehled o IT majetku, aniž by museli zavádět složité postupy. Zajímá vás, jak to v praxi zvládají ostatní?

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.