- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (51)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Aktin zvýšil výkonnost logistických procesů nasazením WMS
Internetový prodejce sportovní a zdravé výživy Aktin nově řídí logistiku pomocí skladového software LOKIA WMS. Aktin tím zvýšil produktivitu logistiky, zejména práce skladníků, což mu umožnilo spolehlivě zvládnout i vánoční nápor zákaznických požadavků. Nový systém také firmě nabízí lepší přehled o dostupnosti zásob. Systém navíc automatizovaně odesílá požadavky a informace o zásilkách na přepravce.


Společnost Selltime provozuje pod značkou Aktin internetový obchod, ale také čtyři kamenné prodejny v Praze a Brně s nabídkou sportovní a zdravé výživy. Růst firmy si v uplynulém roce vynutil investici do systému WMS pro zajištění výkonnější, rychlejší a přesnější logistiky, zejména práce ve skladu.
„Dříve jsme ve skladu už měli zavedenu adresaci přihrádek a pickeři používali radiofrekvenční čtečky, ale vychystávání probíhalo komplikovaně podle papírů, což skladníky zdržovalo. Řízení priorit vázlo a bylo závislé na vedoucím. Dnes jsou skladové procesy řízeny pomocí WMS a veškeré požadavky z objednávek přenášeny přímo na terminály skladníků,“ říká Miroslav Králík, vedoucí manažer prodeje a logistiky Aktin.
Nasazení systému LOKIA WMS od společnosti CCV Informační systémy mělo okamžitý dopad na snížení pracnosti ve skladu při současném zvýšení přesnosti a přehlednosti všech procesů. Přestože se tým zaměstnanců ve skladu snížil o více než čtvrtinu na přibližně dvacet skladníků, zvládá výrazně více práce, než tomu bylo dříve. Již během prvních 3 měsíců po startu systému vyskladnil Aktin s pomocí systému přes 100 tisíc příkazů, vyexpedoval 35 tisíc zásilek zákazníkům a tento objem nadále zvyšoval.
„Naše práce je velmi pružná, skladujeme desítky tisíc položek a priority se poptávkami zákazníků často mění v průběhu dne. Mimořádnou prověrkou pro nás byl konec roku, kdy je objem zásilek násobně vyšší, ale s podporou systému jsme neměli problémy pružně vykrývat požadavky prodejen ani přímých zákazníků,“ vysvětluje Králík.
Rozsáhlému skladu produktů se zdravou výživou a fitness vybavením pomáhá, že systém zvyšuje přehled o práci jednotlivých skladníků, nebo přehledně zobrazuje on-line stav zásob na grafické mapě skladu. Zrychlení odbavení zásilek a expedice zboží podporuje řízení požadavků podle typů objednávek a strojové odesílání informací o zásilkách na přepravce. „Pro Aktin jsme premiérově nasadili modul pro automatizovanou agregaci dopravních služeb s partnerskou aplikací Balíkobot, což pomohlo k odstranění zbytečných papírů, prodlev a chyb v přepisování informací pro dopravce,“ dodává Tomáš Kormaňák, produktový manažer LOKIA WMS.
19.6. | ITeuro Solution Day 2025 |
23.9. | PragVue 2025 |
1.10. | Cyber Attacks 2025 |
21.10. | Bezpečnosť a dostupnosť dát 2025 |
11.11. | Umělá inteligence v IT infrastruktuře 2025 |
Formulář pro přidání akce
18.6. | Webinář: Jak optimalizovat nákupní procesy s Odoo? |
29.9. | The Massive IoT Conference |