facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> IT Projekty - 6. 2. 2019

Aktin zvýšil výkonnost logistických procesů nasazením WMS

AktinInternetový prodejce sportovní a zdravé výživy Aktin nově řídí logistiku pomocí skladového software LOKIA WMS. Aktin tím zvýšil produktivitu logistiky, zejména práce skladníků, což mu umožnilo spolehlivě zvládnout i vánoční nápor zákaznických požadavků. Nový systém také firmě nabízí lepší přehled o dostupnosti zásob. Systém navíc automatizovaně odesílá požadavky a informace o zásilkách na přepravce.
 



Společnost Selltime provozuje pod značkou Aktin internetový obchod, ale také čtyři kamenné prodejny v Praze a Brně s nabídkou sportovní a zdravé výživy. Růst firmy si v uplynulém roce vynutil investici do systému WMS pro zajištění výkonnější, rychlejší a přesnější logistiky, zejména práce ve skladu.

„Dříve jsme ve skladu už měli zavedenu adresaci přihrádek a pickeři používali radiofrekvenční čtečky, ale vychystávání probíhalo komplikovaně podle papírů, což skladníky zdržovalo. Řízení priorit vázlo a bylo závislé na vedoucím. Dnes jsou skladové procesy řízeny pomocí WMS a veškeré požadavky z objednávek přenášeny přímo na terminály skladníků,“ říká Miroslav Králík, vedoucí manažer prodeje a logistiky Aktin.

Nasazení systému LOKIA WMS od společnosti CCV Informační systémy mělo okamžitý dopad na snížení pracnosti ve skladu při současném  zvýšení přesnosti a přehlednosti všech procesů. Přestože se tým zaměstnanců ve skladu snížil o více než čtvrtinu na přibližně dvacet skladníků, zvládá výrazně více práce, než tomu bylo dříve. Již během prvních 3 měsíců po startu systému vyskladnil Aktin s pomocí systému přes 100 tisíc příkazů, vyexpedoval 35 tisíc zásilek zákazníkům a tento objem nadále zvyšoval.

„Naše práce je velmi pružná, skladujeme desítky tisíc položek a priority se poptávkami zákazníků často mění v průběhu dne. Mimořádnou prověrkou pro nás byl konec roku, kdy je objem zásilek násobně vyšší, ale s podporou systému jsme neměli problémy pružně vykrývat požadavky prodejen ani přímých zákazníků,“ vysvětluje Králík.

Rozsáhlému skladu produktů se zdravou výživou a fitness vybavením pomáhá, že systém zvyšuje přehled o práci jednotlivých skladníků, nebo přehledně zobrazuje on-line stav zásob na grafické mapě skladu. Zrychlení odbavení zásilek a expedice zboží podporuje řízení požadavků podle typů objednávek a strojové odesílání informací o zásilkách na přepravce. „Pro Aktin jsme premiérově nasadili modul pro automatizovanou agregaci dopravních služeb s partnerskou aplikací Balíkobot, což pomohlo k odstranění zbytečných papírů, prodlev a chyb v přepisování informací pro dopravce,“ dodává Tomáš Kormaňák, produktový manažer LOKIA WMS.


 
  

- PR -

11 reálných příběhů IT manažerů:

Jak zvládli SaaS, kyberbezpečnost i automatizaci


AID2025IT manažeři napříč organizacemi dnes řeší podobné výzvy: jak zvládnout přechod na SaaS, zvýšit úroveň kyberbezpečnosti, automatizovat procesy a mít přehled o IT majetku, aniž by museli zavádět složité postupy. Zajímá vás, jak to v praxi zvládají ostatní?

  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.