Agnostix spouští službu zaměřenou na „léčení“ voicebotů a chatbotů

Česká společnost Agnostix spouští novou službu nazvanou Bot Doctor, která spočívá v diagnostice a následné „léčení“ různých řešení pro automatizovanou komunikaci. Firma takto reaguje na rostoucí počet nepovedených realizací hlasových asistentů, chatbotů a voicebotů v tuzemsku i ve světě. Větší dostupnost technologií a nadšení z velkých jazykových modelů má totiž i negativní důsledky a mnoha firmám tak voicebot nebo chatbot nefunguje tak, jak si představovaly.



Mezi nejčastější příznaky, které se v poslední době u botů objevují, patří problémy s porozuměním mluvenému slovu, ale i psanému textu, časté chyby, neschopnost učit se novým věcem, nízké NPS a v důsledku neschopnost pomoci klientům s jejich požadavky.
„Vytvořit jednoduchého chatbota nebo voicebota je dnes už přímočaré. Mnohdy je ale komplikované s rostoucími nároky uživatelů na rozsah témat chatbotů a voicebotů a jejich funkcionalitu udržet akceptovatelnou kvalitu jejich odpovědí. Pak se začnou chovat nevyzpytatelně nebo poskytovat nesprávné a neúplné odpovědi, uživatelé jsou frustrovaní a na celý segment těchto řešení pohlížejí jako na zpackaný,“ popisuje situaci na trhu Mário Mitas, spoluzakladatel společnosti Agnostix.  

Jak celý proces „léčby“ probíhá? Začíná anamnézou, tedy zhodnocením vyspělosti bota, otestováním jeho funkcí, schopností nebo sociálních dovedností či konverzační úspěšnosti. Důležitá jsou v této fázi i očekávání samotného klienta a jeho představy, co a jak by měl voicebot nebo chatbot zvládat.
„Teprve na základě anamnézy probíhá důkladnější vyšetření a prohlídka všech orgánů bota, abychom zjistili, co přesně ho trápí. Na základě této prohlídky se zaměříme na největší problémy, odhalíme jejich příčiny a navrhneme účinnou léčbu, kterou můžeme na urgentním příjmu okamžitě aplikovat,“ popisuje Mário Mitas.
„Náš analytický tým má zkušenosti s celým spektrem automatizované komunikace od těch nejmenších botů, kteří komunikují pomocí stromové struktury, přes NLP modely až k velkým jazykovým modelům. Poradíme si se všemi druhy integrací, rozumíme analytickým nástrojům a vyznáme se v nuancích jazyka a lidské komunikace,“ dodává Mitas.

Po ošetření svého chatbota získá firma „lékařskou“ zprávu v závislosti na rozsahu zvolené péče. Ta zahrnuje všechna zjištění z diagnostiky, analytiku a odhalené chyby. Součástí zprávy je také plán nutných ošetření, úprav a další péče, na základě kterého bude možné bota postavit na nohy.
„S lékařskou zprávou pak můžete naložit dle vlastního uvážení. Ošetření může provést tým klienta, tým, který řešení původně realizoval, nebo lze bota svěřit do rukou našich chirurgů,“ popisuje Mitas v medicínském přirovnání.

Kromě spuštění nové služby oznámil Agnostix také další etapu spolupráce s univerzitami na výzkumu a vývoji virtuálních asistentů. Aktuální grant je zaměřen na vytvoření 3. generace platformy s názvem E.V.A, která má za cíl radikálně zrychlit a také zlevnit celý proces vývoje voicebotů, což jejich využití otevře mnohem širší skupině firem či organizací. Součástí platformy je obsáhlá analytika interakcí mezi lidmi a chatbotem či voicebotem, která umožňuje jednak vylepšovat samotného asistenta, ale i zdokonalovat další služby, na které si lidé v konverzacích stěžují.
 


 
  

- PR -

Budou váš kamerový systém řídit AI agenti?

5 trendů roku 2025 od video specialisty Milestone Systems


XProtectLetošní rok přináší zásadní proměny v oblasti videodohledových systémů. Podle Rahula Yadava, technologického ředitele společnosti Milestone Systems, se do popředí dostávají samostatně jednající AI agenti, akční inteligence a inteligentní video management systémy. Co tyto posuny znamenají pro integrátory, resellery i provozní týmy? Přinášíme pět klíčových trendů, které budou podle Milestone formovat bezpečnostní technologii v nadcházejících měsících.

  

- PR -

AI jako motor výroby a datové inteligence

ITS_6Jak jste si jistě všimli, aktuální vydání IT Systems je první, které má nové logo. Po dlouhé době jsme se rozhodli oživit nejen logo časopisu, ale také navazujících online médií. Právě výraznější provázání loga časopisu IT Systems, webu SystemOnLine a newsletteru SystemNEWS bylo hlavním cílem modernizace, ke které jsme přistoupili teprve podruhé v téměř třicetileté historii našeho časopisu.