- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Agnostix spouští službu zaměřenou na „léčení“ voicebotů a chatbotů
Česká společnost Agnostix spouští novou službu nazvanou Bot Doctor, která spočívá v diagnostice a následné „léčení“ různých řešení pro automatizovanou komunikaci. Firma takto reaguje na rostoucí počet nepovedených realizací hlasových asistentů, chatbotů a voicebotů v tuzemsku i ve světě. Větší dostupnost technologií a nadšení z velkých jazykových modelů má totiž i negativní důsledky a mnoha firmám tak voicebot nebo chatbot nefunguje tak, jak si představovaly.


Mezi nejčastější příznaky, které se v poslední době u botů objevují, patří problémy s porozuměním mluvenému slovu, ale i psanému textu, časté chyby, neschopnost učit se novým věcem, nízké NPS a v důsledku neschopnost pomoci klientům s jejich požadavky.
„Vytvořit jednoduchého chatbota nebo voicebota je dnes už přímočaré. Mnohdy je ale komplikované s rostoucími nároky uživatelů na rozsah témat chatbotů a voicebotů a jejich funkcionalitu udržet akceptovatelnou kvalitu jejich odpovědí. Pak se začnou chovat nevyzpytatelně nebo poskytovat nesprávné a neúplné odpovědi, uživatelé jsou frustrovaní a na celý segment těchto řešení pohlížejí jako na zpackaný,“ popisuje situaci na trhu Mário Mitas, spoluzakladatel společnosti Agnostix.
Jak celý proces „léčby“ probíhá? Začíná anamnézou, tedy zhodnocením vyspělosti bota, otestováním jeho funkcí, schopností nebo sociálních dovedností či konverzační úspěšnosti. Důležitá jsou v této fázi i očekávání samotného klienta a jeho představy, co a jak by měl voicebot nebo chatbot zvládat.
„Teprve na základě anamnézy probíhá důkladnější vyšetření a prohlídka všech orgánů bota, abychom zjistili, co přesně ho trápí. Na základě této prohlídky se zaměříme na největší problémy, odhalíme jejich příčiny a navrhneme účinnou léčbu, kterou můžeme na urgentním příjmu okamžitě aplikovat,“ popisuje Mário Mitas.
„Náš analytický tým má zkušenosti s celým spektrem automatizované komunikace od těch nejmenších botů, kteří komunikují pomocí stromové struktury, přes NLP modely až k velkým jazykovým modelům. Poradíme si se všemi druhy integrací, rozumíme analytickým nástrojům a vyznáme se v nuancích jazyka a lidské komunikace,“ dodává Mitas.
Po ošetření svého chatbota získá firma „lékařskou“ zprávu v závislosti na rozsahu zvolené péče. Ta zahrnuje všechna zjištění z diagnostiky, analytiku a odhalené chyby. Součástí zprávy je také plán nutných ošetření, úprav a další péče, na základě kterého bude možné bota postavit na nohy.
„S lékařskou zprávou pak můžete naložit dle vlastního uvážení. Ošetření může provést tým klienta, tým, který řešení původně realizoval, nebo lze bota svěřit do rukou našich chirurgů,“ popisuje Mitas v medicínském přirovnání.
Kromě spuštění nové služby oznámil Agnostix také další etapu spolupráce s univerzitami na výzkumu a vývoji virtuálních asistentů. Aktuální grant je zaměřen na vytvoření 3. generace platformy s názvem E.V.A, která má za cíl radikálně zrychlit a také zlevnit celý proces vývoje voicebotů, což jejich využití otevře mnohem širší skupině firem či organizací. Součástí platformy je obsáhlá analytika interakcí mezi lidmi a chatbotem či voicebotem, která umožňuje jednak vylepšovat samotného asistenta, ale i zdokonalovat další služby, na které si lidé v konverzacích stěžují.
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Formulář pro přidání akce
15.5. | Konference SCADA Security |
22.5. | Akce pro automobilové dodavatele "3DEXPERIENCE... |
12.6. | Konference ABIA CZ 2025: setkání zákazníků a partnerů... |
29.9. | The Massive IoT Conference |