Aktuality -> Podnikové aplikace a služby - 17. 8. 2022 - Ing. Lukáš Grásgruber

Ageware kontroluje webkamerou věk uživatele

AgewareS ochranou dětí před nevhodným obsahem a podporou podnikatelů před „nevítanými“ zákazníky na jejich webech a e-shopech přichází Ageware. Jde o softwarový nástroj, který je schopný rozpoznat hranici věku, nebo zda je podoba člověka skutečná. Po skenu obličeje webkamerou prý dokáže určit věk snímaného uživatele s přesností zhruba 3 let. Mohl by tak pomoci s kontrolou věku při nákupu alkoholu a tabáku na internetu nebo při návštěvách webů s obsahem pro dospělé.



Ve srovnání s dosud používanými kontrolními mechanismy je tím zajištěna výrazně spolehlivější kontrola věku a tím se výrazně zvyšuje bezpečnost dětí na internetu. Nástroj Ageware funguje na technologii společnosti Innovatrics, která už je globálně úspěšně využívána a ověřila identitu více než miliardě lidí.

Již dnes Ageware disponuje nezávislým ověřením Age Check Certification Scheme, v příštím roce by měl projít certifikací. V tuto chvíli je nástroj certifikován proti tzv. spoofingu, tedy případům, kdy nástroj není možné oklamat např. fotografií cizí osoby, obrázkem či nasazenou maskou.

„V současné době se pro kontrolu věku používají většinou takzvané age gates, kdy kdokoliv, ať je mu 10 nebo 80 let, může odkliknout věk 18 let a tím potvrdit dospělost. Současné systémy kontroly věku fungují tak, že spoléhají na to, že člověk při uvádění věku mluví vždy pravdu. Koupit alkohol nebo navštívit pornostránky můžou proto už malé děti, čemuž chceme pomocí unikátní technologie zabránit,“ říká CEO Ageware Viktor Nyitray s tím, že využitá biometrická technologie funguje na základě vyrovnávací paměti pěti let, což znamená, že při kontrole dospělosti musí Ageware určit věk uživatele alespoň na 23 let.

Součástí řešení je také celkem komplexní systém tzv. pasivní detekce skutečnosti, který je v Ageware na nejvyšší možné úrovni certifikace. Tento proces určuje, zda je prezentovaná tvář skutečná, aniž by uživatel musel provést další úkol (narozdíl od tzv. aktivní detekce skutečnosti). „Přes naši bránu neprojdou sluneční brýle, cizí fotografie, masky, ani jiné podobné nástrahy,“ vysvětluje Nyitray.

Fotografie obličeje jsou zpracovány a drženy v systému maximálně 10 minut. Po tuto dobu se uchovávají pouze z toho důvodu, aby technologie byla schopna spolehlivě zanalyzovat získaný sken a určit věk. „Žádná data potřebná pro ověření se nikdy nedostanou k webu, na němž je nástroj implementován. Provozovatel stránky má k dispozici pouze informaci, zda je ověřený věk stejný nebo vyšší než nastavený věkový limit,“ přibližuje Nyitray s tím, že zpracované údaje jsou ihned odstraněny.

Řešení také splňuje všechny požadavky na ochranu osobních údajů (GDPR). „Riziku úniku fotografií předcházíme tím, že sbíráme pouze data, která opravdu reálně potřebujeme k určení věku, to znamená, že to nejsou informace, které by si mohl kdokoliv spojit s konkrétní osobou. Náš systém je naučen nepodstatné informace ignorovat a zdroje dat, což jsou fotografie, smazat do 10 minut po verifikaci,“ dodává Nyitray.


 
  

- PR -

HANNOVER MESSE 2026 - poslední volné plochy!

Dotace pro české firmy a společná expozice CzechTrade


HANNOVER MESSE je světově nejdůležitější veletrh v rámci zpracovatelského průmyslu, který se již přes 50 let pravidelně na jaře koná v německém Hannoveru. Další ročník proběhne 20.-24. dubna 2026. Jedná se o prvotřídní platformu pro prezentaci novinek z oblasti průmyslové automatizace a IT, energetických a environmentálních technologií, vývoje a výzkumu v rámci oboru strojírenství. Na prezentaci na veletrhu HANNOVER MESSE je možné získat dotaci od agentury CzechTrade, nebo se přímo zapojit do společné expozice českých firem.

  

- PR -

Phoenix a BENU lékárny sjednotily komunikaci s více než 430 pobočkami díky ALVAO

Společnost PHOENIX lékárenský velkoobchod, s.r.o., provozující síť lékáren BENU, potřebovala zjednodušit a sjednotit komunikaci mezi centrálou a lékárnami. Implementací ALVAO Service Desk a Asset Management získala přehledné řešení pro správu požadavků i majetku, které přineslo rychlejší komunikaci, vyšší efektivitu a lepší podporu napříč celou organizací.