facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Podnikové aplikace a služby - 12. 7. 2024 - redakce

ACREA vylepšuje své řešení pro textovou analýzu o novou proceduru

Analytický software IBM SPSS Statistics nativně nenabízí procedury určené pro textovou analýzu. Proto společnost ACREA připravila pro své uživatele specializovaný modul Acrea Text Analytics, který tuto funkcionalitu nabízí formou samostatných procedur určených pro konkrétní specifickou činnost. Celkově se jedná o tři procedury. ATA Sentiment, ATA Labels a ATA Entities. Aktuální novinkou je nová procedura ATA Entities a přepracovaná procedura ATA Labels, ve které byla zrušena volba domény dokumentů a typu hesla.



Procedura ATA Entities se využívá k extrakci pojmenovaných entit z textového dokumentu. Například při extrakci entit z příspěvků ze sociálních sítí jako je Facebook, Instagram, X (Twitter), různých diskusních fór, článků, otevřených otázek v dotaznících a podobně. Pojmenovanou entitou může být osoba, organizace nebo místo. Typy entit se zaznamenávají do datové matice jako nový atribut s hodnotami person, organization, location. Před samotnou extrakcí entit lze realizovat automatické rozpoznání jazyka a doplnění diakritiky, pokud chybí. Primárně je procedura určená k analýze českého a slovenského textu, umožňuje však analyzovat i texty z jiných jazyků, například angličtiny či němčiny.

Ke každé entitě je možné připojit sentiment spojený s entitou a případně jej kvantifikovat pomocí skóre. Kategorie sentimentu jsou very negative, negative, neutral, positive, very positive a ambivalent. Celkové skóre nabývá hodnot od -1 do +1. Kladné hodnoty indikují pozitivní sentiment, záporné negativní. Celkové skóre je součtem pozitivního a negativního skóre.

Procedura ATA Entities restrukturalizuje zpracovávanou datovou matici na dlouhý transakční formát, kde řádky reprezentují nalezené pojmenované entity a jsou identifikovány identifikátorem původního dokumentu.


 
  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.