Aktuality -> Analýzy - 16. 5. 2013

Firmy nekontrolují aplikace využívané zaměstnanci

Studie společnosti B2B International pro Kaspersky Lab ukázala, že 57 % společností nevyužívá nástroje na kontrolu aplikací třetích stran, které si stahují jejich zaměstnanci. Dohled nad nimi přitom podstatně zlepšuje zabezpečení korporátní sítě i efektivitu zaměstnanců. Kybernetičtí zločinci využívají oblíbené aplikace jako nástroje na šíření malwaru. Pokud je zaměstnanec na počítači či mobilním zařízení připojeném k podnikovému systému spustí, může jej celý ohrozit. Dle průzkumu z loňského listopadu přitom většina společností nedisponuje řešeními ke kontrole aplikací a 17 % z nich o jejich zavedení ani neuvažuje, případně o jejich existenci vůbec neví.



Podobně to vypadá i s připojováním externích zařízení a úložišť dat. Pouze 44 % firem se problematikou dohledu nad externími zařízeními zabývá, zatímco 17 % o nich neví nebo o ně nemá zájem. Malware šířený USB disky je přitom trvající hrozbou – jen v loňském roce software společnosti Kaspersky Lab zabránil 3 miliardám pokusů o infekci právě tímto způsobem. Úplná svoboda zaměstnanců v připojování jakýchkoliv externích zařízení do systému navíc podstatně zvyšuje riziko úniku dat.

 
  

- PR -

MawisUtility: 15 let digitální podpory stavebního řízení

Získat stavební povolení v České republice znamená projít řadou kroků, jejichž součástí je i vyjádření správců dopravní a technické infrastruktury k existenci jejich sítí na území plánované stavby. Tento proces je pro stavebníky často složitý, časově náročný a administrativně zatěžující. Již více než 15 let zde ale existuje digitální nástroj, který tento krok výrazně usnadňuje – služba MawisUtility.

  

- PR -

AI mění pravidla hry

Zatímco v minulém vydání IT Systems jsme se dívali na IT především z perspektivy průmyslu, obsah čísla 10 je mnohem pestřejší. Zaměřili jsme se například na vývoj v oblasti e-commerce, která patřila vždy mezi velmi progresivní z hlediska adopce nových technologií. Není divu v tak silně konkurenčním prostředí, kde je potřeba na každý podnět či změnu velmi rychle reagovat. A právě nyní se ve světě online nakupování rodí opravdu zásadní proměna. Přichází s nástupem umělé inteligence a má potenciál změnit samotnou podstatu, jak lidé nakupují, jak značky soutěží a jak budou fungovat e-shopy budoucnosti.