facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 31. 7. 2013

Většina českých firem podceňuje množství škodlivého softwaru

Velká většina firem v České republice výrazně podceňuje množství škodlivých programů, které denně vznikají. Pouze 9 % z nich si uvědomuje plný rozsah hrozby. Vyplývá to z celosvětového průzkumu společnosti Kaspersky Lab a B2B International 2013 Global Corporate IT Security Risks. Letos na jaře se ho zúčastnilo téměř 3000 podnikových IT profesionálů z 24 zemí, včetně České republiky. Analytici Kaspersky Lab identifikují denně téměř 200 tisíc nových vzorků malwaru. 90 % respondentů ve světě přitom uvedlo nižší číslo (v ČR 85 %), 4 % uvedlo příliš vysoké číslo (v ČR 6 %) a 6 % napsalo správné množství (v Česku to bylo 9 %).



Nejvyšší informovanost o malwaru se projevila na Blízkém východě, kde správně odpovědělo 24 % dotázaných profesionálů. Naopak nejméně informovaní byli se 4 % v Rusku. Přitom cílem útoku malwaru nebo jiného škodlivého programu se v posledních 12 měsících stalo dle průzkumu celosvětově 66 % respondentů z podnikové oblasti (stejně jako v České republice).

 

Lepší informovanost o hrozbách přitom může společnostem pomoci při výběru vhodného řešení podnikové ochrany.


 
  

- PR -

11 reálných příběhů IT manažerů:

Jak zvládli SaaS, kyberbezpečnost i automatizaci


AID2025IT manažeři napříč organizacemi dnes řeší podobné výzvy: jak zvládnout přechod na SaaS, zvýšit úroveň kyberbezpečnosti, automatizovat procesy a mít přehled o IT majetku, aniž by museli zavádět složité postupy. Zajímá vás, jak to v praxi zvládají ostatní?

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.