facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> IT Projekty - 21. 5. 2013

Aplikace DHL SmartPOD snižuje administrativní zátěž

Společnost DHL Supply Chain spustila aplikaci SmartPOD umožňující řidičům DHL a smluvním dopravcům jednoduchý a efektivní sběr dat v reálném čase prostřednictvím smartphonů. Aplikace SmartPOD poskytuje informace o pohybu zboží a potvrzení o dodání. Díky lepší transparentnosti dochází ke snížení režijních nákladů a urychlení platebních cyklů. Využitím aplikace se řízení dopravních operací a s tím spojené administrativy oproti tradiční „papírové verzi“ sníží na polovinu. Práce s aktuálními informacemi umožňuje rychlé nasazení dalších řidičů a zvýšení kapacity ve špičkách nebo v případě nečekaných událostí. Dochází tak až k 20% časovým úsporám v místech dodání. Aplikace byla vyvinuta ve spolupráci se společností Microlise, poskytovatelem řešení v oblasti řízení dopravy. Její výhodou je snadná ovladatelnost a kompatibilita s řadou běžných systémů řízení dopravy.



DHL a Microlise vyvíjí rovněž nástroj pro řidiče, který umožní sledovat spotřebu paliva a emise CO2. Údaje shromážděné aplikací SmartPOD budou přístupné prostřednictvím webového portálu, aby měli dopravci potřebné informace ke snižování emisí a dalšímu snižování nákladů. Tato doplňková funkce bude dostupná v nejbližší době.

 
  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.