facebook
Aktuality -> Analýzy - 12. 6. 2019 15:32

89 % českých SMB firem pravidelně zálohuje, ale netestují obnovu

Acronis, backupSpolečnost Acronis zveřejnila výsledky svého lokálního průzkumu věnovaného zálohování dat mezi českými a slovenskými SMB podniky. Podle něj již pravidelně zálohuje drtivá většina firem (89 %), avšak jen 6 % z nich zároveň testuje obnovu dat. Dotazované firmy přitom v oblasti kybernetické ochrany dat kladou na dostupnost podnikových dat hlavní důraz.



Mezi dostupností dat a schopností jejich obnovy existuje důležitý vztah – pokud firmy chtějí mít maximální přístup ke kritickým informacím, musejí si být jisté jejich rychlou dostupností. A té se dá dosáhnout nejen pouze pravidelným zálohováním, ale navíc i periodickým testováním procesů a postupů při obnově ztracených dat.  Málokterá firma si dnes může dovolit dlouhý výpadek přístupu k datům, a proto stále více z nich testuje obnovu a některé si pořizují i systémy disaster recovery.

Acronis, zálohování u SMB firem

Klíčová zjištění průzkumu:

  • 11 % lokálních SMB podniků zálohuje občas, 83 % zálohuje pravidelně, další 3 % k tomu testuje, a další 3 % se navíc chrání i s řešeními disaster recovery;
  • Z pěti hlavních prvků kybernetické ochrany je pro 91 % SMB firem klíčová dostupnost dat. Pro 66 % pak technické zabezpečení, pro 65 % ochrana soukromí, pro 60 % obchodní kontinuita a pro 52 % věrohodnost informací. 
  • V případě kybernetického útoku jsou podle 58 % oslovených IT administrátorů pro útočníky nejzajímavější firemní hesla.

„Současná IT bezpečnost se proměňuje do komplexního přístupu nazývaného kybernetická ochrana, která obsahuje pět vzájemně se vyvažujících prvků. České a slovenské podniky pochopitelně preferují rychlý přístup k datům, ale maximální dostupnost by neměla jít na úkor jejich bezpečnosti, soukromí a věrohodnosti,“ řekl k výsledkům průzkumu Zdeněk Bínek, zodpovědný za prodej řešení Acronis na českém trhu.


 
  

- Inzerce -

Zákaznická zkušenost, sběr bylin a řešení pro SMB

IT Systems 6/2019V aktuálním vydání IT Systems jsme se zaměřili především na pokročilé metody analýzy dat, problematiku zpracování a řízení oběhu dokumentů, ale také na trendy v oblasti budování vztahů se zákazníky. Pozitivní zkušenost zákazníka je totiž stále významnějším faktorem pro úspěch podnikání. Slogan „na zkušenosti záleží“ se proto stal podtitulem letošní konference SAPu, která představila inovativní technologie a jejich využití v konkrétních obchodních scénářích, jejich společným jmenovatelem je právě zajištění pozitivní zákaznické zkušenosti.

  

- Inzerce -

e-Mobilita, moderní doprava blízké budoucnosti

e-MobilitaElektrický pohon je v současnosti velmi diskutované téma, a to nejen v automobilovém světě, ale také ve všech oborech, kterých se dotýká. Je to už zmiňovaný automobilový průmysl, dále logistické společnosti, oblast energetiky, legislativy a v neposlední řadě také IT společnosti a jejich softwarové produkty, jež řeší e-Mobilitu.