Aktuality -> IT Business - 12. 9. 2024

7. ročník KPMG Data Festivalu naservíruje bohaté datové menu

databusiness.cz/2024/04/08/7-rocnik-kpmg-data-festivalu-dokaze-ze-i-laska-k-datum-prochazi-zaludkem/KPMG Data Festival 2024 proběhne v úterý 5. listopadu v Rajské budově Vysoké školy ekonomické v Praze. Sedmý ročník akce nese podtitul „Data na talíři - umění datové kuchyně“ a datovým gurmánům naservíruje menu od datových kuchařů z desítek prestižních firem.



V rámci celodenního programu jsou připraveny tři tematické okruhy inspirované těmi nejchutnějšími tématy, která aktuálně nejvíce hýbou světem dat. První okruh prozradí, jak se vaří datová komunita. Druhý nabídne kuchařku pro d(AI)tařinu nového věku. Chybět nebude ani okruh zabývající se základními ingrediencemi, kterými jsou Metadata a Data Governance.
„Data jsou solí našeho současného života. Stejně jako dávné příběhy ukazují, že bez soli nevznikne žádné dobré jídlo, náš festival poukazuje na fakt, že bez dat nejde dělat žádný dobrý business. Těším se na setkání se všemi, kteří tohle již pochopili a najdou si k nám cestu,“ říká zakladatel Festivalu Ota Novotný.

Ota Novotný

Kromě přednášek a praktických workshopů vedených odborníky z praxe přinese Festival také příležitosti k networkingu. Ten bude letos skutečně vypečený, a to i díky využití aplikace Eventee, ve které si účastníci budou mimo jiné moci domlouvat osobní setkání. Pro ně bude na místě nově připravena networkingová zóna.

Roste i zájem partnerů o samotnou účast na Festivalu, což dokazuje letošní silná sestava velkých partnerů. Titulárního partnerství se opět ujal gigant KPMG a v roli generálního partnera se představí ČSOB. O pozici technologického partnera se letos podělí hned tři lídři ve svém oboru - boleslavská automobilka ŠKODA, jeden z největších výrobců počítačů na světě Lenovo a sázková kancelář SAZKA. Hlavními partnery se letos staly hned dvě bankovní instituce, a to Komerční banka a Raiffeisenbank. Třetici hlavních partnerů pak doplňuje poradenská společnost PwC, která se na KPMG Data Festivalu objeví zcela poprvé. Mezi dalšími potvrzenými partnery jsou například EMARK Analytics, MSD, Livesport nebo Dawiso.

Registrace k účasti na Festivalu budou spuštěny v první polovině října a vstup na akci je zdarma.
 

 

 


 
  

- PR -

Lék na konkurenceschopnost při prodeji na internetu

Výběr a nákup zboží na internetu je dnes zcela běžnou záležitostí. V Evropě touto cestou nakupuje většina zákazníků, a proto se obchodníci snaží, aby bylo vše jednodušší, přehlednější a pokud možno na míru každému zákazníkovi. Nabízení zboží statickým obrázkem s krátkým popisem už nestačí – lidé chtějí vidět výrobky co nejrealističtěji, otáčet je, zkoušet barvy, případně umisťovat vybraný artikl do prostoru a mít z nákupu dobrý pocit.

  

- PR -

DORA a NIS2: Digitální odolnost dodavatelského řetězce

Současná společnost je bezprecedentně závislá na digitálních technologiích. Tato závislost, a s ní spojená systémová propojenost mezi subjekty v kritických sektorech, tvoří nové zranitelné místo celého evropského digitálního ekosystému. Evropská unie na tuto výzvu reaguje sérií opatření, z nichž nejdůležitější jsou nařízení DORA  a směrnice NIS2. Tyto regulace nepředstavují pouhé kosmetické úpravy pravidel, ale zavádí povinnost digitální odolnosti a posouvají kybernetickou bezpečnost z IT oddělení na úroveň strategického řízení.