- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
Tematické sekce


















Branžové sekce
![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Partneři webu
Řízení distribučního skladu PEPSICO CZ s.r.o.
systémem SappyWMS
-PR-

PEPSICO CZ s.r.o.
odvětví: | potravinářský průmysl |
výrobní závod: | Praha Vysočany, ČR |
počet zaměstnanců: | 500 |
obrat: | 675 mil. Kč |
webové stránky: | www.generalbottlers.cz |
použité řešení: | SappyWMS |
implementační partner: | AIMTEC a. s. |
Výchozí situace
Management společnosti Pepsi složený z mezinárodních představitelů hledal pro pražský závod ve Vysočanech řešení, jak efektivněji řídit sklad výrobků s cílem zavedení i do druhého závodu v České republice a dalších závodů na Slovensku, v Polsku a Maďarsku.
„Aimtec má zkušenosti se zakázkami v řadě zemí, a je tak schopen úspěšně řídit projekty pro skladové hospodářství nejen v pražském závodě Pepsi, ale i v ostatních částech Evropy.“
Tomáš Koubek, Business Services Manager – Central Europe
PEPSICO CZ s.r.o.
PEPSICO CZ s.r.o.
Výběrové řízení vyhrála společnost Aimtec s vlastním řešením SappyWMS, které je vyvinuto na platformě SAP ERP. Aimtec byl vedením Pepsi od začátku vnímán jako silný partner, který je schopen řídit komplexní logistické projekty nejen v pražském závodě, ale i v ostatních částech Evropy.

Požadavky a cíle zákazníka
Během konzultací se zástupci Pepsi byly vydefinovány hlavní požadavky a cíle:- snížení pracnosti a eliminace inventurních rozdílů – požadavek na odstranění zbytečného přepisování údajů mezi systémy SAP ERP a Microsoft Excel, vypisování papírových dokumentů, hledání palet nebo přepisování vykládkových listů,
- dodržování pravidel FIFO a FEFO – požadavek na systém, který bude automaticky doporučovat zboží dle definovaných vyskladňovacích strategií a v souladu s požadavky zákazníků Pepsi,
- bezchybná expedice – poskytnutí on-line informací zaměstnancům skladu pro přesné expedování zboží, zároveň dodání hardwarového vybavení v podobě skenerů, které bude kontrolovat a varovat v případě, že skladníci nebudou postupovat podle definovaných standardů procesů,
- optimalizace využití skladu – předávání informací a reportů, které podpoří rozhodování o optimálním využití skladových míst.
Výzvy a rizika projektu
- zavedení nových logistických procesů současně s novým systémem
- rozsáhlý vývoj v prostředí ABAP
- implementace systému v multikulturním prostředí
- rozběhnutí do ostrého provozu v nepřetržité třísměnné produkci vysokoobrátkového zboží
Řešení
V pražském závodě společnosti PEPSICO CZ s.r.o. bylo implementováno řešení SappyWMS, ve kterém se pojí know-how získané na řadě projektů, vývoj odrážející požadavky zákazníků v oblasti logistiky a ověřená funkcionalita modulů informačního systému SAP. SappyWMS ve skladu společnosti Pepsi doplnilo funkcionalitu standardní komponenty pro vedení zásob a řízení skladů (MM/WM) ve stávajícím podnikovém informačním systému SAP ERP. V projektu byly použity standardní vývojové prostředky a nástroje SAP (ABAP). SappyWMS bylo integrováno do existujícího prostředí verze SAP 4.5B.
Řízení skladu Pepsi dostalo nový rozměr, který vychází z konceptu evidence výrobků založené na sledování unikátních manipulačních jednotek (handling units). Jedná se o balení jednoznačně identifikovatelné unikátním číslem, se kterým je možno bez jakékoliv další úpravy manipulovat. Ke každé manipulační jednotce se sledují potřebné informace – sériové číslo, šarže, expirace, datum výroby, množství, balicí předpis včetně obalového materiálu. Tím je zajištěna sledovatelnost skladových položek. Jednotlivé skladové transakce, od výdeje materiálu do výroby přes příjem hotového výrobku z výroby nebo nakupovaného zboží až po zaskladnění, jsou prováděny on-line čtečkami čárového kódu. Předmětem dodávky bylo také zkvalitnění procesů doplňování do vychystávacích pozic, expedování výrobků ze skladu a provádění inventur.
V současné době je řešení SappyWMS rozšiřováno do výrobního závodu v Teplicích nad Metují a do pobočky ve slovenských Malackách. Následovat bude závod v maďarském Soroksáru.
Fakta o projektu
celková doba projektu: 6 měsíců (leden 2011 – červen 2011):- fáze 1: integrace SappyWMS do existujícího prostředí verze SAP 4.5B
- fáze 2: doprogramování funkcionality Handling units (manipulační jednotky) pro SAP verze 4.5B
- fáze 3: integrace řešení na hardwarové komponenty – skenery, aplikátory etiket, tiskárny
20 lidí ve skladu
Specifika řešení
Evidence zboží rovnou od výrobní linky
Na konci výrobní linky je umístěn aplikátor etiket. Jedná se o robotické rameno, které na paletu nalepí zepředu a z boku dvě identické etikety s unikátním SSCC kódem. Od této chvíle systém SappyWMS sleduje pohyb jednotlivých palet po skladě. SappyWMS nabízí pozici pro umístění palety. Operátor vysokozdvižného vozíku jen skenuje paletovou etiketu a skladovou pozici, kam paletu ukládá.Doplnění vychystávacího místa
Výdej zboží je založený na požadavku doplnění. Po zadání produktu nabízí systém SappyWMS pracovníkovi skladu vhodnou manipulační jednotku. Ten ji naskenováním čárového kódu vychystá. SappyWMS kontroluje dodržení předdefinované vyskladňovací strategie podle pravidel FIFO a FEFO.
Proces házení s prstovými skenery
Zboží je připravováno pro expedici k zákazníkům na mixované palety podle předpisu, který respektuje váhy a jednotlivé typy balení. Na základě tohoto zjištění navrhuje SappyWMS optimální skladbu palet ve skladě. Skladníka při vychystávání navádí prstový skener – terminál umístěný na zápěstí se snímačem na prstu. Skladník má tak obě ruce volné a může pracovat rychleji a bez zbytečných chyb.Cyklická a měsíční inventura
Cyklická inventura se využívá v případě, že společnost Pepsi potřebuje rychle porovnat stav v určité části skladu. Měsíční inventura je prováděná obvykle v předdefinovaném čase. Operátoři se skenery provádí inventurní sčítání ve skladech. Skenují skladovou pozici a zadají pouze počet palet ve slotu. Po skončení inventarizace jsou inventurní rozdíly přeskladněny na virtuální lokaci „inventurní rozdíly“. Administrativní pracovník skladu vyřeší tyto rozdíly po skončení inventury. Ostatní práce ve skladu nejsou dále nijak limitovány. Systém SappyWMS automaticky zaúčtuje inventurní rozdíly.Přínosy řešení
- přesná evidence zboží na skladě
- lepší využití skladové plochy
- zajištění zpětné sledovatelnosti
- dodržování pravidel expirací FIFO a FEFO při vyskladňování
- zamezení vzniku chyb při expedici
- výrazné zrychlení cyklických a měsíčních inventur
- eliminace inventurních rozdílů
- vyšší průměrný výkon za směnu v házení palet
- podpoření a zjednodušení práce lidí v logistickém oddělení
- rychlé zaškolení nových pracovníků skladu – zastupitelnost
- snížení personálních nákladů
- celková roční úspora nákladů v oblasti skladování a manipulace se zbožím 2,4 mil. Kč
www.skladsnu.cz
Časopis IT Systems / Odborná příloha
Kalendář akcí
Formulář pro přidání akce
RSS kanál
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
IT Systems podporuje
Formulář pro přidání akce
Další vybrané akce