- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (51)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Virtualizací IT hotel šetří na údržbě systémů i spotřebě
Zásadní vylepšení své počítačové sítě nedávno dokončil hotel Mandarin Oriental, Prague. Virtualizace hotelové serverovny přispěla ke zvýšení spolehlivosti celé hotelové IT infrastruktury a také ke snížení spotřeby elektrické energie na serverech a to až o 60 %.


Dalším efektem modernizace je snížení administrativní náročnosti. O dohled všech klíčových IT systémů se tak v celém hotelu Mandarin Oriental, Prague stíhá postarat jediný zaměstnanec. Díky výrazné úspoře času teď může poskytovat hotelovým hostům nadstandardní služby, jako je například pomoc s konfiguracemi jejich WiFi připojení.
Dříve musel hotel pro každý ze svých 10 IT systémů (viz přehled níže) provozovat vlastní fyzický server. To kladlo vysoké časové nároky na práci administrátora, i nároky na fyzický prostor v serverovně, její chlazení a v neposlední řadě také na spotřebu elektrické energie. Oddělený provoz jednotlivých systémů také neumožňoval dostatečnou spolehlivost. Několikrát za rok docházelo kvůli zastaralosti IT infrastruktury k výpadkům různých systémů. Po využití virtualizace zatím nenastal výpadek systémů ani jednou.
„Využití virtualizace nám přineslo úsporu víc jak poloviny času při správě serverů, vyšší dostupnost našich systémů a také nás připravilo na budoucí využití cloudových služeb,“ shrnul své pozitivní zkušenosti Stanislav Vyhlídka, IT ředitel hotelu Mandarin Oriental, Prague.
Projekt virtualizace řešila pardubická IT firma Infinity, která nyní také hotelu poskytuje IT podporu pomocí vzdáleného přístupu.
Přehled IT systémů v hotelu Mandarin Oriental, Prague
- vlastní hotelový informační systém
- účetní systém
- restaurační systém
- spa systém
- docházkový systém
- systém pro event management
- HR systém
- reportingový systém
- poštovní server
- systém pro elektronickou výměnu dat mezi lokálními a centrálními systémy
19.6. | ITeuro Solution Day 2025 |
23.9. | PragVue 2025 |
1.10. | Cyber Attacks 2025 |
21.10. | Bezpečnosť a dostupnosť dát 2025 |
11.11. | Umělá inteligence v IT infrastruktuře 2025 |
Formulář pro přidání akce
18.6. | Webinář: Jak optimalizovat nákupní procesy s Odoo? |
29.9. | The Massive IoT Conference |