facebook LinkedIN LinkedIN - follow

Komplexní ICT služby stavíme na otevřeném přístupu k zákazníkovi

-PR-

TCPROTCPRO – The Cloud Provider je dalším úspěšným spin-off projektem Technologického centra Písek, kde je také umístěno moderní datové centrum, ze kterého jsou posky­to­vá­ny cloudové služby, dohled a podpora dodávaných řešení.


Více než dekáda zkušeností s datovými centry, s virtualizačními službami, otevřenými technologiemi a 25členný tým jsou hlavními poznávacími znameními těchto expertů.

Snažíme se vidět za roh

„Vždy jsme se odlišovali nabídkou poskytovaných služeb, a jako počátek všeho vnímáme poznání potřeb zákazníka a otevřenou debatu o jeho potřebách. Jedině tak, můžeme navrhnout řešení, které bude dostatečně robustní a zároveň zbytečně nezatěžovalo cash flow,“ začíná představením TCPRO Lukáš Kučera (CEO), který je společně s Pavlem Páblem (CTO) hnacím motorem firmy. TCPRO od počátku své existence koncipovala nabídku služeb, tak aby zákazník nevnímal IT jako problematickou položku ve firemní agendě a dokázal plně využít jeho potenciál.

„Technologický náskok je součástí naší DNA“

„Už když jsme v roce 2013 dokončili datové centrum v Tier III standardu, přemýšleli jsme o potřebách zákazníků v dlouhodobém horizontu. Predikce trhu jasně ukazovala vývoj ke cloudu. Zatímco všichni vyvíjeli virtuální privátní servery, my jsme přišli s konceptem online datového centra – to přináší lepší funkce a větší volnost za méně peněz. Po celou dobu poskytujeme komplexní služby, mezi které neodmyslitelně patří i dohledové a monitorovací služby 24/7/365. A protože trh jasně ukazoval směr k digitalizaci průmyslu jako celku, věnovali jsme svou pozornost oblasti internetu věcí. Všichni již tehdy začali pociťovat vendor lock-in, který se s nástupem nových technologií ještě více prohluboval. My jsme se vydali cestou co nejotevřenější platformy postavené na technologii OpenStack, která nabízí kompletní služby bez ohledu na poskytovatele ostatních komponent,“ doplňuje Pavel Pábl.

CLOUDPOINT místo CAPEXU, SUPPOINT jako expert na telefonu

Virtualizační služby zatím nemají na českém trhu pevně vybu­do­va­nou pozici, ale situace se postupně, a to zejména tlakem na opti­ma­li­za­ci nákladů provozu IT infrastruktury mění k lepšímu. Tak jako u všech sdílených služeb, i cloud si prošel obdobím obtížného poro­zu­mě­ní potenciálu, který dokáže v šikovných rukách poskytnout.

Služba CLOUDPOINT v sobě agreguje okamžitý přístup k neo­me­ze­né­mu výpočetnímu výkonu, úložištím a softwarově definovaným sítím ať již ve veřejném nebo privátním řešení. Zároveň svou koncepcí virtuálního datového centra dává stávajícím správcům maximální volnost využít jejich zkušenosti a možnost stavět virtuální infrastrukturu zcela bez omezení dle jejich představ a potřeb.

Nulové kapitálové investice a snížení OPEX výdajů na provoz jsou ústředním tématem rozhovorů s většinou zákazníků. Zvýšení produktivity díky automatizaci rutiny, zrychlení time-to-market a certifikované služby dle ISO norem jsou dalšími argumenty při zvažování spolupráce s TCPRO. Využití některé z těchto služeb je přínosem jak pro softwarový vývoj, systémovou integraci, tak i pro všechny zákazníky, kteří se rozhodli digitálně transformovat své podnikání a efektivně šetřit náklady při využití moderního IT.

„Naše snaha přinést zákazníkovi vždy něco navíc a usnadnit mu jeho běžnou rutinu je i za naším nejnovějším rozšířením služby CLOUDPOINT. Jedná se o automatizační a orchestrační nástroj pro deployment a správu Kubernetes klastrů KUBEPOINT,“ představuje nejnovější přírůstek v portfoliu Pavel Pábl.

„Lokalizace a personalizace služeb je pro nás zásadní“

„V současném dynamickém a vysoce konkurenčním prostředí již nestačí mít jen dobrý produkt. Zákazníci jsou mnohem náročnější a vyžadují i odpovídající servis a především podporu po celý životní cyklus produktu. To sebou nese zvýšené nároky na kvalitní personál a s tím nemalé náklady. Odpovědí moderní doby je outsourcing technické podpory,“ zmiňuje Pavel Pábl další ze služeb nejen cloudové podpory, kterou najdete v nabídce TCPRO pod názvem SUPPOINT.

„Flexibilně vykryjeme potřeby posílení technické podpory nebo kompletně převezmeme agendu podpory produktů či služeb. Naše služba je dostupná v režimu 24/7/365 v českém a anglickém jazyce s garancí doby odbavení. Naši zákazníci se oprostí od repetitivního řešení běžných uživatelských požadavků a jejich odborníci se mohou soustředit na rozvoj produktu,“ popisuje hlavní výhody této, na českém trhu ojedinělé, služby Lukáš Kučera.

DASHPOINT

DASHPOINT jako integrátor IoT třetích stran

Nástup agendy a Industry 4.0, respektive rozmachu IoT řešení postavilo nejednoho manažera před obtížný úkol zajistit soulad mezi používanými řešeními, sběrem data průběžným vyhodnocováním. V nových požadavcích nechyběl ani souhrnný reporting, obvykle s důrazem na přehlednost a aktuálnost. Tento sisyfovský úděl s přehledem zvládá služba DASHPOINT.

Automatizovaný odečet dat, jejich okamžité vyhodnocení a upo­zor­ně­ní klíčových uživatelů v reálném čase minimalizuje prodlevy při řešení kritických incidentů, zvyšuje produktivitu a efektivně zabra­ňu­je vzniku provozních ztrát. Přehledné uživatelské rozhraní inte­gru­je veškerá používaná IoT řešení a nabízí ucelený a přehledný grafický pohled dle předem zvolených parametrů. Výstupy z DASH­POINTu lze pak bez výhrad použít pro potřeby interních či externích auditů nebo při komunikaci s kontrolními či certifikačními autoritami.

„Excelové tabulky patří do muzea“

„O DASHPOINT je zájem ve výrobních podnicích, kde se osvědčil například jako účinný nástroj pro optimalizaci efektivity využívání výrobních prostředků, jejich prediktivní údržbu, a tudíž snižování ztrát zapříčiněnými neplánovanými odstávkami nebo haváriemi. Mezi naše zákazníky patří také potravinářské subjekty, kde služba slouží k prokazování plnění kvalitativních norem a v poslední době se výrazně uplatňuje i v oblasti monitoringu a vizualizace energetických a enviromentálních dat pro správu budov,“ představuje rozsáhlé možnosti této služby Lukáš Kučera.

PROIT – přístup, který má budoucnost

Odborné poradenství jako předprodejní služba není na trhu neobvyklá, méně často však kombinuje nejvhodnější technologie bez ohledu na dodavatele, a zřídka už je přímo navázána na realizaci na klíč zastřešenou generálním dodavatelem. TCPRO – The Cloud Provider poskytne audit současného stavu, vytvoří dlouhodobou strategii jak přistupovat k požadavkům na IT infrastrukturu a zároveň navrhne a zrealizuje konkrétní řešení za využití nejvhodnějších řešení dostupných na trhu. Výstupem je komplexní řešení beroucí v potaz budoucí potřeby a rozvojové plány s důrazem na optimalizaci CAPEX investic a provozních nákladů pro dlouhodobý efektivní provoz virtuální infrastruktury, poskytování služeb s vysokou přidanou hodnotou, s dostupností a přehledností důležitých dat, ať již se zákazník rozhodne pro otevřené nebo licencované řešení či kombinaci obou přístupů.

Kdo je kdo v TCPRO

Lukáš Kučera Lukáš Kučera
Lukáš vystudoval ekonomický obor na Jihočeské univerzitě, začínal jako středoškolský, posléze jako vysokoškolský pedagog. Má za sebou dlouholeté zkušenosti s řízením portfolia investiční skupiny z oblasti IT či real-estate. Významně se podílel na akvizici prodeje cloudového start-upu americké společnosti a pomáhá rozvíjet další start-upy z oblasti IT. Společnost TCPRO – The Cloud Provider s.r.o. vede od začátku jejího založení v červenci 2020.
Pavel Pábl Pavel Pábl
Pavel je technickým ředitelem společnosti TCPRO – The Cloud Provider s.r.o., kde se významně podílí na nastavení strategie společnosti. IT poznal z mnoha úhlů a pozic. Technicky navrhl, zrealizoval a dosud řídí datové centrum v Písku. Díky dlouholeté praxi dál předává zkušenosti a dovednosti zákazníkům TCPRO.