K2 cloud nabídne samoobslužný katalog služeb

Zajímavou novinku z oblasti cloudových služeb připravuje v rámci svého produktového portfolia společnost K2 atmitec. Jedná se o speciální samoobslužný katalog produktů, ze kterých si sám zákazník nadefinuje potřebné cloudové řešení. Smyslem nové služby je poskytnout zákazníkům možnost vytvořit si vlastní jednotlivé dedikované fyzické, dedikované virtuální servery nebo tzv. vAPP, tedy v podstatě sestavu virtuálních serverů, a tím získat požadované prostředí a výkon v řádech několika minut. Tuto zajímavou hi-tech vychytávku ocení zejména firmy, které potřebují dynamiku ve výkonu nebo firmy požadující stabilní výkon bez nutnosti řešit vysokou dostupnost prostředí na svých prostředcích, licenční podmínky, lidské zdroje a další. Zákazník si navíc bude moci sám určit, jakou životnost bude mít jím vygenerovaný server či prostředí, a za pomoci virtuální kalkulačky stanovit ideální rozsah, výkon nebo cenu za výkon.



Podstatnou součástí služby bude i propracované workflow a komponenta podrobného účtování spotřebovaných finančních prostředků, kdy workflow spravuje veškeré schvalovací a provozní procesy a komponenta podrobného účtování funguje jako dohledový a managovací nástroj, nikoli však nad technologií samotnou, ale nad spotřebovanými financemi vygenerovaného prostředí, a to i na úrovni jednotlivých komponent celého prostředí. Zákazník tak bude mít nepřetržitý přehled o procentuálním využití kapacity stroje, nákladovosti, předpokládaném vývoji spotřeby v čase atd.

 

Praktickým příkladem využití může být duplikace prostředí hostovaného zákazníka, které nám následně slouží pro testování nových funkcionalit, a to bez nutnosti zásahu do výkonu jeho reálného prostředí, avšak s naprosto identickou konfigurací a nastavením, nebo jen test zákaznického prostředí na diametrálně výkonově odlišném HW, například na SSD discích.

 

Samozřejmostí jsou doplňkové služby Datového centra K2, jako je například nepřetržitý dohled 24/7/365. Servis se opírá o dvě integrované součásti. Konkrétně o TOC – Technology Operation Center, ve kterém tým profesionálů řeší všechny dotazy a problémy zákazníků –, a POC – Pronix Operation Center, které je automatickým dohledovým systémem nad „zdravotním stavem“ technologií umístněných v datovém centru. TOC a POC jsou navíc podpořena funkcemi systému NOC – Network Operation Center, jehož úkolem je dohled nad síťovou infrastrukturou.

 

Plánovaný provoz nového katalogu cloudových služeb bude zahájen na začátku května letošního roku.


 
  

- PR -

Eloquens: e-mailová automatizace s podporou AI

E-mail se stal páteří firemní komunikace a očekává se, že do roku 2026 dosáhne celosvětový počet firemních uživatelů elektronické pošty 4,73 miliardy. E-mail sice umožňuje okamžitou komunikaci napříč organizacemi, ale jeho skutečné náklady jako čas, produktivita a ztracené příležitosti jsou často přehlíženy. 

  

- PR -

Udržitelnost vyžaduje nový přístup k využívání energie v éře umělé inteligence

Rostoucí zájem o generativní umělou inteligenci vedl k výraznému nárůstu poptávky po výkonných výpočetních systémech. S tím ruku v ruce roste i spotřeba energie a náklady s tím spojené, a tento trend bude nadále pokračovat. Od svého vzniku se velikost modelů umělé inteligence exponenciálně zvětšuje. A větší modely znamenají výkonnější systémy, nebo delší dobu výpočtů a obojí vyžaduje více energie.