facebook LinkedIN LinkedIN - follow

Praha má svou čipovou kartu

praha_opencard_715.jpgOd čtvrtka 12. dubna 2007 zahajuje v Praze pilotní fázi veřejného provozu systém opencard. V rámci této pilotní fáze je na období duben - září 2007 připravena úvodní emise 50 000 karet, které budou k dispozici zájemcům bezplatně. První službou, která se zájemcům o kartu nabízí a kterou mohou využít již nyní, je bezhotovostní úhrada parkování v zónách placeného stání v centru Prahy. Ještě v první polovině letošního roku pak bude karta opencard svým držitelům sloužit i při identifikaci v Městské knihovně hl. m. Prahy a bude ji možné využit pro bezpečný přístupu na portál hl. m. Prahy, včetně podpory elektronické komunikace s úřady.

Žádost o kartu si mohou zájemci podat na tzv. kontaktním místě opencard. K získání karty jim postačí občanský průkaz, barevná průkazová fotografie a vyplněná žádost o kartu. Adresa kontaktního místa je Palác Adria, Jungmannova 31, Praha 1, telefonní číslo 236003100 a webové stránky www.opencard.cz.
Mezi oblasti, kde je plánováno využití předností karty opencard patří zejména:

• Pražská integrovaná doprava
• předplatné a vstup do kulturních a sportovních zařízení (divadla, galerie, muzea, kina, bazény apod.)
• úhrada městských poplatků
• elektronická komunikace s úřady

Do projektu budou kromě Magistrátu hl. m. Prahy a již zmiňované Městské knihovny hlavního města Prahy postupně zapojeni i další partneři, kteří se budou podílet na podpoře a poskytování služeb v systému opencard. Mezi ty nejvýznamnější patří Pražská plynárenská, a.s., Pražská energetika, a.s., a Dopravní podnik hl.m. Prahy.

 
  

- PR -

11 reálných příběhů IT manažerů:

Jak zvládli SaaS, kyberbezpečnost i automatizaci


AID2025IT manažeři napříč organizacemi dnes řeší podobné výzvy: jak zvládnout přechod na SaaS, zvýšit úroveň kyberbezpečnosti, automatizovat procesy a mít přehled o IT majetku, aniž by museli zavádět složité postupy. Zajímá vás, jak to v praxi zvládají ostatní?

  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.