facebook LinkedIN LinkedIN - follow

Unipetrol kompetenční centrum SAP recertifikováno

UCC644.jpgSlavnostní předání cetifikátu proběhlo 26. října 2006 za účasti zástupců zúčastněných firem a novinářů v pražském hotelu Four Seasons. Kompetenční centrum Unipetrolu (UCC) v nové podobě vznikalo od února 2006 s cílem zajistit podporu první úrovně, tj. podporu běžným uživatelům systému SAP, při jejich každodenních činnostech. Po rozpadu původního centra přijal Unipetrol strategické rozhodnutí vybudovat toto centrum formou outsourcingu. Jeho partnerem se stala společnost IDS Scheer, která má v dané oblasti rozsáhlé zkušenosti, dodavatelem výpočetního výkonu se stala společnost T-Systems.

Právě ERP systém SAP a SAP Business Inteligence od německé společnosti SAP je hlavním informačním systémem používaným ve skupině Unipetrol. Jedná se o manažerský informační systém, který integruje a automatizuje velké množství procesů souvisejících s produkčními činnostmi podniku. Typicky se jedná o nákup, výrobu, logistiku, distribuci, správu majetku, prodej, řízení jakosti, fakturaci, účetnictví, controlling, údržbu, personalistiku a mzdy. Systém SAP má v Unipetrolu kolem 1700 uživatelů a modul HR (Lidské zdroje) obsahuje 6500 zaměstnanců.

Mezi základní požadavky na kompetenční centrum patří zejména:
  • Support Desk – UCC (Unipetrol Competence Centre) má k dispozici zázemí zahrnující konzultanty pro bázi a aplikace v režimu 24x7
  • Administrace kontraktu – probíhá licenční management, kontrola plateb, tvorba procesních směrnic
  • Koordinace vývojových požadavků – sběr požadavků a koordinace požadavků se skupinami, reprezentace vlastních zájmů
  • Informační management – distribuce informací do skupiny a organizace, zajišťování interních prezentací, událostí a marketingu pro SAP řešení
  • Service planning – pravidelné SAP plánování procesu údržby
Efektivní funkčnost všech těchto činností je jedním z hlavních předmětů auditu, prováděného v rámci certifikace.

 
  

- PR -

11 reálných příběhů IT manažerů:

Jak zvládli SaaS, kyberbezpečnost i automatizaci


AID2025IT manažeři napříč organizacemi dnes řeší podobné výzvy: jak zvládnout přechod na SaaS, zvýšit úroveň kyberbezpečnosti, automatizovat procesy a mít přehled o IT majetku, aniž by museli zavádět složité postupy. Zajímá vás, jak to v praxi zvládají ostatní?

  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.