facebook LinkedIN LinkedIN - follow

Unipetrol kompetenční centrum SAP recertifikováno

UCC644.jpgSlavnostní předání cetifikátu proběhlo 26. října 2006 za účasti zástupců zúčastněných firem a novinářů v pražském hotelu Four Seasons. Kompetenční centrum Unipetrolu (UCC) v nové podobě vznikalo od února 2006 s cílem zajistit podporu první úrovně, tj. podporu běžným uživatelům systému SAP, při jejich každodenních činnostech. Po rozpadu původního centra přijal Unipetrol strategické rozhodnutí vybudovat toto centrum formou outsourcingu. Jeho partnerem se stala společnost IDS Scheer, která má v dané oblasti rozsáhlé zkušenosti, dodavatelem výpočetního výkonu se stala společnost T-Systems.

Právě ERP systém SAP a SAP Business Inteligence od německé společnosti SAP je hlavním informačním systémem používaným ve skupině Unipetrol. Jedná se o manažerský informační systém, který integruje a automatizuje velké množství procesů souvisejících s produkčními činnostmi podniku. Typicky se jedná o nákup, výrobu, logistiku, distribuci, správu majetku, prodej, řízení jakosti, fakturaci, účetnictví, controlling, údržbu, personalistiku a mzdy. Systém SAP má v Unipetrolu kolem 1700 uživatelů a modul HR (Lidské zdroje) obsahuje 6500 zaměstnanců.

Mezi základní požadavky na kompetenční centrum patří zejména:
  • Support Desk – UCC (Unipetrol Competence Centre) má k dispozici zázemí zahrnující konzultanty pro bázi a aplikace v režimu 24x7
  • Administrace kontraktu – probíhá licenční management, kontrola plateb, tvorba procesních směrnic
  • Koordinace vývojových požadavků – sběr požadavků a koordinace požadavků se skupinami, reprezentace vlastních zájmů
  • Informační management – distribuce informací do skupiny a organizace, zajišťování interních prezentací, událostí a marketingu pro SAP řešení
  • Service planning – pravidelné SAP plánování procesu údržby
Efektivní funkčnost všech těchto činností je jedním z hlavních předmětů auditu, prováděného v rámci certifikace.

 
  

- PR -

Modernizace IS je příležitost přehodnotit způsob práce

IT Systems 4/2025V aktuálním vydání IT Systems bych chtěl upozornit především na přílohu věnovanou kybernetické bezpečnosti. Jde o problematiku, které se věnujeme prakticky v každém vydání. Neustále se totiž vyvíjí a rozšiřuje. Tematická příloha Cyber Security je příležitostí podívat se podrobněji, jakým kybernetickým hrozbám dnes musíme čelit a jak se před nimi můžeme chránit. Kromě kybernetické bezpečnosti jsme se zaměřili také na digitalizaci průmyslu.

  

- PR -

Pět způsobů, jak AI změní náš svět k nepoznání

AI_analyzuje_data-PR.jpegUmělá inteligence (AI) a strojové učení (ML) přináší už více než 10 let podnikům i výzkumníkům stále možnosti. Ať už jde o využití prediktivní analýzy k předvídání údržby zařízení, nástroje počítačového vidění, které dávají oči robotům na automatických montážních linkách, nebo digitální dvojčata sloužící k simulaci fungování továren, měst, a dokonce i celých ekonomik, seznam aplikací poháněných AI je dlouhý a stále se prodlužuje.