Velkoobchod Makro zavedl paletové SSCC kódy

Velkoobchodní řetězec Makro zavedl za účelem zrychlení příjmu a naskladnění zboží elektronické dodací listy s SSCC kódy (Serial Shipping Container Code). Používání SSCC kódů umožňuje převzít celou neporušenou paletu se zbožím najednou.



Prostřednictvím skenování paletové etikety s SSCC kódem v podobě čárového kódu je možné načíst informace o jejím obsahu přímo z elektronického dodacího listu, včetně dalších informací o dodávaném zboží jakou jsou například příslušné šarže a exspirace dodávaného zboží. Zavedení SSCC kódů rovněž umožňuje lépe sledovat pohyb palet během logistických operací.

 

Na projektu se podílela společnost Editel CZ, která Makru poskytuje EDI řešení. Editel na implementaci spolupracoval pořádáním společných seminářů pro dodavatele a poskytováním přímých konzultací pro jednotlivé dodavatele. Rovněž definoval příslušné datové struktury pro zprávu DESADV s SSCC kódem a aktivně se účastnil implementací na straně partnerů Makra. Během jednoho roku se do projektu zapojilo 60 % všech dodavatelů, u kterých je DESADV vyžadován, a tím bylo umožněno spuštění produktivního provozu příjmu zboží prostřednictvím palet značených SSCC kódem a elektronických dodacích listů. Velkoobchod Makro se tak stal první společností v České republice, která tento proces plně implementovala a plánuje jej nasadit také ve svých dceřiných pobočkách na Slovensku.

 

 


 
  

- PR -

DORA a NIS2: Digitální odolnost dodavatelského řetězce

Současná společnost je bezprecedentně závislá na digitálních technologiích. Tato závislost, a s ní spojená systémová propojenost mezi subjekty v kritických sektorech, tvoří nové zranitelné místo celého evropského digitálního ekosystému. Evropská unie na tuto výzvu reaguje sérií opatření, z nichž nejdůležitější jsou nařízení DORA  a směrnice NIS2. Tyto regulace nepředstavují pouhé kosmetické úpravy pravidel, ale zavádí povinnost digitální odolnosti a posouvají kybernetickou bezpečnost z IT oddělení na úroveň strategického řízení.

  

- PR -

Lék na konkurenceschopnost při prodeji na internetu

Výběr a nákup zboží na internetu je dnes zcela běžnou záležitostí. V Evropě touto cestou nakupuje většina zákazníků, a proto se obchodníci snaží, aby bylo vše jednodušší, přehlednější a pokud možno na míru každému zákazníkovi. Nabízení zboží statickým obrázkem s krátkým popisem už nestačí – lidé chtějí vidět výrobky co nejrealističtěji, otáčet je, zkoušet barvy, případně umisťovat vybraný artikl do prostoru a mít z nákupu dobrý pocit.