facebook LinkedIN LinkedIN - follow

Velkoobchod Makro zavedl paletové SSCC kódy

Velkoobchodní řetězec Makro zavedl za účelem zrychlení příjmu a naskladnění zboží elektronické dodací listy s SSCC kódy (Serial Shipping Container Code). Používání SSCC kódů umožňuje převzít celou neporušenou paletu se zbožím najednou.



Prostřednictvím skenování paletové etikety s SSCC kódem v podobě čárového kódu je možné načíst informace o jejím obsahu přímo z elektronického dodacího listu, včetně dalších informací o dodávaném zboží jakou jsou například příslušné šarže a exspirace dodávaného zboží. Zavedení SSCC kódů rovněž umožňuje lépe sledovat pohyb palet během logistických operací.

 

Na projektu se podílela společnost Editel CZ, která Makru poskytuje EDI řešení. Editel na implementaci spolupracoval pořádáním společných seminářů pro dodavatele a poskytováním přímých konzultací pro jednotlivé dodavatele. Rovněž definoval příslušné datové struktury pro zprávu DESADV s SSCC kódem a aktivně se účastnil implementací na straně partnerů Makra. Během jednoho roku se do projektu zapojilo 60 % všech dodavatelů, u kterých je DESADV vyžadován, a tím bylo umožněno spuštění produktivního provozu příjmu zboží prostřednictvím palet značených SSCC kódem a elektronických dodacích listů. Velkoobchod Makro se tak stal první společností v České republice, která tento proces plně implementovala a plánuje jej nasadit také ve svých dceřiných pobočkách na Slovensku.

 

 


 
  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.