Velkoobchod Makro zavedl paletové SSCC kódy

Velkoobchodní řetězec Makro zavedl za účelem zrychlení příjmu a naskladnění zboží elektronické dodací listy s SSCC kódy (Serial Shipping Container Code). Používání SSCC kódů umožňuje převzít celou neporušenou paletu se zbožím najednou.



Prostřednictvím skenování paletové etikety s SSCC kódem v podobě čárového kódu je možné načíst informace o jejím obsahu přímo z elektronického dodacího listu, včetně dalších informací o dodávaném zboží jakou jsou například příslušné šarže a exspirace dodávaného zboží. Zavedení SSCC kódů rovněž umožňuje lépe sledovat pohyb palet během logistických operací.

 

Na projektu se podílela společnost Editel CZ, která Makru poskytuje EDI řešení. Editel na implementaci spolupracoval pořádáním společných seminářů pro dodavatele a poskytováním přímých konzultací pro jednotlivé dodavatele. Rovněž definoval příslušné datové struktury pro zprávu DESADV s SSCC kódem a aktivně se účastnil implementací na straně partnerů Makra. Během jednoho roku se do projektu zapojilo 60 % všech dodavatelů, u kterých je DESADV vyžadován, a tím bylo umožněno spuštění produktivního provozu příjmu zboží prostřednictvím palet značených SSCC kódem a elektronických dodacích listů. Velkoobchod Makro se tak stal první společností v České republice, která tento proces plně implementovala a plánuje jej nasadit také ve svých dceřiných pobočkách na Slovensku.

 

 


 
  

- PR -

Řešení dopravy v IS KARAT

Od verze 24 je v informačním systému KARAT k dispozici nové řešení pro řízení a plánování dopravy. Toto řešení vzniklo na základě požadavků zákazníků pro sofistikovanější přístup k plánování a řízení dopravy v IS KARAT bez zbytečných investic a propojení na systémy třetích stran.

  

- PR -

IQHUBS: když data rozhodují o budoucnosti výroby

Moderní továrny jsou technologicky vyspělé – stroje, linky, roboti – ale když se vedení ptá: „Proč klesla produktivita?“, odpověď chybí. Reporty přicházejí pozdě, čísla se rozcházejí. Rozhodování bez spolehlivých dat pak vede k nižší efektivitě a vyšším nákladům. A právě to je paradox: technologie jsou všude, ale chytrá data chybí. Proto jsme vyvinuli systém, který tento začarovaný kruh rozbíjí. Nad výrobou leží informační mlha a tu zvedáme.