facebook
Tematické sekce
 
Branžové sekce
Přehledy
Dassault - SolidWorks
 
Tematické seriály
Nové!

GDPR

General Data Protection Regulation zásadně mění zpracování osobních údajů a zavádí nové povinnosti...

články >>

 
Nové!

Jak uřídit IT projekt a nezbláznit se

Užitečné tipy a nástroje pro řešení problémů řízení inovací a vývoje produktů...

články >>

 
Nové!

Industry 4.0

Průmysl 4.0

Jaký vliv bude mít čtvrtá průmyslová revoluce na výrobu a výrobní firmy?

články >>

 

Komplexní svět eIDAS

O nařízení eIDAS již bylo mnoho řečeno i napsáno. A proto jediné, o čem...

články >>

 

Trendy v CRM

Systémy pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) prochází v posledních letech výraznou změnou. Zatímco dříve...

články >>

 

Příručka úspěšného IT manažera

Dnes je řada IT manažerů opomíjena. Úspěšní bývají brouci Pytlíci a Ferdové...

články >>

 

Pokročilá analýza provozu datových sítí

V tomto čtyřdílném seriálu vás seznámíme s různými metodami a přístupy...

1. až 4. díl >>

 

Cesta k efektivnímu identity managementu

Správa identit a přístupů (IAM) je klíčová oblast pro zaručení bezpečnosti...

1. až 9. díl >>

Učení přináší průlom

Hlasové vychystávání v logistickém centru společnosti Globus

GlobusV logistickém centru společnosti Globus v Jirnech pracuje přibližně 60 skladníků pěti národností s hlasovou technologií Vocollect. Kvalita i produktivita se díky tomu zvýšily o 30, respektive o 70 %.


V České republice společnost Globus provozuje 15 hypermarketů a 3 obchody typu hobby market.

Bezproblémová změna

Stačilo málo a hlasové vychystávání ve společnosti Globus by málem nebylo úspěšné. Předchozím řešením byl systém s univerzálním hlasovým profilem a i po 2 letech testování nefungoval zcela spolehlivě. Většina skladníků proto stále pracovala s papírovými podklady místo moderní hlasové technologie. Změnu přinesl rok 2007, kdy Globus přešel na hlasovou technologii Vocollect od společnosti Honeywell. „Přeměna proběhla bez problémů. Od té doby naši skladníci pracují bez papírů a mají volné ruce i oči, a tím se mohou plně soustředit na svou práci" informuje vedoucí skladu pro suchý sortiment.

Místo seznamu položek nebo ručního skeneru jsou skladníci vybaveni náhlavní sadou a terminálem. Tento hlasový přístroj získává příkazy prostřednictvím bezdrátové sítě, převede je na hlasové povely a přenáší do náhlavní sady. K pozitivním efektům patří především zvýšení produktivity o cca 70 %. „Výkon se zvýšil ze 130 na průměrně 220 kartonů za hodinu,” potvrzuje vedoucí skladu.

Odpovědi v mateřském jazyce

O těchto skutečnostech se nechal přesvědčit i poskytovatel služeb MD Logistik, který spolupracuje a vychystává mražené zboží pro logistické centrum v Jirnech. Klíč k úspěchu spočíval v individuálních jazykových profilech, které je možné díky technologii Vocollect vytvořit za několik minut. Přitom, se zohledňuje výslovnost, přízvuk a dialekt pracovníků, takže hlasový systém se dokonale přizpůsobí. „U nás pochází téměř každý skladník ze zahraničí např. z Bulharska," vysvětluje vedoucí skladu. Tato technologie je velice flexibilní, každý pracovník může v případě potřeby komunikovat s počítačem v rodném jazyce.

„Výkon se zvýšil o 70 procent ze 130 na průměrně 220 kartonů za hodinu.“
Vedoucí skladu suchého sortimentu,
Globus logistické centrum Jirny.

Žádné odchylky

Kromě toho, prudce vzrostla i kvalita. V Jirnech se každý měsíc zkontroluje 80 000 vyskladněných balení, přičemž na každého pracovníka připadá minimálně 300 krabic. Výsledkem je velmi nízká chybovost. „Místo původních 0,2 % jsme nyní na 0,014 %,“ říká ředitel logistiky Ondřej Zíka. Tento skok byl způsoben několika příčinami a to, že skladníci dostávají prostřednictvím náhlavní sady jednoznačné instrukce a zadaný proces nepřipouští žádné odchylky. „Struktura je přesně dána,“ dodává vedoucí skladu pro suchý sortiment. V rámci této struktury musí pracovník nejprve přečíst dvě poslední čísla čárového kódu kartonu, čímž kontrola zajistí, že je u správného regálu.

Nepostradatelný systém řízení

Kontrola kvality je důkazem vysoké spolehlivosti. Pracovníci s nulovou chybovostí dostávají na konci měsíce speciální odměnu. Nejnovější verze konzole se stala nepostradatelným systémem řízení. Program nyní například kdykoli ukáže předpokládanou životnost všech akumulátorů, které je tak možné včas vyměnit.

Zlepšená identifikace jazyka

Další upgrade hlasového řešení proběhl v roce 2015. Po 7 letech intenzivního používání ve dvousměnném provozu, projevilo 5 z celkových 30 terminálů první znaky únavy. Tehdy se společnost rozhodla pro novější model A700 s bluetooth komunikací s náhlavní soupravou. Systémový integrátor KODYS, s.r.o., nejdříve poskytl přístroje na 2 týdny pro testovací provoz.

„Naši pracovníci jsou z A700 nadšeni,“ potvrzuje ředitel logistiky Ondřej Zíka. Bezdrátové spojení s náhlavní sadou SRX2 zajišťuje větší volnost pohybu a lepší rozpoznávání hlasu. „Pokrok je cítit obzvláště u zahraničních pracovníků s velmi výrazným přízvukem,“ dodává. V budoucnu by to mohlo zjednodušit i proces zaučování. Není tedy divu, že společnost chce nahradit i zbývající terminály modelem A700, a od roku 2016 se v logistickém centru v Jirnech pracuje s hlasovou technologií i v oblasti čerstvého zboží.


 
General Registry - DNSSEC