facebook LinkedIN LinkedIN - follow

Multitoys.cz zrychlil výdej zboží díky Instantnímu skladu

Multitoys | instantní skladZcela zásadní vliv na rychlost výdeje zboží ze skladu a více než 75% úsporu času při přípravě podkladů pro vyskladnění a naskladnění přineslo nasazení WMS řešení Instantní sklad v internetovém obchodě Multitoys.cz. Instantní sklad je řešení pro řízení logistických procesů, které je dostupné formou služby na cloudové platformě Microsoft Azure.
 



Výrobcem a dodavatelem řešení Instantní sklad je společnost CCV Informační systémy. Nasazení řešení ve společnosti Multitoys.cz bylo velmi rychlé, společnost CCV zde zvládla vše za jediný den. Součástí implementace přitom bylo i označení veškerých pozic ve skladu a zprovoznění čteček čárových kódů. Díky propojení e-shopu a Instantního skladu došlo k okamžitému zahájení předávání informací k vyskladnění a tedy i zcela zásadnímu zefektivnění tohoto procesu. K plnohodnotnému řízení skladu a vyřešení nahromaděných problémů bylo v Multitoys.cz třeba provést pouze vstupní inventuru.

Zásadní zlepšení klíčových parametrů skladovacích procesů tedy nastalo prakticky okamžitě. Již pátý den od uzavření smlouvy totiž dostávali skladníci ve společnosti Multitoys.cz pokyny automaticky přímo z e-shopu do jejich mobilní čtečky, která přesně určovala jaké zboží a odkud je třeba vyskladnit. Management internetového obchodu navíc získal možnost sledovat reálný stav veškerého zboží na skladě a jeho pohyby jako je příjem, výdej nebo přesun.

Zaměstnanci obchodu navíc mají dokonalý přehled o dostupnosti zboží, což se dále pozitivně projevuje v počtu realizovaných objednávek. Pro nakupující jsou totiž informace o okamžité dostupnosti jedním z nejdůležitějších parametrů.

Instantní sklad je řešení skladové evidence, které poskytuje on-line přehled o stavu uloženého zboží a jeho pohybech ve skladu. Řešení je poskytováno formou služby (Software as a Service) a ke službě je tak možné se přihlásit kdykoliv a kdekoliv s pomocí internetového prohlížeče. Řešení je uplatnitelné nezávisle na podnikovém informačním systému (ERP). Odpadá tedy nutnost hardwarové instalace a systémové implementace, nicméně v případě požadavku zákazníka lze integraci s ERP systémem provést.

Mezi základní funkce Instantního skladu patří:

  • poziční naskladnění a vychystávání zboží
  • grafické zobrazení skladových prostor
  • přesná adresace uloženého zboží a identifiace jeho pohybů
  • operace se zbožím, skladová inventura, reporting
  • evidence GTIN (dříve EAN), výrobního čísla, sériového čísla
  • správa katalogu zboží
  • přístup ke správě skladu s pomocí mobilního zařízení
  • hromadné importy a exporty objednávek
  • EDI komunikátor – odesílání/příjem EDI zpráv

Václav Kameníček, ředitel divize, která se stará o výzkum a inovace ve společnosti CCV Informační systémy popsal vlastnosti a další vývoj řešení Instantní sklad takto: „Naším cílem je rozvíjet Instantní sklad tak, aby dokázal zefektivnit skladové hospodářství co nejrychleji od okamžiku nasazení. Nové funkce, jako například řízení vychystávání podle priorit včetně optimalizace tras pro vyskladňování zboží nebo přehledná vizualizace stavu zásob proto posouvají snadnou nastavitelnost systému zase o kus dále.“


 
  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.

  

- PR -

Od tabulek k centralizovanému systému řízení výroby

Implementace ERP Vision zefektivnila využití výrobních dat


modV současné době je poměrně běžným požadavkem společností, které implementují ERP systém, vyřešení podpory řízení některých klíčových procesů. S přípravou takových řešení je obvykle spojeno nejvíce práce na projektu implementace. Na začátku často bývá představa ideálního stavu, ale chybí detailní pohled včetně uvědomění konkrétních datových toků. Popravdě ani není v silách zákazníků tyto detaily zpracovat.