facebook LinkedIN LinkedIN - follow

Makro využívá elektronický katalog pro sběr informací od dodavatelů

Společnost Makro nově požaduje, aby byly veškeré informace o potravinářských produktech aktualizovány elektronicky přes systém Orion eKatalog. Po půl roce zkušebního provozu jsou již nyní údaje k desítkám tisíc produktů od více než tisíce dodavatelů předávány pouze elektronickou formou. Impulsem bylo mimo jiné nařízení Evropského parlamentu a Rady EU č. 1169/2011, které vstupuje v platnost v prosinci 2014.



Nařízení Evropského parlamentu a Rady EU č. 1169/2011 počínaje 13. 12. 2014 mění požadavky na značení potravin a zároveň upravuje podmínky jejich online prodeje, kdy je nutné informace z etiket zprostředkovat spotřebitelům i digitální cestou. „Požadavek přesných elektronických údajů z etiket spotřebitelům se stal impulsem pro využití elektronického katalogu. Ke spolupráci na tomto projektu jsme vybrali CCV Informační systémy,“ říká Barbora Cikánková ze společnosti Makro/Metro Cash & Carry, která má kmenová data k artiklům v kompetenci jak na českém, tak slovenském trhu, a doplňuje: „Již nyní využíváme data od dodavatelů z e-katalogu pro desítky tisíc položek sortimentu. Tento krok se ukázal přínosný i pro naše další aktivity díky sjednocení všech informací na jednom místě a jejich jednoduché využitelnosti ze strany naší společnosti. Pro dodavatele je navíc tento systém dostatečně jednoduchý a srozumitelný.“

 

Elektronickou formu doplňování informací o zalistovaném zboží využívá zejména oddělení e-commerce Makro Cash & Carry. V další fázi projektu bude systém využitelný také pro zalistování zcela nových produktů od nových dodavatelů. Pro dodavatele je dobrou zprávou, že pracují s rozhraním na míru upraveným pro požadavky daného odběratele. Data tak naplňují prostřednictvím systému, který je pro pracovníky srozumitelný a dostupný on-line na internetu.

 

Orion eKatalog pro výměnu informací o zboží

Pro přenos dodavatelských informací zvolilo Makro systém Orion eKatalog. Ten navazuje na kompletní systém elektronické výměny obchodních dokladů Orion EDI a slouží právě k elektronickému ukládání, správě a sdílení kmenových dat zejména z oblasti potravinářství a spotřebního zboží. Data lze do elektronického katalogu vkládat prostřednictvím webového rozhraní či s využitím hromadného importu přímo z informačního systému, případně s pomocí běžně používaných formátů. Jednou zadané údaje lze poté dále publikovat i dalším obchodním partnerům v požadované podobě. Dodavatelem řešení je CCV Informační systémy.

 

Orion eKatalog je poskytován formou služby (Software as a Service). Veškerá data jsou důvěryhodně archivována v datovém centru, které je držitelem bezpečnostní akreditace dle metodiky NBÚ a je monitorováno profesionálním systémem s využitím bezpečnostních klíčů.

 

Kmenová data a proces zalistování

Informace o produktech, nazývané též kmenová či master data, které jsou zadávány do systémů odběratele v procesu zvaném zalistování, patří mezi klíčové údaje, na kterých obecně závisí správnost návazných procesů. „Trendem současnosti je mnohem silnější zaměření odběratelů na kmenová data než dříve. Pokud jsou tato data vadná či neúplná, přenášejí se následně chyby i do veškerých dalších logistických či účetních operací,“ říká David Reichel, ředitel divize eBusiness CCV Informační systémy a dodává: „Platí přitom, že většina chyb vzniká na základě manuálního předávání údajů vzniklých v oddělených systémech dodavatele a odběratele. Správný elektronický přenos údajů o zboží mezi subjekty nákupního řetězce je proto považován za významný pozitivní krok k odstranění chybovosti, časovým a finančním úsporám. A v neposlední řadě představuje efektivní podporu k plnému elektronickému oběhu obchodních dokladů.“

 

foto: archiv CCV Informační systémy


 
  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.

  

- PR -

11 reálných příběhů IT manažerů:

Jak zvládli SaaS, kyberbezpečnost i automatizaci


AID2025IT manažeři napříč organizacemi dnes řeší podobné výzvy: jak zvládnout přechod na SaaS, zvýšit úroveň kyberbezpečnosti, automatizovat procesy a mít přehled o IT majetku, aniž by museli zavádět složité postupy. Zajímá vás, jak to v praxi zvládají ostatní?