facebook LinkedIN LinkedIN - follow

Logistika musí mít logiku

Na pomoc přicházejí moderní IT systémy

-PR-

SOFTIP Planning Řídit jeden proces ve firmě pomocí vyspělého softwaru a ty další zpracovávat prostřednictvím běžného tabulkového editoru musí logicky způsobovat problémy. Je proto klíčové, aby všechny kroky při realizaci obchodních zakázek na sebe navazovaly.


Na vlastní kůži se o tom přesvědčili i ve společnosti Europlac. Jen pro ilustraci – po nasazení nového systému pro řízení logistiky se jim podařilo eliminovat dlouhodobý problém společnosti a zásadně urychlit přípravu plánu expedice s vazbou na reálný plán výroby. A to je jen jeden z dosažených přínosů.

Dobré zkušenosti

Europlac je jedním z největších světových výrobců deskových dýhovaných materiálů. Jeho závod v Topoľčanech produkuje široký sortiment výrobků z více než 150 dřevin pro nábytkářský průmysl, architekty a designéry na celém světě. Bezproblémová logistika je proto klíčová. Dosavadní plánování expedice pomocí excelovských tabulek však již delší dobu neodpovídalo požadavkům doby a navíc bylo náchylné na chyby způsobené lidským faktorem.

„Naše výroba je velmi specifická – pracujeme se dřevem a přírodními materiály. Splnit nároky zákazníka, ať už nabídkou produktů, kvalitou služeb nebo dodací dobou, je velmi náročné. Běžné systémy již přestávají stačit a po několika pokusech jsme zjistili, že potřebujeme vytvořit řešení přesně ušité na míru naší společnosti,“ vysvětluje IT manažer společnosti Matej Beňuška. „Oslovili jsme proto SOFTIP, který pro nás před třemi lety vyvinul integrovaný IS na bázi Microsoft Dynamics CRM a výrobního ERP systému SOFTIP PROFIT PLUS.“

Na řadu přišla expedice

Nejnovějším příkladem vzájemné spolupráce je nová webová aplikace, která výrazně zrychluje a zjednodušuje celý proces plánování a řízení logistiky. Jednoduchým způsobem umožňuje vytvářet prvotní týdenní plán expedice na jednotlivé kamiony, který následně potvrzují výrobní manažeři z hlediska jeho realizovatelnosti. Samozřejmostí je online sledování změn zakázek z CRM systému a generování přehledů a výrobní dokumentace pro jednotlivá pracoviště. To vše v reálném čase a s přístupem uživatelů z Německa.

Na oba výše zmíněné systémy je webová aplikace napojena online. Sleduje vytíženost kamionů, odbourává množství ruční práce, minimalizuje hrozbu vzniku chyb a nadbytečnou komunikaci v průběhu plánování.

„Moderní platforma, na níž SOFTIP postavil toto řešení, převýšila naše očekávání,“ tvrdí Matej Beňuška. „SOFTIP vytvořil nástroj, který se stane základem dalších systémů pokrývajících operativní činnosti v Europlacu. Je velmi pohodlný a splňuje naše nároky,“ doplnil Reinhold Röhr, výkonný ředitel a majitel společnosti Europlac.

Oba partneři již dnes spolupracují také na dalších projektech, které mají Europlac etablovat v rámci trendů, které zavádí Industry 4.0.

Hlavní přínosy řešení

  • Zrychlení a zefektivnění plánovacího procesu logistiky,
  • plánování v reálném čase s přístupem uživatelů z různých zemí,
  • minimalizace mailové a telefonické komunikace k plánování,
  • změny zakázek automaticky zobrazeny v plánování,
  • významné snížení chybovosti,
  • snížení papírové dokumentace o 90 %,
  • a to vše ve vícejazyčném, uživatelsky přívětivém prostředí.

Dodavatel

Na Slovensku je SOFTIP jedním z nejvýznamnějších poskytovatelů IT produktů a služeb. Jako největší slovenský výrobce podnikových informačních systémů již více než 25 let přináší inovativní komplexní IT řešení, která pomáhají lépe řídit tisíce firem a organizací všech velikostí na Slovensku i v zahraničí.

Více informací najdete na www.softip.sk.

SOFTIP