- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Je čas na digitalizaci skladu?
Řídíte skladové zásoby pomocí papírových záznamů, excelovských
tabulek nebo je máte „jen tak v hlavě“ a začínáte mít pocit, že vám
proces řízení začíná pokulhávat a že už se nestíháte přizpůsobovat
dynamice trhu, jehož vývoj se stěží odhaduje? Přitom chcete být
maximálně efektivní a úsporní?
V tom případě je na čase zvážit, zda nenahradit tento tradiční způsob řízení dynamickým managementem skladové logistiky. Tedy, zda už nenastal správný čas na přenechání řídící role vhodně zvolenému softwaru.
Digitalizace, automatizace, optimalizace skladů – jsou pro vás vhodnou cestou?
Cílem každého skladového hospodaření by mělo být dosažení stavu, při kterém máte správné zboží, ve správném množství a kvalitě, na správném místě a ve správný čas. Bez toho není možné, aby firma fungovala efektivně, ať už je předmět jejího podnikání jakýkoli.
Jak poznáte, že ve vašich skladech nastal bod zlomu a současný stav přestává být funkční?
- Nemáte dostatek personálu nebo nevíte, co si počít, když někdo ze stávajících skladníků vypadne?
- Dochází k časté chybovosti?
- Přibývá počet reklamací a vratek?
- Jsou vaše sklady náročné na obsluhu?
- Trvá příjem zboží příliš dlouho?
- Ztrácí vaši zaměstnanci přehled, kde co je nebo kam co mají dát?
- Kazí se vám zboží, které máte skladem?
- Narostl váš obchod skokově do větších rozměrů?
- Dochází vám skladové kapacity?
„Pokud ve skladu začne vládnout chaos a vedení chce mít skladové zásoby opět pod kontrolou, pak není radno otálet se zavedením softwarového řešení pro Warehouse Management System (WMS),“ doporučuje Petr Vlček, Applications & Development director v ANAFRA, a dodává: „Automatizace procesů při řízení skladů přináší řadu výhod a lze implementovat ve spojení s libovolným ERP systémem, který poskytuje rozhraní pro napojení externích řešení. V některých případech si vystačíte i s automatizací skladů, která je nativní součástí ERP systému. V jiných případech už je na místě zvolit samostatný software pro WMS, který zajistí řízení celého procesu ve skladu a do ERP pouze reportuje nezbytná data pro řízení společnosti. Je běžné, že velké firmy mají takových specializovaných softwarů i více. WMS bych určitě doporučil do míst, kde je nezbytné hlídat proces a předcházet chybovosti, skladům operujícím s různými druhy materiálu či s položkami, u kterých je potřeba hlídat expiraci nebo které mají různé skladovací podmínky, a v neposlední řadě do velkých skladů, kde už není v lidských silách zajistit plynulý chod.“
Jaké výhody vám WMS přinese?
V prvé řadě je důležité zvolit pro konkrétní firmu správné softwarové řešení. Díky vhodně zvolenému systému je pak možné:
- získávat přesná data a zajistit tok informací na správná místa, aby docházelo k informovanějším rozhodnutím, analýzám a optimalizaci skladových operací, což povede k zefektivnění procesů ve skladě,
- mít kontrolu nad celým procesem, jelikož jsou všechny operace měřitelné, dohledatelné, kontrolovatelné a transparentní (bezpapírový proces řízení skladů),
- snižovat chybovost a zvyšovat produktivitu, protože lidi jsou řízeni systémem podle jasně nadefinovaných pravidel,
- optimalizovat pohyb lidí po skladu, a tím šetřit jejich zdraví i náklady,
- mít menší nároky na kvalifikaci zaměstnanců, strávit méně času zaškolováním nových zaměstnanců a zajistit lepší vzájemnou zastupitelnost, protože ke sledování pohybu a umístění zboží se používají čtečky či další technologie (ovládané hlasem, vizuálně, roboticky apod.),
- eliminovat počet reklamací,
- minimalizovat prázdné prostory ve skladu,
- zvyšovat bezpečnost skladů prostřednictvím automatizovaných kontrol a výstrah,
- efektivně provádět všechny typy inventur,
- provádět výstupní kontroly (u rozšířenější varianty).
Váš partner pro digitalizaci skladů
V ANAFRA nás vždy zajímá výchozí stav, který nejdříve společně s vámi zanalyzujeme, a následně navrhneme vhodné řešení s ohledem na požadovaný cílový stav. Možností je více. Díky pre-sales podpoře vám pomůžeme se v nich zorientovat a navrhneme vám takové, které bude pro vaše potřeby to pravé. Následně jsme schopni dané řešení adaptovat v návaznosti na změny, které u vás nastanou. Záleží nám především na funkčnosti celého navrženého systému. Nejsme jen poskytovatelem softwaru, ale i dodavatelem potřebného hardwaru, který je vám k dispozici 24/7. Rádi se staneme vaším IT partnerem při digitalizaci skladů a podpoříme vás v růstu.
První kroky k úspěšné digitalizaci
Cesta k těmto výhodám začíná správným rozhodnutím. Je však nutné vzít v potaz, že k takovéto změně je potřebné si na začátku vyhradit dostatek času a že systém řízení skladu je pouze nástroj. O úspěšnosti digitalizace rozhoduje správné nasazení WMS do reálného provozu.
Pokud zjistíte, že stávající systém pro řízení skladů již není dostačující:
- Stanovte si, co lze od změny očekávat a kde všude může být přínosem.
- Rozvrhněte celý plán digitalizace tak, abyste si do budoucna nezavřeli cestu v jiných částech firmy.
- Definujte si finální cíl a s ohledem na potřeby, které jsou k jeho dosažení nezbytné, vyberte jednotlivá softwarová řešení.
- Následuje optimalizace procesů celé firmy – staré procesy, které byly funkční, se s digitalizací mohou stát nefunkčními anebo mohou být kontraproduktivní při nasazení nového SW.
- Nepodceňte výběr dodavatele – je potřeba mít správného partnera, který nabízí pre-sales podporu, následně vám pomůže s analýzou všech procesů, seznámí vás s tím, jak bude celý systém fungovat po jeho implementaci, a poukáže na možnosti navázání do budoucna.
V neposlední řadě je potřeba vyčlenit si na tuto změnu finanční prostředky, jejichž výše se odvíjí od potřeb a stanovených cílů. Existují robustní on-premise softwary v řádech milionů, ale také méně nákladné WMS v cloudu. Lepší organizace práce po implementaci, zrychlení skladových operací nebo snížení chybovosti a počtu reklamací vám však naopak ušetří peníze i ostatní zdroje. V konečném důsledku je to investice, která se vám vyplatí a může být jednou z vašich konkurenčních výhod.
![]() |
Správné řešení pro vás
a vaši firmu vám pomůže najít Petr Vlček, Applications & Development director v ANAFRA, s. r. o., petr.vlcek@anafra.cz |
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Formulář pro přidání akce
15.5. | Konference SCADA Security |
22.5. | Akce pro automobilové dodavatele "3DEXPERIENCE... |
12.6. | Konference ABIA CZ 2025: setkání zákazníků a partnerů... |
29.9. | The Massive IoT Conference |