- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (87)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (37)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (63)
- Informační bezpečnost (43)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
S mluvícím skladem firmy ušetří až 25% nákladů
Tempo růstu firem nabírá na obrátkách. Počet zákazníků roste,
zvyšuje se obrat, ale co dělat, když najímání nových zaměstnanců
nestačí na stále rychlejší zpracování objednávek? Existuje řada
řešení, která při stávajících zásobách a stavech zvýší produktivitu
až o 35%, přičemž uspoří firemní náklady až o 25%.
Při vychystávání zboží jsou skladníci často limitováni překážkami (terminál v ruce, snížená viditelnost) namísto toho, aby se plně soustředili na manipulaci se zbožím. Odbouráním těchto překážek lze dosáhnout zvýšené produktivity, snížené chybovosti a větší přesnosti při vychystávacím procesu. Jedním ze způsobů je nasazení hlasového řešení. V běžném skladu to funguje tak, že skladník nejprve zkontroluje, co potřebuje k dokončení objednávky. Poté zboží za pomoci snímače a mobilního terminálu vychystá a přesune na místo, kde jsou objednávky připraveny k expedici a odeslání. Pro další objednávku provádí tyto úkony opakovaně. Se správným řešením je možné upravit pracovní postupy skladníka a výrazně ušetřit čas a odbourat chyby. Zvyšování efektivity práce ve skladu rychle přináší výsledky – zaměstnanci překonávají mnohem kratší vzdálenosti a proces vychystávání je značně zefektivněn. Tím se sníží negativní dopad lidského faktoru na procesy, které ve skladu probíhají (nepozornost, chyby při vychystávání, bezpečnost apod.).
K.voice zvýší produktivitu skladových operací
Společnost Kodys vyvinula řešení, které umožní zvýšit produktivitu skladových operací s využitím stejného množství zdrojů. Tímto řešením je aplikace K.voice, která propojí hlasový systém se systémem řízeného skladu (WMS). Kouzlo tkví v tom, že se jedná o technologii rozpoznávání lidského hlasu a následnou interpretaci dat ve formě generování hlasových příkazů. Systém je založený na terminálech Honeywell Voice A730x ve spojení se speciálními bezdrátovými sluchátky SRX3. Proces vychystávání se tak výrazně zjednoduší a práce skladníků zefektivní, protože skladníci se systémem komunikují tím nejpřirozenějším způsobem – řečí. Neztrácejí čas čtením příkazů z displeje terminálu ani následným potvrzováním pomocí klávesnice. Objednávky jsou nejprve přenášeny z WMS do modulu aplikace K.voice, která je pomocí bezdrátové sítě posílá do hlasového terminálu. Ten následně generuje hlasové příkazy a posílá je do sluchátek skladníka. Hlasový systém nasměruje zaměstnance na konkrétní vychystávací pozici označenou kontrolní číslicí, kde po vychystání potvrdí počet odebraných kusů zboží. Celý cyklus se opakuje až do finální kompletace všech objednávek.
Velkou výhodou tohoto hlasového řešení je, že umí odfiltrovat běžný ruch skladu (například od vysokozdvižných vozíků či vzduchotechniky). Skladník tak nemusí příkazy opakovat, což opět vede ke zvýšení jeho produktivity.
Díky K.voice je každé vychystání transparentní. Aplikace poskytuje jednoduchou správu všech zařízení, jako je stav terminálů, životnost baterií atd. Pomocí K.voice můžete ovlivňovat funkcionalitu systému a jednoduše nasazovat nové verze hlasových dialogů. Vedoucí skladu může také měřit výkon jednotlivých zaměstnanců na základě přehledných reportů.
Hlasové řešení v praxi
Hlasové řešení od Kodysu úspěšně využívají ve svých skladech například řetězce Globus či JIP Východočeská. Tyto společnosti dříve využívaly pro vychystávání zboží klasické čtečky čárových kódů, které však nesplňovaly požadovanou produktivitu. Ačkoliv původní řešení umožnilo skladníkům pracovat spolehlivě při zpracovávání standardního počtu objednávek, ve špičce už nezvládlo objednávky plně pokrýt a efektivně je zpracovávat. S nasazením hlasového řešení jejich produktivita vzrostla a náklady klesly.
![]() |
Čestmír Váňa Autor článku je marketing manažerem společnosti Kodys. |
Formulář pro přidání akce
13.2. | Webinář: Objevte Odoo: Nejmodernější cloudový systém... |
19.2. | Jak na vytěžování dat a zpracování došlých dokladů |
20.2. | Co jsou to ty DMSka |
10.4. | Konference ALVAO Inspiration Day 2025 |