facebook LinkedIN LinkedIN - follow

10 způsobů, jak využít mobilní terminály ve skladu

-PR-
mobilní terminályMobilní terminály online propojené s informačním systémem ABRA Gen umožňují významné zlepšení kontroly a managementu práce ve skladu. Navíc usnadní a zrychlí práci skladníků na příjmu i výdeji. Jaké praktické funkce mobilní terminály nabízejí a jak je co nejlépe využít?  

Modernizované řešení WMS mobilních terminálů nazvané FLORES on-line sklad je postavené na softwarovém řešení FLORES, certifikovaného partnera ABRA Software. Jeho hlavní výhodou je využití hardwaru s operačním systémem Android. Z toho plynou další výhody, jako je široká nabídka cenově dostupných a kvalitních zařízení, rychlost a jednoduchost nasazení a možnost customizace přímo u zákazníka. ABRA Software navíc garantuje úplnou integraci s ABRA Gen včetně dodání interními konzultanty a plnou zákaznickou podporu.

Mobilní terminály snímají 1D nebo 2D čárové kódy a tím usnadňují práci skladníkům v terénu, kteří mohou pracovat efektivněji bez nutnosti složitého vyplňování tabulek či jiných dokumentů. Skladníci vždy ví, co je třeba udělat a všechny úkony při naskladnění i vyskladnění jim seřadí systém podle předem zadaných kritérií. Mohou se tak soustředit na samotnou práci místo na hledání zboží či materiálu, papírování nebo neustálého odbíhání od rozdělané práce k počítači. Manažeři pak mají v reálném čase perfektní přehled o pohybu všech zásob.

Přehledné řízení a správa pro manažery

Jako manažer zodpovědný za bezchybný chod skladu a související procesy potřebujete mít vždy k dispozici veškeré informace nutné ke správným rozhodnutím a řízení. Procesy ve skladu řídíte v systému ABRA Gen, kde připravujete skladníkům veškeré doklady, s nimiž následně mohou pracovat v online terminálech.
  1. Dokonalý přehled o dění ve skladu i o zásobách. Přímo na skladovém dokladu řídítek pohyb zboží pomocí procesních stavů (naskladněno, vydáváno, expeduje se apod.).
  2. Řízení práce skladníků (lze vytvářet fronty dokladů pro příjem i výdej) a kontrola časové náročnosti úkolů. Stanovení jasné odpovědnosti za přijatý úkol.
  3. Podpora polohovaných i nepolohovaných skladů.
  4. Všechny doklady jsou vždy aktuální a na jednom místě – příjemky, dodací listy, faktury, skladové karty.
  5. Bezproblémové inventury, včetně neblokačních a částečných, pouze na vybraných pozicích ve skladu.
  6. Informace o zásobách a potřebném zboží či materiálu vč. zobrazení obsahu skladových pozic.
  7. Naskladnění i vyskladňování podle určených strategií (např. stáří zásob či umístění položek na pozicích).
  8. Skladové zásoby lze průběžně oceňovat, aniž by se zablokovala práce s doklady.
  9. Minimalizace „ležáků“ – optimalizace nákupu i prodeje.
  10. Propojení se všemi dalšími agendami v ABRA Gen.

Usnadnění práce pro skladníky

Mobilní terminály čtením čárových kódů jednoduše a doslova jedním pípnutím vyřeší příjem, naskladnění i návrh vhodné polohy ve skladu. Stejně tak při vyskladnění terminál skladníkům poradí, kde najít zboží k expedici a jak co nejrychleji sestavit celou zásilku. Terminály také umožňují dohledat informace o zboží nebo skladových pozicích.
  1. Významná úspora času a rutinní práce – odpadá hledání volných míst, zboží, papírování, vyplňování tabulek či dokladů.
  2. Prakticky nulová chybovost – automatické úkony zabrání opomenutí nebo omylům.
  3. Rovnoměrné rozdělení práce mezi skladníky a určení odpovědnosti za svěřené úkoly.
  4. Rychlý příjem a výdej ze skladu načítáním čárových kódů jednotlivých položek na skladových dokladech.
  5. Automatické návrhy pozic pro naskladnění i vyskladnění přímo na mobilním terminálu.
  6. Snadné a účelné přesuny mezi pozicemi a sklady.
  7. Možnost doplnit informace o kusech zboží nebo změnit navrhovanou pozici přímo v terminálu.
  8. Rychlé vyhledávání zboží přes EAN i fulltext.
  9. Provádění inventury přímo ve skladu bez nutnosti doplňování údajů v počítači.
  10. Informace o skladových položkách (počty na jednotlivých pozicích i skladech)