Swissgrid nasadil druhou část informačního systému od Unicorn Systems

Tým specialistů Unicorn Systems dokončil další etapu dodávky informačního systému u švýcarského operátora přenosové soustavy, společnosti Swissgrid. Unicorn pro Swissgrid vyvinul robustní informační systém, tzv. „Scheduling Management System“ (dále jen SMS). V tomto systému jsou plánovány, evidovány a odsouhlasovány všechny obchody s elektřinou, a to jak na vnitrostátní, tak i na mezinárodní úrovni, dle pravidel definovaných Evropskou unií.



Realizace projektu byla zahájena v roce 2014. První verze systému, která byla nasazena na konci roku 2015, doposud plnila svůj účel. Druhá etapa byla dokončena v listopadu 2016.

V první fázi této druhé etapy byl původní obchodní model specifický pro Swissgrid nahrazen novým, který je v souladu se standardy definovanými organizací ENTSO-E pro použití v rámci evropské elektroenergetické soustavy. Díky tomu došlo k výraznému zjednodušení komunikace a synchronizačních procesů jak s účastníky trhu, tak s provozovateli přenosových soustav okolních zemí.

Druhým krokem bylo zavedení sady funkcí, které Swissgridu umožňují aktivně monitorovat jednotlivé účastníky trhu a sledovat vývoj jejich otevřené pozice a plánované vlastní spotřeby. Pokud dojde k překročení stanovených limitů, systém upozorní dispečery, kteří tak mohou okamžitě zareagovat a ve spolupráci s účastníky trhu a poskytovateli podpůrných služeb eliminovat případné nebezpečné stavy, aby byla soustava zachována v rovnováze.

Nové funkce, doplněné v rámci druhé etapy projektu SMS, významně ovlivňují schopnost Swissgridu předcházet řadě potenciálně kritických situací. To pozitivně ovlivňuje stabilitu a bezpečnost provozu celé přenosové soustavy, a to nejen v samotném Švýcarsku, ale i v okolních zemích.

Úspěšné nasazení druhé etapy projektu SMS ve Swissgridu bylo pro Unicorn Systems strategicky důležitým milníkem. Realizační tým Unicornu během projektu získal cenné zkušenosti pro další rozvoj platformy Damas, na které je SMS systém vybudován a která je už nyní považována za jedničku na celosvětovém trhu tohoto typu řešení. Tím nejdůležitějším je ale spokojený zákazník, společnost Swissgrid, která chce v rozvoji tohoto informačního systému a ve spolupráci s Unicorn Systems i nadále pokračovat.


 
  

- PR -

Eloquens: e-mailová automatizace s podporou AI

E-mail se stal páteří firemní komunikace a očekává se, že do roku 2026 dosáhne celosvětový počet firemních uživatelů elektronické pošty 4,73 miliardy. E-mail sice umožňuje okamžitou komunikaci napříč organizacemi, ale jeho skutečné náklady jako čas, produktivita a ztracené příležitosti jsou často přehlíženy. 

  

- PR -

50 (v)tipů paní Teskové #3: Alerty nejsou hlášky na okrasu

a co s nimi dělat, než se z vás stane klikací zombie


V minulém díle jsme si povídali o SIEMu – nástroji, který vezme hromadu logů, protřese je jako zkušený detektiv důkazní materiál a začne hledat vzory, stopy a souvislosti. Nejde jen o to, vědět, že „se něco stalo“. SIEM vám pomáhá pochopit, co přesně, proč, kdy, kde a s čím to souvisí. Je to takový digitální Sherlock Holmes, jen místo dýmky má datové konektory a místo lupy korelační engine.