facebook LinkedIN LinkedIN - follow

DUNA ve verzi 2013.1 s novými nástroji

Společnost TILL CONSULT uvolnila na konci prosince 2012 další verzi systému DUNA, do které vložila nové nástroje pro manažery, majitele firem a obchodníky. Verze rovněž obsahuje potřebné úpravy související s novelami daňových zákonů, platných od 1. ledna 2013. DUNA ve verzi pro r. 2013 má čtyři nové nástroje, společně pojmenované jako monitory. Monitor firmy zobrazuje v prvé řadě souhrnné informace jak z účetnictví, tak z obchodních modulů. Součástí Monitoru firmy je i výkaz Casflow v přehledné grafice. Monitor dokladu poskytuje ohodnocení obchodních dokladů z pohledu dosahovaných marží jak za celý doklad, tak za jeho dílčí položky. Monitor odběratele / dodavatele sjednocuje souhrnné číselné údaje za jednoho partnera z různých modulů informačního systému DUNA do jediného formuláře. V neposlední řade je k dispozici ještě i Monitor položky, který umí okamžitě zpřístupnit, zejména pro potřeby obchodníků, nejrůznější pohledy na pohyby skladových položek nebo skupin skladových položek ve vztahu ke konkrétním odběratelům.



Systém DUNA používá řešení, kdy firemní data za jednotlivá účetní období jsou uložena v samostatných databázích. Nový nástroj Import archivních dat dokáže sloučit vybraná obchodní a ekonomická data za více účetních období do jediné databáze, kterou lze importovat např. do Excelu nebo do SQL databáze. Další zpracování pak již závisí na konkrétních potřebách uživatele.

 

Nové vlastnosti pokladen a bankovních účtů v systému DUNA ve verzi 2013.1, kdy každému z těchto subjektů je přímo přidělen analytický účet, případně i způsob číslování dokladů vedou ke zjednodušení nastavení způsobů zápisů nových dokladů a ke snížení jejich chybovosti.

 

Na pohled nevýznamné ale život usnadňující řešení přináší sjednocení způsobů vyhledávání ve všech obchodních modulech, kdy v označení (kód zboží) a v názvu skladové položky můžeme vyhledávat buď inkrementálně zleva nebo podle výskytu zadaného řetězce kdekoliv v označení nebo v názvu.


 
  

- PR -

50(v)tipů paní Teskové #2: SIEM aneb jak se z logů dělá příběh a z příběhu varování

Teskalab LogoV minulém díle jsme si povídali o tom, co je to log management a proč je důležitý. Je to takový základ IT hygieny. Něco jako kartáček na zuby pro vaše IT. A řekněme si na rovinu, žádná velká zábava s ním není, ale zkuste to měsíc bez něj a líbit se vám to nebude. Dneska ale půjdeme o krok dál. Protože když už máte logy, je čas se na ně nejen dívat, ale také s nimi pracovat. A to se nejsnáze dělá tak, že se jim naučíte rozumět. Dovolte mi, abych vám představila dalšího hrdinu kybernetické bezpečnosti: SIEM.

  

- PR -

7 častých problémů ve výrobě a jak je vyřeší ERP

Manazer_s_tabletemStále řešíte neefektivní plánování, chybějící materiál nebo opožděné zakázky? ERP systém ABRA Flores vám dá do rukou nástroje pro hladký průběh výroby, snížení nákladů a zvýšení produktivity. Připravili jsme sedm častých problémů, které výrobní firmy běžně řeší, a přitom je lze s využitím informačního systému efektivně zvládnout.