facebook LinkedIN LinkedIN - follow

5 překvapivých statistik, které by měl znát každý e-shopař

-PR-

Ať už plánujete založení internetového obchodu nebo jste už ostřílený e-shopař, orientace v branži je klíčem k úspěchu. Přečtěte si, jaké faktory mohou ovlivnit zisk a úspěšnost vašeho podnikání.


Zajímavá data přináší výzkum společnosti NetDirect, která se specializuje na tvorbu e-shopů na míru a pronájem e-shopů na platformě FastCentrik.

1. Stáří e-shopu má přímý vliv na zisk

Víte, co výrazně ovlivňuje výdělečnost vašeho e-shopu? Nezáleží na tom, zdali máte e-shopové řešení na míru vašim požadavkům, nebo jste si vytvořili e-shop na pronajímané platformě. Zásadní je doba, po kterou e-shop provozujete. „Svůj podíl na tom má dlouhodobý růst e-commerce, ale také lepší zkušenosti týmu, vyšší důvěryhodnost e-shopu a reference zákazníků,“ komentuje Libor Zůbek, Head of FastCentrik. Průměrná délka e-shopu přitom tvoří asi 7,4 let, minimální délka e-shopu pouhé 4 měsíce.

2. Vysoká marže neznamená vysoký obrat

Mnoho obchodníků sází na agresivní finanční strategii: vyšponovat marže zboží na maximum, aby si zajistili co nejvyšší zisk. Pravdou je, že tento plán nemusí mít kýžený efekt. Z dat společnosti NetDirect vyplývá, že e-shopy s největším obratem mají jen zřídka vysokou marži.

Cestou do pekel může být i opačná strategie: jít s cenou zboží dolů, abyste byli nejlevnější na trhu. Tajemství prosperujícího e-shopu spočívá ve správném výpočtu marže, který se odvíjí od nákladů spojených s nákupem, uskladněním a prodejem sortimentu.

3. Větší tým, větší úspěch

Kolik lidí pracuje ve vašem týmu? Z průzkumu vyplývá, že nejvyšší výdělečností se pyšní e-shopy s početnými týmy. Zajímavé je rovněž srovnání e-shopařů, kteří využívají externisty, s těmi, kteří si vše zařizují sami. Statistiky uvádí, že e-shopy spolupracující s ex­ter­ní­mi partnery (marketingoví specialisté, asistenti, social media experti…) dosahují násobně vyššího obratu. „E-shopové týmy s 11 a více členy dosahují průměrného obratu okolo 41 milionů korun, e-shopové týmy do 10 členů pouhých 16 milionů,“ doplňuje Zůbek.

4. Výdejní místa hrají prim

Aby váš e-shop mohl uspět, musíte mít v malíčku současné zákaznické trendy. Vysokou oblibu aktuálně zažívají výdejní místa, která zákazníci volí jako nejčastější způsob doručení svých objednávek. Oceňují na tom zejména flexibilitu a vysoký stupeň pohodlí – zásilku si mohou vyzvednout z místa poblíž svého domova, a to v den i čas, který jim vyhovuje. Pokud váš e-shop tuto možnost nenabízí, měli byste se zamyslet, jak ji implementovat do svého podnikání. Podle výzkumu poskytuje doručení do výdejního místa až 44 % dotázaných e-shopů.

5. Možnost výběru dopravy se cení

A nakonec poslední fakt z oblasti logistiky. Víte, že výběr dopravce má rovněž stěžejní vliv na zákaznickou spokojenost? Právě on často rozhoduje, jak rychle se zboží dostane do finální destinace. Cenu za nejpopulárnějšího dopravce získává Zásilkovna, kterou podle průzkumu volí asi 60 % dotázaných zákazníků. Na druhém místě se umístila Česká pošta s 51 % a hned v závěsu je PPL se 46 %. Přízeň zákazníka si tedy můžete získat i tím, že mu na e-shopu nabídnete jeho oblíbené varianty dopravy. „Nejčastěji e-shopy poskytují výběr alespoň ze 3 různých dopravců. Možnost volby zákazníci vždy ocení,“ doplňuje na závěr Zůbek.