Analýzy - 6. 11. 2025 - Mário Mitas

Jak zajistit bezpečnost konverzační AI?

Auditování neviditelného

Jak zajistit bezpečnost konverzační AI?
V digitálním prostředí firemní komunikace se virtuální asistenti a chatboti stali neoddělitelnou součástí operací, ať už v zákaznických centrech nebo při řízení interních procesů. Zatímco nasazování automatizovaných konverzačních systémů neustále roste, zásadní problém spočívá v tom, že firmy nejsou schopny efektivně kontrolovat výstupy a chování těchto systémů v plném provozu.  více
 
  

- PR -

Digitální služby veřejné správy:

Jednotný design pro snazší orientaci občanů


V dnešní digitální době jsou portály občana klíčovým nástrojem pro jednoduchou a bezpečnou komunikaci s úřady. Jedním z nejpoužívanějších mezi českými organizacemi je Portál občana od společnosti Gordic, který je od počátku vyvíjen v souladu se standardy digitálních služeb české veřejné správy. Nyní se Portál občana přizpůsobuje nejnovější verzi design systému gov.cz, čímž se jeho prostředí ještě více sjednocuje s centrálními portály a weby ministerstev. Občanům tak nabízí větší komfort a srozumitelnost při každodenním využívání.

Analýzy - 6. 11. 2025 - Diana Fričová

Skryté nástrahy implementace nákupních systémů

Skryté nástrahy implementace nákupních systémů
Digitální transformace nákupu je strategickým krokem, který přináší zefektivnění procesů a významné úspory. Zejména v nápojářském a potravinovém průmyslu je profesionálně řízený výběr dodavatelů a efektivní správa smluv nezbytným předpokladem úspěchu. Implementace nového systému však není pouze technickou operací. Jde o komplexní projekt, jehož úspěch může ohrozit řada rizik – nejen rozpočet a časový plán, ale především přijetí systému a návratnost...  více
 
Hardware - 6. 11. 2025 - redakce

Nová vertikální myš od Geniusu podporuje přirozené držení ruky

Nová vertikální myš od Geniusu podporuje přirozené držení ruky
Počítačovým periferiím, jakou jsou myši a klávesnice se věnujeme jen výjimečně. Novinka, kterou právě uvedl Genius si ale takovou výjimku zaslouží a neměla by ujít vaší pozornosti. Genius totiž uvedl na trh bezdrátovou vertikální myš Ergo 8350S, která je určena pro uživatele, kteří tráví u počítače dlouhé hodiny. Pro přirozený úchop má sklon 55°, a podporuje tak přirozené držení ruky. Umožňuje také aktivaci asistenta AI Copilot speciálním tlačítkem, což v souhrnu podporuje zdravější a chytřejší způsob práce.  více
 
  

- PR -

HANNOVER MESSE 2026 - poslední volné plochy!

Dotace pro české firmy a společná expozice CzechTrade


HANNOVER MESSE je světově nejdůležitější veletrh v rámci zpracovatelského průmyslu, který se již přes 50 let pravidelně na jaře koná v německém Hannoveru. Další ročník proběhne 20.-24. dubna 2026. Jedná se o prvotřídní platformu pro prezentaci novinek z oblasti průmyslové automatizace a IT, energetických a environmentálních technologií, vývoje a výzkumu v rámci oboru strojírenství. Na prezentaci na veletrhu HANNOVER MESSE je možné získat dotaci od agentury CzechTrade, nebo se přímo zapojit do společné expozice českých firem.

Analýzy - 5. 11. 2025 - redakce

Roboti na zákaznických linkách nás nechápou a zdržují

Roboti na zákaznických linkách nás nechápou a zdržují
Chatboti a voiceboti se v posledních letech stali běžným nástrojem zákaznické obsluhy. Přesto jejich používání v Česku naráží na zásadní problémy s kvalitou těchto technologií. Podle průzkumu společnosti Agnostix mezi více než 1000 respondenty napříč Českem muselo za poslední rok téměř 9 z 10 lidí řešit při komunikaci s botem nějaký problém. Nejčastěji boti nechápou kontext a složitější pokyny, ale problémy vznikají i kvůli chybným odpovědím nebo omezeným schopnostem...  více
 
IT Business - 6. 11. 2025 - redakce

Zakladatelé se vrací do vedení Cleevio

Zakladatelé se vrací do vedení Cleevio
Firma Cleevio, která se věnuje především vývoji AI řešení a souvisejícím službám, se mění na holding. Do čela nově vzniklé Cleevio Group se vrací původní zakladatelé Lukáš Stibor (na snímku vpravo) a Jan Částek (na snímku vlevo). Skupina sdružuje kromě firmy Cleevio také vývojáře webových a blockchain řešení CleevioX, firmu Cleevio Labs zaměřenou na poskytování služeb AI agentů a nově spuštěnou platformu Surprizz.ai.  více
 
  

- PR -

Phoenix a BENU lékárny sjednotily komunikaci s více než 430 pobočkami díky ALVAO

Společnost PHOENIX lékárenský velkoobchod, s.r.o., provozující síť lékáren BENU, potřebovala zjednodušit a sjednotit komunikaci mezi centrálou a lékárnami. Implementací ALVAO Service Desk a Asset Management získala přehledné řešení pro správu požadavků i majetku, které přineslo rychlejší komunikaci, vyšší efektivitu a lepší podporu napříč celou organizací.

Podnikové aplikace a služby - 5. 11. 2025 - redakce

Jednoduché řešení pro kompletní ochranu domácích počítačů

Jednoduché řešení pro kompletní ochranu domácích počítačů
Acronis oznámil uvedení nové verze svého integrovaného zálohovacího a bezpečnostního softwaru pro domácí uživatele Acronis True Image 2026. Nejnovější verze přináší integrovanou opravu zranitelností (patch management) pro Windows a vylepšený bezpečnostní modul s detekcí hrozeb založenou na umělé inteligenci, s ochranou proti ransomwaru a skenováním malwaru.  více
 
Analýzy - 5. 11. 2025 - -tz-

Uspěchané nasazení nekvalitních AI operátorů zákazníky často rozčílí

Nečekaný pokles kvality asistence založené na AI vrací do hry lidské operátory

Uspěchané nasazení nekvalitních AI operátorů zákazníky často rozčílí
Rok 2025 je rokem chatbotů a voicebotů s AI, které od začátku roku zavedlo mnoho firem a institucí. Mělo jít o revoluci v rychlosti vyřešení požadavku klientů, v poslední době však pozorujeme kvůli nedokonalému zavedení AI operátorů pokles kvality služeb, a tím pádem i frustraci klientů, a to hlavně těch starších. Lidští operátoři tak opět přichází ke slovu tam, kde AI zatím selhává.  více
 
Analýzy - 5. 11. 2025

AI v marketingu pomáhá, ale nedokáže nahradit strategické rozhodování a práci s emocemi

AI v marketingu pomáhá, ale nedokáže nahradit strategické rozhodování a práci s emocemi
Nástup umělé inteligence zásadně ovlivnil práci marketingových týmů. Rutinní úkoly, jako je analýza dat nebo generování prvních návrhů textů, dnes zvládají algoritmy rychle a efektivně. Marketéři a copywriteři se proto stále více posouvají do role strategických partnerů, kteří dokážou propojit výstupy AI s hlubším porozuměním značce a jejím zákazníkům.  více
 
IT Business - 5. 11. 2025 - redakce

Oto Hausmann se ujal vedení společnosti Logio

Oto Hausmann se ujal vedení společnosti Logio
Konzultačně-technologická firma Logio mění po intenzivním růstu v posledních letech své nejvyšší vedení. Majitelé firmy předávají exekutivu zkušeným manažerům. Od října tak přebírá pozici CEO Oto Hausmann, který dosud působil jako COO. Od září se zároveň novým finančním ředitelem stal Petr Marzin (na snímku vlevo). Dosavadní generální ředitel a jeden z pěti spolumajitelů Marek Šucha se přesouvá do představenstva.  více
 
Analýzy - 4. 11. 2025 - redakce

Jak umělá inteligence změní nakupování a celou e-commerce

Jak umělá inteligence změní nakupování a celou e-commerce
Ve světě online nakupování se rodí proměna, kterou lze přirovnat k posunu od psacích strojů k počítači. Umělá inteligence (AI) má potenciál změnit samotnou podstatu, jak lidé nakupují, jak značky soutěží a jak budou fungovat e-shopy budoucnosti.  více
 
IT Business - 5. 11. 2025 - redakce

Novým ředitelem Digitální a informační agentury se stal Petr Kuchař

Novým ředitelem Digitální a informační agentury se stal Petr Kuchař
Vláda jmenovala novým ředitele Digitální a informační agentury Petra Kuchaře. Dosavadní zástupce ředitele trvale přebirá roli ve vedení úřadu po Martinu Mesršmídovi, který po potížích s eDoklady v prvním dni letošních voleb nabídl svou funkci k dispozici. Mesršmídovu rezignaci přijal Marian Jurečka a navrhl na post ředitele DIA Kuchaře, kterého vláda jmenovala k 24. říjnu.  více
 
IT Projekty - 3. 11. 2025 - redakce

EG.D po modernizaci zákaznického systému míří k širšímu využití AI

EG.D po modernizaci zákaznického systému míří k širšímu využití AI
V energetice sílí tlak na rychlejší práci s daty a kvalitnější zákaznickou obsluhu. Distribuční společnost EG.D z energetické skupiny E.ON proto spustila modernizovaný zákaznický systém na technologiích SAP. Změna znamená pro téměř devět set zaměstnanců firmy jednodušší práci s daty a rychlejší komunikaci se zákazníky. Nový systém navíc otevírá cestu k širšímu využití nástrojů umělé inteligence. Modernizaci a přechod zákaznického systému SAP ISU na S/4HANA firma...  více
 
Analýzy - 3. 11. 2025 - Kamil Schwarz

Hyperpersonalizace rozhoduje o budoucnosti firem

Hyperpersonalizace rozhoduje o budoucnosti firem
Firmy dnes vědí o svých klientech více než kdy dřív. Každý klik na webu, každá transakce nebo hovor na infolince zanechává digitální stopu. Přesto se často stává, že když zákazník komunikuje se svou bankou či pojišťovnou, má pocit, že ho společnost považuje za naprostého cizince.  více
 
IT Business - 3. 11. 2025 - redakce

Konference K2 STATUS letos proběhla v japonském stylu a představila systém K2 nara

Konference K2 STATUS letos proběhla v japonském stylu a představila systém K2 nara
Na tradiční podzimní konferenci K2 STATUS znovu dorazily téměř tři stovky majitelů a klíčových manažerů úspěšných firem. Letošní ročník však nepřinesl pouze tradiční momenty – zcela zaplněný sál brněnského divadla Reduta, představení nejnovější verze informačního systému K2 a tři programové bloky s řadou inspirativních vystoupení a zajímavou panelovou diskusí. Celý den se nesl v duchu japonské...  více
 
Další strany: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ...