facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Banky a finanční organizace, Komunikace a sítě - 30. 4. 2025 - Michal Hladík

Bezpečné platby 24/7

Verifikace příjemce zaručí správnost a ochranu transakcí

Bezpečné platby 24/7
Platby 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, 365 dní v roce. Okamžité převody peněz v rámci Evropské unie, které zavádí regulace SEPA instant payments, mění způsob, jakým firmy a jednotlivci provádějí platby. S tím přichází i nový bezpečnostní prvek – verifikace příjemce (VoP), která zajistí, že peníze dorazí skutečně tomu, komu mají.  více
 
  

- PR -

Modernizace síťové infrastruktury ČPP Arény v Hradci Králové

Mountfield HK, a.s. je extra­li­go­vý hokejový klub sídlící v Hradci Králové. Lední hokej se na území města hraje od roku 1926, kdy byl založen Bruslařský klub Hradec Králové. Jeho novodobá historie se začala psát v roce 2013, kdy se pod Bílou věž vrátila nejvyšší domácí hokejová soutěž. Hokej je v Hradci Králové velmi populární a klub má širokou fanouškovskou základnu.

6 způsobů, jak optimalizovat obsah pro éru vyhledávání na základě AI

6 způsobů, jak optimalizovat obsah pro éru vyhledávání na základě AI
Realita umělé inteligence zásadně změnila parametry způsobu vyhledávání a konzumace informací. Pryč jsou doby, kdy stačilo pouhé vyhledávání na Googlu. Nyní vyhledávače a asistenti pohánění AI mění naše očekávání a zvyky při vyhledávání obsahu.  více
 
IT Business - 30. 4. 2025 - redakce

Seyfor plně ovládne Dotykačku a plánuje s ní expandovat do zahraničí

Seyfor plně ovládne Dotykačku a plánuje s ní expandovat do zahraničí
Seyfor se po šesti letech od prvního vstupu stane stoprocentním vlastníkem skupiny Dotykačka. Získá totiž zbývajících 42 % podílu a završí tak strategickou akvizici společnosti, která stojí za nejpoužívanějším pokladním systémem v Česku. Cílem této strategické investice je další růst Dotykačky a její expanze do zahraničí.  více
 
  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.

Analýzy - 29. 4. 2025 - redakce

Popularita umělé inteligence u nás výrazně roste,

čtvrtina Čechů už ji používá denně

Popularita umělé inteligence u nás výrazně roste,
V roce 2024 výrazně přibyl počet uživatelů generativní umělé inteligence v Česku. Zatímco v roce 2023 je používalo 23 % Čechů, loni se jejich počet téměř ztrojnásobil (60 %). Popularita AI v Česku tak výrazně roste a její nástroje se stále více integrují do každodenního života, uvádí...  více
 
Podnikové aplikace a služby - 29. 4. 2025 - redakce

Nový nástroj usnadní přechod aplikací k webovému rozhraní

Nový nástroj usnadní přechod aplikací k webovému rozhraní
Společnost Arbes Technologies vyvinula nástroj, díky kterému lze v relativně krátkém čase transformovat stávající formulářové aplikace s tlustými klienty na moderní, přizpůsobitelné webové rozhraní.  více
 
IT Security, Podnikové aplikace a služby - 28. 4. 2025 - Vladimíra Tesková

Kybernetická bezpečnost v éře chytrých měst

Výzvy a řešení pro IoT a dohledové systémy

Kybernetická bezpečnost v éře chytrých měst
V posledních letech jsme svědky bezprecedentní transformace našich měst. Koncept chytrých měst (Smart Cities) se stal důležitým bodem urbanistického plánování a rozvoje, slibujícím revoluci v tom, jak žijeme, pracujeme a komunikujeme s naším prostředím. Tato digitální revoluce, poháněná informačními a komunikačními technologiemi (ICT) a internetem věcí (IoT), přináší obrovské příležitosti pro optimalizaci městských služeb, zvýšení efektivity a zlepšení kvality života...  více
 
IT společnost - 29. 4. 2025 - redakce

Program ISSS 2025 nabídne aktuální i tradiční témata

Program ISSS 2025 nabídne aktuální i tradiční témata
Hradec Králové se v květnu stane hlavním dějištěm digitalizace veřejné správy v České republice. Ve dnech 12. a 13. května 2025 zde proběhne 27. ročník prestižní konference ISSS, která je největší akcí svého druhu v Česku a každoročně přivádí do města stovky odborníků,...  více
 
IT Business - 29. 4. 2025 - redakce

Větší využití AI ve firmách brzdí datový nepořádek, nejasná regulace i podcenění lidí

Větší využití AI ve firmách brzdí datový nepořádek, nejasná regulace i podcenění lidí
Přestože se firmy v Česku v digitalizaci, automatizaci i celkově ve využívání nových technologií v posledních letech výrazně posunuly, masivnějšímu rozšiřování brání především podceňování přípravy. Firmy narážejí jak na problémy s kvalitou dat a nejasnými pravidly, tak i na nereálná očekávání zákazníků či nízkou ochotu zaměstnanců učit se s AI pracovat. Zdolávání překážek digitálního rozvoje firem bylo klíčovým...  více
 

Hyper-personalizace: Klíč k vyšší zákaznické spokojenosti a obchodnímu růstu

Hyper-personalizace: Klíč k vyšší zákaznické spokojenosti a obchodnímu růstu
Hyper-personalizace dnes představuje jednu z největších příležitostí v oblasti digitální transformace. Přechod od plošných nabídek produktů a služeb pro obecné zákaznické segmenty k poskytování individuálně přizpůsobených služeb v reálném čase může vést až k 60% nárůstu konverzních poměrů a zároveň přinést vyšší efektivitu marketingových kampaní. Investice do pokročilých technologií, jako jsou umělá inteligence (AI), strojové učení (ML) a analýza real-time dat, tak...  více
 
Analýzy - 26. 4. 2025

První celoevropské stanovisko k otázkám ochrany osobních údajů při vývoji a implementaci AI

První celoevropské stanovisko k otázkám ochrany osobních údajů při vývoji a implementaci AI
Evropský sbor pro ochranu osobních údajů zveřejnil stanovisko k otázkám ochrany osobních údajů při vývoji, trénování a nasazení modelů umělé inteligence. Stanovisko upřesňuje, jak se aplikuje GDPR při vývoji a nasazení modelů umělé inteligence. Zejména odpovídá na otázku, kdy a jak je možné modely AI považovat za zpracování osobních údajů, upřesňuje pokyny k posouzení oprávněného zájmu při jejich vývoji a nasazení a současně uvádí, jaká opatření k ochraně osobních...  více
 

Digitalizace mění svět pojišťovnictví

Rizikovost klienta posuzuje počítač, s detekcí podvodů pomáhá umělá inteligence

Digitalizace mění svět pojišťovnictví
Pojišťovnictví se digitalizuje, automatizace šetří čas a stroje odhalují podvody. Hlavní hráči na trhu ve velkém investují do moderních technologií, aby zrychlili procesy a zlepšili klientský servis. Strojové učení a analýza velkého množství dat dnes pomáhají s vyhodnocováním zdravotních rizik, urychlují likvidaci pojistných událostí, a zvyšují efektivitu odhalování...  více
 
IT Security, Podnikové aplikace a služby - 24. 4. 2025 - Petr Mojžíš

Pro zajištění bezpečnosti je třeba „přitvrdit“

Co je bezpečnostní hardening a jak na něj?

Pro zajištění bezpečnosti je třeba „přitvrdit“
Když si koupíte nové zařízení, software nebo cloudovou službu, očekáváte, že budou standardně zabezpečené, že? Bohužel ve všech případech platí opak. Abyste dosáhli maximální úrovně zabezpečení, musíte vše, co zavádíte, krok za krokem konfigurovat tak, aby to odpovídalo vašemu prostředí. Míra zabezpečení, které lze dosáhnout, je specifická pro způsob, jakým platformu používáte. Tento proces se nazývá bezpečnostní hardening.  více
 
ERP systémy, Podnikové aplikace a služby - 23. 4. 2025 - David Pochman

Vývoj controllingu od manuálních reportů až po integrované ERP

Vývoj controllingu od manuálních reportů až po integrované ERP
Vývoj nástrojů pro controlling ve firmách zaznamenal v posledních letech zásadní proměny zejména díky postupné automatizaci a zavádění sofistikovaných technologií jako Business Intelligence (BI) a ERP systémů. Následující článek přináší pohled na tři různé přístupy k controllingu a jejich výhody i nevýhody: tradiční reporting bez BI,...  více
 
CRM systémy, AI a Business Intelligence, Podnikové aplikace a služby - 22. 4. 2025 - Martin Čermák, Martin Pacholet

Hlasová AI loni udělala obrovský pokrok

Brzy již možná nepoznáte, že mluvíte s robotem

Hlasová AI loni udělala obrovský pokrok
Není tomu tak dávno, co se na voiceboty často pohlíželo jako na doplněk, který nedokázal plně využít potenciál automatizace v zákaznickém servisu. Díky prudkému rozvoji velkých jazykových modelů (LLM) se ale dnes situace rychle mění. Voiceboti už umějí vést plynulou konverzaci téměř k nerozeznání od lidského operátora, dokážou se přizpůsobit konkrétnímu zákazníkovi a výrazně zvyšují efektivitu odbavování dotazů. Hlasová AI se za poslední rok dramaticky vyvinula a...  více
 
Další strany: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ...
Ceník inzerce portálu SystemOnLine