- Přehledy IS
- APS (20)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (32)
- CRM (51)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (77)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (32)
- Řízení výroby (36)
- WMS (29)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (38)
- Dodavatelé CRM (33)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (70)
- Informační bezpečnost (50)
- IT řešení pro logistiku (45)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
ERP systémy
CRM systémy
Plánování a řízení výroby
AI a Business Intelligence
DMS/ECM - Správa dokumentů
HRM/HCM - Řízení lidských zdrojů
EAM/CMMS - Správa majetku a údržby
Účetní a ekonomické systémy
ITSM (ITIL) - Řízení IT
Cloud a virtualizace IT
IT Security
Logistika, řízení skladů, WMS
IT právo
GIS - geografické informační systémy
Projektové řízení
Trendy ICT
E-commerce B2B/B2C
CAD/CAM/CAE/PLM/3D tisk![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
| ||
Co mají společného cloudová agilita a transformace automobilového průmyslu?
Narušení globální ekonomiky způsobené pandemií covidu přinesl firmám jeden důležitý poznatek. K získání větší odolnosti a schopnosti přizpůsobit se rychlým změnám je nepostradatelná vyšší úroveň flexibility a agility. A to platí i dnes, kdy čelíme nedostatku surovin, úzkým místům v dodavatelském řetězci a novým očekáváním zákazníků.

Elektromobilita, čipy, Ukrajina…
Automobilovému průmyslu způsobil nedostatek polovodičových čipů v roce 2021 ztrátu příjmů ve výši více než 200 miliard dolarů, což odpovídá přibližně 11,3 milionu nevyrobených aut, uvádí studie Motortrend. Jiní analytici předpovídají, že dalším dopadem nedostatku čipů a ukrajinské krize by mohlo být zpoždění výroby dalších 7 milionů aut v roce 2022 a 1,6 milionu v roce 2023. Než se trh s automobily dostane na úroveň z doby před pandemií a před čipovou krizí, může se psát rok 2025.
Další tlak na automobilový průmysl vytvářejí požadavky zákazníků na elektrická nebo hybridní vozidla, změny v nákupním chování, nové zkušenosti uživatelů a inovace. Podniky z odvětví automotive tak musí být schopny rychle reagovat, měnit zdroje a alokovat prostředky na nově vznikající priority. Agilita se musí stát celopodnikovou strategií, která začíná na vrcholu organizace a je aplikována směrem dolů.
Oblasti, které tlačí na větší agilitu
- Inovace produktů. Masivní produktové změny byly na obzoru již dlouho před pandemií a zůstávají nadále vysoce prioritní. Dopad transformačního konceptu CASE (propojené, autonomní, sdílené a elektrifikované) ovlivňuje celé odvětví, které musí držet krok s konstrukčními a provozními změnami a se stále se zkracujícím životním cyklem výrobků.
- Spolupráce. Procesy v oblasti designu se týkají konstruktérů, průmyslových designérů, dílenských provozů, nákupu a dodavatelského řetězce. Sdílení nápadů, návrhů, výkresů CAD a změnových řízení v rámci celého podniku vyžaduje výkonné nástroje pro spolupráci a digitální platformy.
- Zkušenosti zákazníků. Uživatelský (resp. řidičský) zážitek prošel zásadní proměnou, neboť i vozy nižší a střední cenové kategorie jsou nyní vybaveny rostoucí škálou nadstandardních prvků. Stále více bonusových výbav se nyní stává standardem a spolu s rostoucí komplexností elektronických systémů vyžadují mnohem vyšší úroveň obchodní flexibility a odpovídající agilnější technologická řešení.
- Odolnost dodavatelského řetězce. Výrobci a dodavatelé se snaží najít novou rovnováhu mezi dostupností lokálních či regionálních zdrojů a finančními a množstevními výhodami globálně distribuovaného dodavatelského řetězce. Mnozí přehodnocují strategie typu just-in-time a zvyšují minimální úroveň bezpečnostních zásob, aby se vyhnuli jejich nedostatku.
- Vývoj a výroba na zakázku. Pro subdodavatele je klíčové, aby si osvojili výrobní procesy ve smíšeném režimu a byli schopni více spolupracovat se zákazníky na specifikacích a konstrukčních detailech. Konfigurátory typu CPQ pomáhají zefektivnit řízení poptávky po vysoce konfigurovatelných výrobcích a urychlit generování nabídek a podrobných specifikací.
Cloud jako reakce na neustálé změny
V době, kdy covid-19 narušil dodavatelské řetězce, si podniky uvědomily nutnost rychlé reakce na měnící se podmínky a úlohu a vysokou hodnotu cloudových řešení. S nedostatkem čipů, událostmi na Ukrajině a energetickou krizí nabývá agilita na dalším významu. Tolik vyhlížená „nová normalita“ nakonec může být jen neustále se měnící prostředí plné překvapivých událostí.
Kdo přechází na cloud
V posledních dvou letech zaznamenala společnost Infor prudký nárůst zájmu o cloudová řešení, a to i v obvykle konzervativních regionech a odvětvích. Mezi evropskými subdodavateli do automobilového průmyslu to byly například:
- Joyson PlasTec – německý dodavatel plastových dílů na bázi vstřikování plastů implementuje Infor CloudSuite Automotive s cílem rychle reagovat na změny na extrémně konkurenčním trhu.
- ZANINI Auto Group – globální výrobce plastových komponent a poklic s centrálou ve Španělsku nasazuje Infor CloudSuite Automotive ve svých závodech po celém světě, mj. s cílem ušetřit za provoz a údržbu on-premise ERP řešení.
- Aircom Automotive – polský dodavatel sad na opravy pneumatik nadsadil Infor CloudSuite Automotive, aby podpořil svou mezinárodní expanzi.
Přijetí pokročilých, předkonfigurovaných moderních řešení nasazených v cloudu pomůže společnostem rychle reagovat na nové výzvy, a dokonce je předvídat, jakmile se objeví. Vysoce agilní, odvětvově-specifická ERP řešení a další cloudové technologie podnikových procesů pomáhají automobilovým společnostem správně reagovat na změny v dynamicky se měnícím světě.
![]() |
David Zeman Autor článku je obchodním ředitelem Infor Eastern Europe. |

| Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
| 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
| 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
| 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
| 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
| 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
| 10.12. | Webinář: Marketing v Odoo: Vše na jednom místě |
| 12.2. | Kontejnery v praxi 2026 |
| 26.2. | IT ve zdravotnictví 2026 |
| 17.3. | IT Security Worshop 2026 |
| 15.4. | Energy Vision 2026 |
Formulář pro přidání akce



















