- Přehledy IS
- APS (20)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (32)
- CRM (51)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (76)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (32)
- Řízení výroby (36)
- WMS (29)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (38)
- Dodavatelé CRM (33)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (69)
- Informační bezpečnost (50)
- IT řešení pro logistiku (45)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
ERP systémy
CRM systémy
Plánování a řízení výroby
AI a Business Intelligence
DMS/ECM - Správa dokumentů
HRM/HCM - Řízení lidských zdrojů
EAM/CMMS - Správa majetku a údržby
Účetní a ekonomické systémy
ITSM (ITIL) - Řízení IT
Cloud a virtualizace IT
IT Security
Logistika, řízení skladů, WMS
IT právo
GIS - geografické informační systémy
Projektové řízení
Trendy ICT
E-commerce B2B/B2C
CAD/CAM/CAE/PLM/3D tisk![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
| ||
Pro dosažení reálných přínosů AI nestačí jen nadšení
Umělá inteligence se v českých firmách rychle zabydluje. Z nástroje technologických nadšenců a vývojářů se stává běžná součást našeho každodenního života, která má potenciál měnit fungování firem a institucí. Jak ale poznat, zda je umělá inteligence v konkrétní situaci skutečně přínosná? Jak se nenechat strhnout nadšením a využít AI optimálně s ohledem na její přínosy i rizika? Oslovili jsme dva odborníky, kteří sledují rozvoj AI, aby se s námi podělili o své zkušenosti a pohled na přínosy, rizika i etické hranice využití AI.

O tom, zda je umělá inteligence v konkrétní situaci skutečně přínosná, rozhoduje především to, jestli řeší reálný problém. A to způsobem, který by bez technologie nebyl možný nebo efektivní. „Skutečný přínos AI se pozná podle konkrétních výsledků: úspory času, snížení chybovosti, zvýšení výnosů nebo zlepšení uživatelského zážitku. Naopak systémy nasazované jen proto, že „to zní moderně“, často končí jako nepřesvědčivá marketingová kulisa.“ vysvětluje Lukáš Sedláček, publicista a zakladatel Týdne inovací.
práce. Z „výkonu“ se stále častěji stává „dohled, strategie a rozhodování“. Člověk se tak posouvá do nové role – musí se naučit jiné dovednosti, pochopit fungování nástrojů, které řídí svět, a adaptovat se na fakt, že práce už nebude vypadat jako dřív a některé pracovní pozice buďto zaniknou, nebo projdou zásadní proměnou. „Chápu, že to může vypadat, že někomu AI vezme práci. Ale není to jen další možnost, aby se lidé na svých místech naopak zamysleli a šli nevyhnutelnému naproti?“ uvažuje Jiří Stabla.


















