- Přehledy IS
- APS (20)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (32)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (76)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (32)
- Řízení výroby (36)
- WMS (29)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (38)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (68)
- Informační bezpečnost (50)
- IT řešení pro logistiku (45)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Když chatbot poradí špatně, kdo za to nese odpovědnost?
Právní aspekty nasazení AI v zákaznické podpoře
Chatboti využívající umělou inteligenci (AI) se rychle stali běžnou součástí zákaznické podpory. Firmy je nasazují kvůli jejich dostupnosti 24/7, schopnosti rychle reagovat a výraznému snížení provozních nákladů. Zákazníci si zvykli na okamžité odpovědi, ať už jde o reklamace, dotazy k produktům nebo technickou pomoc. S rostoucím využitím těchto systémů však vyvstává zásadní otázka: kdo nese odpovědnost, pokud chatbot poskytne chybnou informaci?


Představme si situaci, kdy chatbot zamítne oprávněnou reklamaci, nesprávně informuje o vlastnostech výrobku nebo uvede zákazníka v omyl ohledně podmínek služby. V takovém případě může vzniknout škoda – finanční, reputační nebo jiná. Kdo ji má nést? Vývojář systému? Provozovatel? Nebo snad samotný chatbot?
Porušení zákonné povinnosti (§ 2910 OZ)
Porušení smluvní povinnosti (§ 2913 OZ)
Škoda způsobená pomocníkem (§ 2914 OZ)
Odpovědnost za škodu způsobenou věcí (§ 2936 OZ)
Odpovědnost za škodu způsobenou informací nebo radou (§ 2950 OZ)
Evropský kontext: Nařízení o umělé inteligenci
![]() |
Jaroslav Tajbr Autor článku je partner v advokátní kanceláři Eversheds Sutherland a vedoucí její IP/IT praxe. Specializuje se na právo elektronických komunikací, ochranu osobních údajů, kybernetickou bezpečnost, M&A, pracovní právo či litigace. |
![]() |
Debora Cibulková Spoluautorka článku je advokátní koncipientka v advokátní kanceláři Eversheds Sutherland, kde působí v týmu pracovního práva. Ve své praxi se zajímá o právní aspekty technologických inovací a dopady automatizace a digitalizace na oblast práva. |


![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
16.10. | Abacus servery 2025 |
21.10. | Bezpečnosť a dostupnosť dát 2025 |
11.11. | Umělá inteligence v IT infrastruktuře 2025 |
Formulář pro přidání akce
8.10. | Webinář: AI v akci: Zrychlete firemní procesy pomocí... |
9.10. | Synergie digitální výroby (při MSV) |
16.10. | AI HotSpot 2025 |
13.11. | Update Conference Prague 2025 |