facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Hardware - 19. 5. 2006

Zvýšení hustoty dat na magnetických páskách

IBM_tape_620.jpgVýzkumní pracovníci IBM demonstrovali světový rekord v hustotě dat uložených na lineární magnetické pásce. Pracovníci výzkumného centra Almaden Research Centre v kalifornském San Jose dokázali stěsnat na magnetickou pásku data s hustotou více než miliardy bitů na centimetr čtvereční (6,67 miliardy bitů na čtvereční palec), což je více než 15násobek hustoty běžných magnetických pásek, které se v dnešní době používají v počítačovém průmyslu. Za účelem dosažení této hustoty vyvinuli odborníci několik nových technologií ukládání dat a ve spolupráci s japonskou firmou Fuji Photo Film vytvořili novou, dvouvrstvou magnetickou pásku, která dokáže zaznamenávat data ve vysoké hustotě.

Až se tyto nové technologie a pásky dostanou do komerčně nabízených produktů – což by mělo být v horizontu zhruba pěti let – pak by cartridge velikosti dnešní LTO (Linear Tape Open) kazety měla pojmout až 8 trilionů bajtů nekomprimovaných dat. To je dvacetkrát více, než dnes pojme kazeta 3. generace LTO, jež je svými rozměry zhruba poloviční oproti běžné videokazetě formátu VHS. 8 terabajtů dat se rovná textu obsaženému v 8 milionech knih, na jejichž uskladnění by bylo potřeba přes devadesát kilometrů regálů.

 
  

- PR -

11 reálných příběhů IT manažerů:

Jak zvládli SaaS, kyberbezpečnost i automatizaci


AID2025IT manažeři napříč organizacemi dnes řeší podobné výzvy: jak zvládnout přechod na SaaS, zvýšit úroveň kyberbezpečnosti, automatizovat procesy a mít přehled o IT majetku, aniž by museli zavádět složité postupy. Zajímá vás, jak to v praxi zvládají ostatní?

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.