Aktuality -> Komunikace a sítě - 25. 7. 2007

Zvýšená ochrana pro zákazníky O2

o2_730.jpgSpolečnost Telefónica O2 Czech Republic oznámila spuštění nových služeb pro své zákazníky. Díky nové aplikaci E-služby, která je chráněna speciálním BPINem, bude zákazníkům usnadněn přístup ke službám a operacím, vyžadujícím vysoký stupeň zabezpečení. Nová generace SIM karet obsahuje tzv. BPIN. Ten slouží k ověření zákazníka při operacích s citlivými údaji. Nové SIM karty budou postupně zaváděny jako standard pro všechny nové zákazníky.

Na každé je nahrána aplikace E-služby, která zákazníkům umožní po zadání zmiňovaného BPINu (sdíleného také se službou GSM banking) přístup k novým službám jako je například identifikované volání (zákazník se nemusí prokazovat operátorovi pomocí přiděleného identifikačního čísla, operátor se tak může ihned po spojení věnovat jeho potřebám), distribuce identifikačního čísla (tento kód byl při aktivaci doposud zákazníkům zasílán doporučeně poštou, nyní jej však obdrží na vyžádání okamžitě pomocí zabezpečené SMS) a autorizace zákazníka na prodejně O2 pomocí SMS zprávy (zákazník nebude muset předkládat doposud požadované identifikační doklady jako jsou občanský průkaz, pas apod. Stačí pouze pomocí BPINu autorizovat speciální SMS zprávu, vygenerovanou pokladním systémem prodejny). Všechny služby jsou zákazníkům dostupné pomocí aplikace (projeví se jako nová položka v menu telefonu) nahrané na samotné SIM kartě.

 
  

- PR -

DORA a NIS2: Digitální odolnost dodavatelského řetězce

Současná společnost je bezprecedentně závislá na digitálních technologiích. Tato závislost, a s ní spojená systémová propojenost mezi subjekty v kritických sektorech, tvoří nové zranitelné místo celého evropského digitálního ekosystému. Evropská unie na tuto výzvu reaguje sérií opatření, z nichž nejdůležitější jsou nařízení DORA  a směrnice NIS2. Tyto regulace nepředstavují pouhé kosmetické úpravy pravidel, ale zavádí povinnost digitální odolnosti a posouvají kybernetickou bezpečnost z IT oddělení na úroveň strategického řízení.

  

- PR -

Lék na konkurenceschopnost při prodeji na internetu

Výběr a nákup zboží na internetu je dnes zcela běžnou záležitostí. V Evropě touto cestou nakupuje většina zákazníků, a proto se obchodníci snaží, aby bylo vše jednodušší, přehlednější a pokud možno na míru každému zákazníkovi. Nabízení zboží statickým obrázkem s krátkým popisem už nestačí – lidé chtějí vidět výrobky co nejrealističtěji, otáčet je, zkoušet barvy, případně umisťovat vybraný artikl do prostoru a mít z nákupu dobrý pocit.