facebook LinkedIN LinkedIN - follow

Zajímavá osvětová kampaň ČSOB chytá a varuje nepozorné uživatele

ČSOB kampaňPočty hackerských útoků meziročně výrazně rostou, zároveň roste i jejich sofistikovanost a rafinovanost. Cílem útočníků je od klientů získat důvěrná data, např. čísla karet, přihlašovací údaje do internetového bankovnictví apod. Kyberzločincům v této oblasti napomáhá hlavně neznalost veřejnosti, jak se mají bezpečně a správně chovat na internetu. ČSOB se proto rozhodla prostřednictvím guerillové kampaně informovat uživatele o nástrahách, se kterými je možné se setkat v internetovém prostředí.



ČSOB připravila pro své klienty kampaň, která je má upozornit na nebezpečí, jež se mohou vyskytnout při nestandardním přihlašování do internetového bankovnictví. Někteří klienti banky vyhledávají službu ČSOB InternetBanking 24 přes internetové vyhledávače, aniž by věnovali pozornost, na jakou stránku je vlastně vyhledávač nasměruje. Toho již v minulosti využili podvodníci, kteří si zaplatili reklamu ve vyhledávačích na spojení slov „ČSOB Internetbanking“ a směrovali uživatele na falešnou přihlašovací stránku, kde se snažili sbírat citlivá data, jako jsou PIN a SMS klíč.

ČSOB nasimulovala obdobnou situaci a od 29. března běží její kampaň, která klienty přesměrovává na falešnou stránku internetového bankovnictví v barvách ČSOB, která ovšem nemá certifikát a je umístěna na jiné webové adrese, nežli pravá stránka ČSOB. Falešná stránka po klientech vyžaduje údaje, které by rozhodně neměli s nikým sdílet. Pokud je vyplní, tak jim stránka zobrazí varování, co udělali už od začátku až po vyplnění citlivých dat špatně.

ČSOB kampaň

Klienty, kteří se nechají „nachytat“, pak falešná stránka odkáže na oficiální edukační stránky banky www.csob.cz/bezpecnost. „Nevěděli jsme, jak budou klienti zpočátku reagovat. Po několika dnech je ale jasné, že na naši guerillu reagují pozitivně a tuto preventivní kampaň oceňují, jelikož si uvědomují, že chráníme jejich finance,“ uvedl Jan Vimr z ČSOB.

„Cílem celé kampaně je prevence škod a edukace na reálném příkladu. Zároveň musíme říct, že naši klienti jsou poměrně bezpečnostně vzděláni. Na falešné přihlašovací stránky za prvních šest dnů kampaně vstoupilo 6 % uživatelů, kteří zde průměrně strávili něco přes minutu. Ukazuje se tak, že ne všichni klienti vstupující do internetového bankovnictví skrz vyhledávače se nechali reklamou ovlivnit, jelikož zhruba 17 % uživatelů chodí pravidelně přes vyhledávače. Také jsme během této doby zaznamenali jen dva opravdu rozhořčené telefonáty na naší klientské lince,“ dodává Jan Vimr.

Na stránkách www.csob.cz/bezpecnost se každý může dovědět, nejen jak bezpečně používat internetové bankovnictví, ale také jak zacházet s platební kartou nebo jak se vyhnout nejběžnějším karetním podvodům. Pokud má klient banky obavy, že došlo ke zneužití citlivých dat, má zde možnost kontaktovat specializovaného operátora.


 
  

- PR -

Modernizace IS je příležitost přehodnotit způsob práce

IT Systems 4/2025V aktuálním vydání IT Systems bych chtěl upozornit především na přílohu věnovanou kybernetické bezpečnosti. Jde o problematiku, které se věnujeme prakticky v každém vydání. Neustále se totiž vyvíjí a rozšiřuje. Tematická příloha Cyber Security je příležitostí podívat se podrobněji, jakým kybernetickým hrozbám dnes musíme čelit a jak se před nimi můžeme chránit. Kromě kybernetické bezpečnosti jsme se zaměřili také na digitalizaci průmyslu.

  

- PR -

Jak zajistit vzornou docházku u zaměstnanců v terénu?

Díky digitalizované evidenci do­cház­ky, která snižuje admi­ni­stra­tiv­ní zátěž personalistů a eliminuje nepoctivé praktiky zaměstnanců, můžete ušetřit až statisíce korun ročně. Pozdní příchody, dřívější odchody, půjčování kartiček nebo čipů, falešné přesčasy nebo evidence příchodu či odchodu na nesprávném místě — to vše se negativně projeví na výši vašich mzdových nákladů.