Aktuality -> IT Business - 2. 2. 2006

Z Oskara je Vodafone

Od 1. února se již nepoužívá logo a jméno Oskar, protože skončilo 8měsíční přípravné období přechodu na novou značku poté, co společnost Oskar Mobil přešla do vlastnictví skupiny Vodafone. Mění se tak i zaběhlé staré názvy jako Oskarta (nyní Vodafone karta), Oskarkontakt (Vodafone prodej), Oskaravan (Vodafone Turné) a další.

Zcela novou službou je Vodafone World, která poskytuje roaming za jednotné ceny v rámci tří pásem a jiné výhody. V souvislosti s uplynulým rokem zveřejnila společnost (ještě jako Oskar Vodafone) zprávu, že měla největší nárůst zákazníků ze všech tří mobilních operátorů v ČR. Celkem to bylo 310.597 a z toho za poslední čtvrtletí 103.490 nových zákazníků. Průměrný měsíční výnos na zákazníka dosáhl v posledním čtvrtletí 679 Kč, výnos na uživatele tarifních služeb 1.015 při jejich 51% podílu z celkového počtu zákazníků.

 
  

- PR -

DORA a NIS2: Digitální odolnost dodavatelského řetězce

Současná společnost je bezprecedentně závislá na digitálních technologiích. Tato závislost, a s ní spojená systémová propojenost mezi subjekty v kritických sektorech, tvoří nové zranitelné místo celého evropského digitálního ekosystému. Evropská unie na tuto výzvu reaguje sérií opatření, z nichž nejdůležitější jsou nařízení DORA  a směrnice NIS2. Tyto regulace nepředstavují pouhé kosmetické úpravy pravidel, ale zavádí povinnost digitální odolnosti a posouvají kybernetickou bezpečnost z IT oddělení na úroveň strategického řízení.