facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Hardware - 24. 6. 2008

Webkamera pro Mac vybavená autofokusem

Logitech představil svou první webovou kameru kompatibilní s platformou Mac, vybavenou technologií automatického ostření a optikou značky Carl Zeiss. Jedná se o model Logitech QuickCam Vision Pro webcam for Mac. Kamera pro systém automatického ostření používá namísto krokového motorku motorek s kmitací cívkou. Ostření je rychlé (přeostření během necelých tří sekund) a plynulé, ostřit lze již ze vzdálenosti 10 cm od objektivu. Snímací senzor s rozlišením 2 megapixely umožňuje kameře snímat video ve vysokém rozlišení. K jeho kvalitě přispívá technologie Logitech RightLight 2, která inteligentně přizpůsobuje nastavení kamery při nedostatečném osvětlení nebo jiných náročných světelných podmínkách (protisvětlo, silné boční světlo apod.).


Při použití kamery ve spojení s aplikacemi iChat nebo Skype si uživatelé mohou vychutnávat video v kvalitě VGA s frekvencí 30 snímků za sekundu. Webová kamera je „plug-and-play“, tj. funguje ihned po připojení, není potřeba instalovat žádný software. Při záznamu videa na pevný disk nabízí QuickCam Vision Pro formát s vysokým rozlišením 720p (HD, 960×720 pixelů).
Doporučená maloobchodní cena této kamery, která by se měla na trhu objevit začátkem července, je pro ČR 2590 Kč s DPH a pro Slovensko 3290 Sk s DPH.


 
  

- PR -

11 reálných příběhů IT manažerů:

Jak zvládli SaaS, kyberbezpečnost i automatizaci


AID2025IT manažeři napříč organizacemi dnes řeší podobné výzvy: jak zvládnout přechod na SaaS, zvýšit úroveň kyberbezpečnosti, automatizovat procesy a mít přehled o IT majetku, aniž by museli zavádět složité postupy. Zajímá vás, jak to v praxi zvládají ostatní?

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.