Aktuality -> IT Business - 4. 8. 2005

Výsledky Sun Microsystems

Společnost Sun Microsystems oznámila výsledky za čtvrté fiskální čtvrtletí, které skončilo 30. června 2005. Příjmy za čtvrté čtvrtletí dosáhly 2,975 miliard dolarů, což je 4,3procentní pokles proti 3,110 miliardám dolarů za čtvrté čtvrtletí fiskálního roku 2004. Celková hrubá marže vyjádřená procentem příjmů byla 41,4 procenta, což je v porovnání se čtvrtým čtvrtletím fiskálního roku 2004 nárůst o 2,0 procenta. Čistý zisk podle principů GAAP za čtvrté čtvrtletí fiskálního roku 2005 je 121 miliónů dolarů respektive 0,04 dolaru na akcii, zatímco za čtvrté čtvrtletí fiskálního roku 2004 vykázala společnost čistý zisk 783 milióny dolarů respektive 0,23 dolaru na akcii. Výsledky za čtvrté čtvrtletí fiskálního roku 2004 zahrnují 1,6 miliardy dolarů a další příjmy související s právním vypořádáním se společností Microsoft.

Za celý fiskální rok 2005 vykázal Sun příjmy 11,071 miliardy dolarů, což je pokles o jedno procento proti 11,185 miliardy za celý fiskální rok 2004. Celková hrubá marže vyjádřená procentem příjmů byla 41,5 procenta, což je v porovnání s fiskálním rokem 2004 nárůst o 1,1 procenta. Čistá ztráta za fiskální rok 2005 je 11 miliónů dolarů respektive 0,00 dolaru na akcii, zatímco čistá ztráta za fiskální rok 2004 byla 388 miliónů resp. 0,12 dolaru na akcii.

 
  

- PR -

Veolia pomáhá obcím v boji se suchem

a díky systému GIST Aplikace dokáže také lépe čelit povodním


Společnost Veolia pracuje již řadu let na projektu řízení propojených vodovodních soustav v Česku. Její systém chytrých dispečinků umožňuje obcím redistribuci upravené vody do lokalit s akutním nedostatkem. Jde o příklad projektu, který pomáhá bojovat s klimatickou změnou na regionální úrovni. Součástí softwarového řešení chytrých dispečinků je také Povodňový informační systém vyvinutý ve spolupráci společností Středočeské vodárny a GIST Consulting. Povodňový informační systém funguje jako modul platformy GIST Aplikace.

  

- PR -

Digitální služby veřejné správy:

Jednotný design pro snazší orientaci občanů


V dnešní digitální době jsou portály občana klíčovým nástrojem pro jednoduchou a bezpečnou komunikaci s úřady. Jedním z nejpoužívanějších mezi českými organizacemi je Portál občana od společnosti Gordic, který je od počátku vyvíjen v souladu se standardy digitálních služeb české veřejné správy. Nyní se Portál občana přizpůsobuje nejnovější verzi design systému gov.cz, čímž se jeho prostředí ještě více sjednocuje s centrálními portály a weby ministerstev. Občanům tak nabízí větší komfort a srozumitelnost při každodenním využívání.