Aktuality -> IT Business - 11. 2. 2005

Výsledky Microsoftu za kalendářní rok 2004

Během kalendářního roku 2004 došlo k meziročnímu nárůstu tržeb společnosti o 8 %. Nejvíce rostoucí oblastí podnikání Microsoftu byla serverová řešení. Významný nárůst zaznamenala v kalendářním roce 2004 také nová divize Microsoft Business Solutions (MBS). Její plné poakviziční začlenění do společnosti Microsoft se pozitivně projevilo na 25% nárůstu počtu nových zákazníků. Stabilním základem tržeb společnosti Microsoft byl i v kalendářním roce 2004 operační systém Microsoft Windows XP. Tržby z jeho prodeje zaznamenaly meziroční nárůst o 12 %.

Dynamický nárůst tržeb byl zaznamenán také v oblasti distribuce sady aplikací Microsoft Office 2003 s novými počítači. Každý pátý nový počítač prodaný na trhu v České a Slovenské republice byl uživatelům dodán s již předinstalovaným řešením Microsoft Office 2003.

 
  

- PR -

Digitální služby veřejné správy:

Jednotný design pro snazší orientaci občanů


V dnešní digitální době jsou portály občana klíčovým nástrojem pro jednoduchou a bezpečnou komunikaci s úřady. Jedním z nejpoužívanějších mezi českými organizacemi je Portál občana od společnosti Gordic, který je od počátku vyvíjen v souladu se standardy digitálních služeb české veřejné správy. Nyní se Portál občana přizpůsobuje nejnovější verzi design systému gov.cz, čímž se jeho prostředí ještě více sjednocuje s centrálními portály a weby ministerstev. Občanům tak nabízí větší komfort a srozumitelnost při každodenním využívání.

  

- PR -

Veolia pomáhá obcím v boji se suchem

a díky systému GIST Aplikace dokáže také lépe čelit povodním


Společnost Veolia pracuje již řadu let na projektu řízení propojených vodovodních soustav v Česku. Její systém chytrých dispečinků umožňuje obcím redistribuci upravené vody do lokalit s akutním nedostatkem. Jde o příklad projektu, který pomáhá bojovat s klimatickou změnou na regionální úrovni. Součástí softwarového řešení chytrých dispečinků je také Povodňový informační systém vyvinutý ve spolupráci společností Středočeské vodárny a GIST Consulting. Povodňový informační systém funguje jako modul platformy GIST Aplikace.