- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Výpadek systému se může British Airways hodně prodražit
Aerolinky British Airways se o víkendu potýkaly s komplikacemi, které byly způsobeny výpadkem počítačového systému. Podle posledních informací byl kolaps počítačové sítě způsoben problémy s napájením. Jestli se příčina výpadku potvrdí, měl by letecký dopravce podle cestujícím vyplatit plošné kompenzace. Výpadek systému totiž není mimořádná okolnost, při níž se kompenzace nevyplácí.


Leteckou společnost British Airways o víkendu postihl výpadek počítačové sítě, který způsobil zrušení a zpoždění množství letů téměř na celém světě. S největšími komplikacemi se potýkala londýnská letiště Heathrow a Gatwick, výpadek však zasáhl i Prahu. Podle posledních informací kolaps systému nebyl způsoben kybernetickým útokem, ale jeho příčinou měl být problém s napájením a energetickým zdrojem. V případě, že se uvedený důvod problémů počítačové sítě potvrdí, měli by mít poškození cestující nárok na finanční odškodnění, které stanovuje Nařízení Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004. Kompenzace dle nařízení se týká všech cestujících, jejichž let byl zpožděn o více než 3 hodiny, zrušen nebo přesměrován, popřípadě, pokud jim byl odepřen nástup na palubu letadla. „Své povinnosti vyplatit cestujícím stanovené odškodnění se letecké společnosti mohou zříct pouze v případě tzv. mimořádných okolností, kterým ani při nejlepší vůli nemohly zabránit. Typicky se jedná o stávku letištního personálu, politické nepokoje či špatné počasí,“ vysvětluje právník Petr Novák ze společnosti Vaše nároky.cz.
„Výpadek interního počítačového systému konkrétní aerolinky by však do mimořádných okolností spadat neměl a cestující by měli žádat paušálně stanovenou kompenzaci, která se pohybuje od 250 do 600 EUR v závislosti na letové vzdálenosti,“ uvádí právník. Cestující by tedy měli mít nárok nejen na vrácení peněz za letenku, pokud byl jejich let zrušen, nebo občerstvení a zajištění noclehu, pokud došlo k delšímu zpoždění, ale i na odškodnění 250 až 600 €.
„Ze zkušeností víme, že mnoho dopravců jako příčinu zpoždění či zrušení letu uvádí mimořádnou okolnost. Často se však jedná pouze o výmluvu, aby nemuseli hradit odškodnění. Cestující by si proto měli vždy ověřit, proč ke komplikaci došlo a zda se skutečně o mimořádnou okolnost jedná,“ uzavírá Oto Strmiska, ředitel společnosti Vaše nároky.cz.
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Formulář pro přidání akce
15.5. | Konference SCADA Security |
22.5. | Akce pro automobilové dodavatele "3DEXPERIENCE... |
12.6. | Konference ABIA CZ 2025: setkání zákazníků a partnerů... |
29.9. | The Massive IoT Conference |