facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Komunikace a sítě - 8. 12. 2009

Vyhledávací aplikace pro Android

Dotaz pro vyhledávání umožňuje zadávat namísto slov obrázky

Google Goggles je nová vyhledávací aplikace pro přístroje s operačním systémem Android, která jako dotaz pro vyhledávání umožňuje zadávat namísto slov obrázky. Uživatel pořídí snímek určitého předmětu fotoaparátem zabudovaným v telefonu, Google se pokusí daný předmět identifikovat a následně vygeneruje odpovídající výsledky vyhledávání. Google Goggles funguje tak, že části obrázku pořízeného uživatelem porovnává s databází obrazového materiálu. Pokud je zjištěna shoda, relevantní obrázky jsou zobrazeny ve výsledcích vyhledávání. Google dokáže aktuálně rozpoznat desítky milionů snímků, včetně míst na zemi, slavných uměleckých děl nebo log.



V případě geografických lokací není zapotřebí ani pořizovat fotografii. Stačí otevřít Google Goggles a přidržet telefon namířený na místo, o němž se chce uživatel dozvědět více informací. Následně použije GPS a kompas ve svém telefonu, Google pozná, o jaké místo jde, a zobrazí jeho jméno na hledáčku fotoaparátu. Poklepáním na název lze získat více informací. Google Goggles je k dispozici jako volně stažitelná aplikace z Android Market, v současné době celosvětově pouze v anglické verzi a pro zařízení s operačním systémem Android 1.6 a vysším.

 

Vedle Google Goggles představila společnost Google ještě novou funkci Nejnovější výsledky, která je zatím k dispozici také pouze v angličtině na Google.com. Tato nová aplikace výsledky vyhledávání výrazně oživuje o obsah v reálném čase z celého webu. Zadáte hledaný výraz a okamžitě se vám zobrazí živé aktualizace od lidí využívajících sociální sítě, jako jsou Twitter nebo Friendfeed, plus titulky novinových článků a blogů publikovaných v poslední době. Všechny tyto aktualizace jsou řazeny tak, aby se aktuální a relevantní výsledky zobrazovaly nahoře.


 
  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.