Aktuality -> IT společnost - 29. 4. 2013

Vydavatelství CCB rozšiřuje portfolio svých internetových titulů o LinuxEXPRES a OpenOffice.cz

Vydavatelství CCB rozšiřuje portfolio svých internetových aktivit o webové magazíny LinuxEXPRES a OpenOffice.cz. Společnost se na koupi dohodla s dosavadním provozovatelem portálů, firmou QCM. Pro CCB, které vydává odborné časopisy o informačních technologiích a provozuje tematicky zaměřené zpravodajské weby, je to další krok k upevnění pozice na trhu odborných internetových titulů.

„Naše společnost má mnohaleté zkušenosti s vydáváním tematických magazínů. Webové portály chceme dále rozvíjet, obsahově se zaměříme na oblast podnikové informatiky, v níž má open source velký potenciál,“ uvedl Lukáš Grásgruber ze společnosti CCB. Partnerské vztahy budou podle jeho slov po změně majitele zachovány. Záměrem společnosti je oba portály dál rozvíjet, a to především s důrazem na oblast podnikové informatiky. Vítány jsou proto i nové nabídky spolupráce, zejména příklady nasazení open source v praxi. Oba internetové tituly přešly pod nového majitele 1. dubna společně s portálem MandrivaLinux.cz.



LinuxEXPRES poskytuje praktické a srozumitelné rady uživatelům operačního systému Linux. Portál byl založen v roce 2004 jako tištěný magazín, v roce 2007 se jeho aktivity přesunuly výhradně na internet. Čtenáři zde najdou tematické vizuální návody, recenze a články. Web OpenOffice.cz se od roku 2003 zaměřuje na podporu uživatelů volně dostupných kancelářských balíků založených na OpenOffice.org. Obsah obou webů zajišťuje nezisková organizace Liberix.

CCB, spol. s r. o. je nejstarší soukromé vydavatelství v České republice. Do jeho portfolia patří odborné časopisy IT Systems, T+T Technika a trh, CAD, lifestylové magazíny Brno Business & Style a Golf a on-line portály SystemOnLine.cz, CAD.cz, technikaatrh.cz, ERPForum.cz, HWForum.cz, CRMForum.cz a další. Většina publikací a časopisů vydavatelství CCB je určena pro Českou a Slovenskou republiku.

Obecně prospěšná společnost Liberix se zabývá propagací a podporou svobodných informačních technologií. Jde o softwarové vybavení, které je bezplatně a bez licenčního omezení volně a veřejně k dispozici. Propagace probíhá formou vzdělávacích kurzů, konferencí, publikováním odborných článků a dalšími aktivitami.

(red)

 
  

- PR -

Lék na konkurenceschopnost při prodeji na internetu

Výběr a nákup zboží na internetu je dnes zcela běžnou záležitostí. V Evropě touto cestou nakupuje většina zákazníků, a proto se obchodníci snaží, aby bylo vše jednodušší, přehlednější a pokud možno na míru každému zákazníkovi. Nabízení zboží statickým obrázkem s krátkým popisem už nestačí – lidé chtějí vidět výrobky co nejrealističtěji, otáčet je, zkoušet barvy, případně umisťovat vybraný artikl do prostoru a mít z nákupu dobrý pocit.

  

- PR -

DORA a NIS2: Digitální odolnost dodavatelského řetězce

Současná společnost je bezprecedentně závislá na digitálních technologiích. Tato závislost, a s ní spojená systémová propojenost mezi subjekty v kritických sektorech, tvoří nové zranitelné místo celého evropského digitálního ekosystému. Evropská unie na tuto výzvu reaguje sérií opatření, z nichž nejdůležitější jsou nařízení DORA  a směrnice NIS2. Tyto regulace nepředstavují pouhé kosmetické úpravy pravidel, ale zavádí povinnost digitální odolnosti a posouvají kybernetickou bezpečnost z IT oddělení na úroveň strategického řízení.