Aktuality -> IT Business - 27. 2. 2024 - Ing. Lukáš Grásgruber

Vojtěch Černý povede nové oddělení Algotechu zaměřené na AI

Vojtěch ČernýAlgotech založil samostatné expertní oddělení, které se zaměřuje na profesionální využití umělé inteligence ve firmách. Nové oddělení povede Vojtěch Černý, který byl jmenován do pozice ředitele pro inovace.



Algotech nejprve začal využívat a integrovat nástroje AI pro zefek­tiv­ně­ní svých vlastních interních procesů. Vzhledem k pozitivním výsledkům se firma rozhodla tyto služby začít nabízet i pro své zákazníky. Aktuálně pracuje na několika pilotních projektech a to především s napojením nástrojů AI na systémy CRM a call centra.

Nové oddělení se věnuje zpřístupnění AI nástrojů v širokém portfoliu řešení Algotechu, především v komunikačních systémech jako jsou voice boti, chat boti nebo automatizace práce se zákazníky, v CRM, ERP, ale také při vývoji aplikací.

„Smyslem naší práce je pomáhat klientům s jejich IT potřebami tak, aby co nejlépe využívali to, co je k dispozici, a aby jim to přineslo užitek. AI nemůžeme v tomto ohledu přehlédnout a jsme moc rádi, že jsme jednou z prvních společností, která umí skvěle využívat dlouhodobé zkušenosti a zároveň je účelně kombinovat s nejnověj­ší­mi trendy,“ upřesňuje František Zeman, generální ředitel Algotechu.

Vojtěch Černý doplňuje: „Umělá inteligence představuje budoucnost každodenního života. Neustále se rozšiřuje do více a více oborů, přičemž nejsme schopni ani po desetiletích zkoumání zcela určit její hranice. Jsem rád, že mohu být u toho a podílet se na jejím zavádění do praxe u zákazníků Algotechu. Příští měsíce a roky budou i nadále transformativní a myslím, že se máme na co těšit.“

Vojtěch Černý je absolventem oboru umělé inteligence na Matematicko-fyzikální fakultě Univerzity Karlovy. V Algotechu pracuje od roku 2017, dříve jako vedoucí vývojářských týmů, nově na pozici ředitele pro inovace.


 
  

- PR -

Lék na konkurenceschopnost při prodeji na internetu

Výběr a nákup zboží na internetu je dnes zcela běžnou záležitostí. V Evropě touto cestou nakupuje většina zákazníků, a proto se obchodníci snaží, aby bylo vše jednodušší, přehlednější a pokud možno na míru každému zákazníkovi. Nabízení zboží statickým obrázkem s krátkým popisem už nestačí – lidé chtějí vidět výrobky co nejrealističtěji, otáčet je, zkoušet barvy, případně umisťovat vybraný artikl do prostoru a mít z nákupu dobrý pocit.

  

- PR -

DORA a NIS2: Digitální odolnost dodavatelského řetězce

Současná společnost je bezprecedentně závislá na digitálních technologiích. Tato závislost, a s ní spojená systémová propojenost mezi subjekty v kritických sektorech, tvoří nové zranitelné místo celého evropského digitálního ekosystému. Evropská unie na tuto výzvu reaguje sérií opatření, z nichž nejdůležitější jsou nařízení DORA  a směrnice NIS2. Tyto regulace nepředstavují pouhé kosmetické úpravy pravidel, ale zavádí povinnost digitální odolnosti a posouvají kybernetickou bezpečnost z IT oddělení na úroveň strategického řízení.