facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Komunikace a sítě - 25. 3. 2016

Vodafone zavádí technologii LTE Advanced 4×4 MIMO

Vodafone ve spolupráci se společností Huawei spustil v pražské čtvrti Karlín nejmodernější mobilní síť LTE Advanced, která využívá technologii 4×4 MIMO. Technologie 4x4 MIMO na straně vysílače i koncového zařízení současně kombinuje signál ze čtyř vysílacích, respektive přijímacích, antén a tím významně zvyšuje efektivitu přenosů dat v dostupném frekvenčním pásmu. Z hlediska uživatele je hlavním přínosem až dvojnásobná maximální rychlost, stabilnější signál, zejména ve vnitřních prostorách budov a na hranici dosahu vysílače, a menší spotřeba energie koncových zařízení.



Vysílač v Karlíně byl spuštěn na frekvenci 1800 MHz a umožňuje teoreticky dosáhnout rychlosti až 300 megabitů za sekundu pro stahování dat směrem k uživateli. Podpora na straně koncových zařízení se v současnosti omezuje pouze na několik přístrojů, ale díky nové generaci mobilních procesorů, bude těchto zařízení významně přibývat. Nasazení technologie 4x4 MIMO Vodafone ověřoval s využitím modemu Huawei B5328.

Kromě koncových zařízení dodává Huawei pro Vodafone také infrastrukturu a technologie pro celou LTE síť.


 
  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.