facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> IT společnost - 12. 7. 2021 - Ing. Lukáš Grásgruber

Vítězem pražského inovačního maratonu se stal projekt Metacity

nakopniprahu.czCelkem 11 týmů se utkalo v Pražském inovačním maratonu #NakopniPrahu2, jehož cílem bylo najít řešení, která pomocí technologií pomohou zlepšit život Pražanů. Finalisté prezentovali své projekty a prototypy řešení, na kterých od února pracovali, v pražském CAMPu před odbornou porotou. Vítězem inovační soutěže se stal projekt Metacity, který si klade za cíl zjednodušit komunikaci mezi občany, developery, neziskovými organizacemi, městskými institucemi a dalšími zájmovými skupinami podílejícími se na rozvoji a plánování města skrze vizualizaci dat.



V sobotu 26. června 2021 se v pražském Centru architektury a městského plánování (CAMP) setkali finalisté druhého ročníku soutěže #NakopniPrahu. Cílem půlročního inovačního maratonu v oblasti městských inovací, tzv. urban hackingu, bylo vybrat a rozvinout nejlepší projekty z osmi tematických výzev (zdraví, životní prostředí, energetika, bezpečnost a doprava, komunity, udržitelný turismus a kultura, vzdělávání a školství a data).

Z jedenácti finálových týmů vybrala porota tvořená zástupci městských organizací a partnerů jako vítězný projekt Metacity. „S Metacity budou všechny zájmové skupiny moci sdílet svá data, čímž se zjednoduší komunikace během plánování výstavby, projektování městských částí nebo bude možné vizuálně demonstrovat regulace vycházející z metropolitního plánu,“ říká Vojtěch Tomas z vítězného týmu a dodává: „Občané, developeři i město dostanou do rukou nástroj, který jim umožní zapojit se do diskuse o budoucí podobě města. Metacity je takový chameleon, který zobrazí každému uživateli data v takové podobě, ve které jí bude rozumět.“ Vítězný tým převzal z rukou primátora hl. m. Prahy Zdeňka Hřiba šek ve výši 50 000 Kč na podporu s realizací svého vítězného nápadu.

Porota dále ocenila druhým místem a finanční odměnou 30 000 Kč tým Příroda v Praze s projektem soulroots, který se zaměřuje na zlepšení duševního zdraví člověka skrze trávení času v přírodě doprovázeného cvičeními, což vede k osobnímu růstu. Na třetím místě skončil tým Collboard s projektem Collboard.com, neboli virtuální tabule pro školy. Aplikace je určena k online výuce a také hybridnímu vyučování, kdy se třída rozdělí na víc částí, ať už ve škole nebo doma. Tento tým si odnesl prémii ve výši 20 000 Kč.


 
  

- PR -

Modernizace IS je příležitost přehodnotit způsob práce

IT Systems 4/2025V aktuálním vydání IT Systems bych chtěl upozornit především na přílohu věnovanou kybernetické bezpečnosti. Jde o problematiku, které se věnujeme prakticky v každém vydání. Neustále se totiž vyvíjí a rozšiřuje. Tematická příloha Cyber Security je příležitostí podívat se podrobněji, jakým kybernetickým hrozbám dnes musíme čelit a jak se před nimi můžeme chránit. Kromě kybernetické bezpečnosti jsme se zaměřili také na digitalizaci průmyslu.

  

- PR -

Transformace bankovnictví a pojišťovnictví v éře umělé inteligence

Umělá inteligence se stala hy­ba­te­lem digitální revoluce ve finančním sektoru. Přináší bezprecedentní možnosti automatizace, personalizace služeb a optimalizace rizik. Přestože potenciál AI je enormní, jen malá část bank má připravenou komplexní strategii pro její implementaci.