facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> IT společnost - 12. 7. 2021 - Ing. Lukáš Grásgruber

Vítězem pražského inovačního maratonu se stal projekt Metacity

nakopniprahu.czCelkem 11 týmů se utkalo v Pražském inovačním maratonu #NakopniPrahu2, jehož cílem bylo najít řešení, která pomocí technologií pomohou zlepšit život Pražanů. Finalisté prezentovali své projekty a prototypy řešení, na kterých od února pracovali, v pražském CAMPu před odbornou porotou. Vítězem inovační soutěže se stal projekt Metacity, který si klade za cíl zjednodušit komunikaci mezi občany, developery, neziskovými organizacemi, městskými institucemi a dalšími zájmovými skupinami podílejícími se na rozvoji a plánování města skrze vizualizaci dat.



V sobotu 26. června 2021 se v pražském Centru architektury a městského plánování (CAMP) setkali finalisté druhého ročníku soutěže #NakopniPrahu. Cílem půlročního inovačního maratonu v oblasti městských inovací, tzv. urban hackingu, bylo vybrat a rozvinout nejlepší projekty z osmi tematických výzev (zdraví, životní prostředí, energetika, bezpečnost a doprava, komunity, udržitelný turismus a kultura, vzdělávání a školství a data).

Z jedenácti finálových týmů vybrala porota tvořená zástupci městských organizací a partnerů jako vítězný projekt Metacity. „S Metacity budou všechny zájmové skupiny moci sdílet svá data, čímž se zjednoduší komunikace během plánování výstavby, projektování městských částí nebo bude možné vizuálně demonstrovat regulace vycházející z metropolitního plánu,“ říká Vojtěch Tomas z vítězného týmu a dodává: „Občané, developeři i město dostanou do rukou nástroj, který jim umožní zapojit se do diskuse o budoucí podobě města. Metacity je takový chameleon, který zobrazí každému uživateli data v takové podobě, ve které jí bude rozumět.“ Vítězný tým převzal z rukou primátora hl. m. Prahy Zdeňka Hřiba šek ve výši 50 000 Kč na podporu s realizací svého vítězného nápadu.

Porota dále ocenila druhým místem a finanční odměnou 30 000 Kč tým Příroda v Praze s projektem soulroots, který se zaměřuje na zlepšení duševního zdraví člověka skrze trávení času v přírodě doprovázeného cvičeními, což vede k osobnímu růstu. Na třetím místě skončil tým Collboard s projektem Collboard.com, neboli virtuální tabule pro školy. Aplikace je určena k online výuce a také hybridnímu vyučování, kdy se třída rozdělí na víc částí, ať už ve škole nebo doma. Tento tým si odnesl prémii ve výši 20 000 Kč.


 
  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.

  

- PR -

11 reálných příběhů IT manažerů:

Jak zvládli SaaS, kyberbezpečnost i automatizaci


AID2025IT manažeři napříč organizacemi dnes řeší podobné výzvy: jak zvládnout přechod na SaaS, zvýšit úroveň kyberbezpečnosti, automatizovat procesy a mít přehled o IT majetku, aniž by museli zavádět složité postupy. Zajímá vás, jak to v praxi zvládají ostatní?