Aktuality -> Hardware - 21. 1. 2016

Věrnostní programy s využitím NFC tagů zvyšují loajalitu zákazníků

NFC, nakupování přes internetNakupování přes internet má rok od roku stále více vzrůstající tendenci především díky úspoře času a snadnému srovnání cen. Minimálně jednou ročně si něco přes internet pořídí až 96 % Čechů, 46 % pak nakupuje online alespoň jednou v měsíci. Silná internetová konkurence vede obchodní centra ke zvýšení atraktivity nabídky svých služeb, aby přilákaly zákazníky zpět do kamenných obchodů. Jedním z trendů je spuštění věrnostních programů s využitím progresivní NFC technologie.



NFC je bezdrátová komunikační technologie, podobně jako Bluetooth, která umožňuje jednoduchou a bezpečnou obousměrnou komunikaci mezi zařízeními na krátkou vzdálenost přiblížením se na několik centimetrů. Velkou výhodou je, že NFC technologie je již integrována do mobilních zařízení, jako jsou mobilní telefony či tablety. Jejich využití ale není podmínkou. V případě věrnostní programů totiž lze využít i NFC tagy jako jsou čipové karty, klíčenky, náramky a samolepky pro mobilní telefony tak, aby si každý zákazník mohl najít model, který mu vyhovuje.

„NFC technologie nabízí všestranné využití jak pro osobní účely - platební transakce, párování a rychlé nastavení telefonu, domácí zábava, tak i pro firemní aplikace - autorizace přístupu, docházkové systémy, věrnostní programy, komunikace produktu a značky, registrace zákazníků, poskytování informací, servis a služby zákazníkům, to vše pouhým přiblížením telefonu k NFC štítku,“ vysvětluje Tomáš Kubíček, business development manager společnosti smart-TEC, která vyrábí a dodává široké spektrum tagů pro NFC technologie.

Jak lze NFC technologie využít pro věrnostní programy, lze ukázat na příkladu Shopping City Seiersberg, které je největším obchodním centru na jihu Rakouska. „Řešení věrnostního bonus programu s využitím NFC tagů je založené na sbírání bodů zákazníky při každé návštěvě nákupního centra bez ohledu na to, zda účastník něco koupí či nikoliv. Na základě toho jsou zákazníkům poskytovány různé pobídky k nákupu, slevové kupóny a akce od různých prodejců. Zákazníci se mohou zapojit prostřednictvím bezplatné registrace a vyzvednout si NFC tag v různých provedeních v místě prodeje,“ vysvětluje princip fungování Stefan Scheller, mezinárodní key account manager společnosti smart-TEC.

NFC řešení v Shopping City Seiersber je úspěšně v provozu již od září 2014 a v současné době registruje již více než 14.000 účastníků. Na několika místech v obchodním centru jsou k dispozici kiosky, kde se zákazník po svém příchodu přihlásí pomocí NFC tagu. S využitím kiosků si také mohou zákazníci jednoduše po přiblížení svého NFC tagu v podobě čipové karty, klíčenky, samolepky pro mobilní telefon vytisknout své kupóny a nabídky.


 
  

- PR -

Udržitelnost vyžaduje nový přístup k využívání energie v éře umělé inteligence

Rostoucí zájem o generativní umělou inteligenci vedl k výraznému nárůstu poptávky po výkonných výpočetních systémech. S tím ruku v ruce roste i spotřeba energie a náklady s tím spojené, a tento trend bude nadále pokračovat. Od svého vzniku se velikost modelů umělé inteligence exponenciálně zvětšuje. A větší modely znamenají výkonnější systémy, nebo delší dobu výpočtů a obojí vyžaduje více energie.

  

- PR -

Eloquens: e-mailová automatizace s podporou AI

E-mail se stal páteří firemní komunikace a očekává se, že do roku 2026 dosáhne celosvětový počet firemních uživatelů elektronické pošty 4,73 miliardy. E-mail sice umožňuje okamžitou komunikaci napříč organizacemi, ale jeho skutečné náklady jako čas, produktivita a ztracené příležitosti jsou často přehlíženy.