Aktuality -> IT společnost - 19. 10. 2012

Veletrh Prague Fire & Security Days 2012 představil moderní trendy v zabezpečení

FSDays1.jpgPoprvé v letňanském výstavním areálu PVA Expo Praha, ale celkově již počtvrté se v Praze uskutečnil veletrh Prague Fire & Security Days. Od 18. do 22. září na něm více jak 30 renomovaných firem z oboru představilo nejnovější trendy a technologie v zabezpečovací technice, systémech a službách.

FSDays se uskutečnil souběžně se stavebním veletrhem For Arch. „Propojení s For Arch a dalšími souběžně probíhajícími veletrhy přineslo FSDays širší cílovou skupinu návštěvníků, především z oborů stavebnictví – projektanti, architekti, stavební společnosti, development ve vztahu ke komplexní ochraně budov a objektů a prezentujícím se společnostem nové obchodní příležitosti,“ říká Aleš Beneš, ředitel společnosti Mascotte, organizátora FSDays. Pozitivně tuto změnu, stejně tak jako atraktivní umístění výběrové přehlídky FSDays v rámci celého komplexu odborných stavebních veletrhů, hodnotí také sami vystavovatelé a návštěvníci.

Úlohou FSDays 2012 bylo seznámit s nejnovějšími trendy, postupy a systémy pro zabezpečení, ostrahu a ochranu budov a objektů, systémy pro inteligentní budovy a integrované systémy budov, ochranu dat a informací, možnostmi a novinkami pro zvýšení bezpečnosti v silniční, železniční, letecké dopravě, ale i protipožární ochranu a záchranářství. Renomované firmy zde návštěvníkům představili nejžhavější novinky a zajímavosti pro obory Fire & Security, IT Protection, Safe Traffic a Rescue Prague.

Pořadatelé veletrhu FSDays 2012 připravili spolu s odbornými partnery velmi zajímavé odborné konference, letos poprvé i s mezinárodní účastí, na témata – Galileo pro bezpečnější dopravu, Bezpečí inteligentních budov a domácností a Požární ochrana datových center z pohledu technologií a legislativy. Součástí oficiálního, odborného programu FSDays 2012 byly také konference pořádané Ministerstvem dopravy ČR
a Certifikačním institutem.

Všechny současně probíhající veletrhy shlédlo celkem 69 357 návštěvníků, z toho pozvaní hosté, novináři, účastníci konferencí FSDays 2012 se zájmem o současné trendy a technologie nejen z oborů stavebnictví, ale především z oborů protipožární a bezpečnostní techniky v celkovém počtu 2.365 osob. Návštěvníky komplexu veletrhů zaujaly expozice vystavovatelů na čisté výstavní ploše 18 325 m2 (hrubá výstavní plocha je 36 tisíc m2!) a také atraktivní doprovodný program.

Záštitu FSDays 2012 poskytla řada významných organizací a institucí, jakými jsou Ministerstvo vnitra ČR, Hlavní město Praha, Ministerstvo dopravy ČR a Národní bezpečnostní úřad. Odbornými partnery, kteří spolupracovali i na přípravách celé akce, jsou ASIS International ČR, Cech EPS ČR, ORSEC, Orange Group, Asociace soukromých bezpečnostních služeb ČR, Městská policie Praha a Sdružení hasičů Čech, Moravy a Slezska.

Již nyní začíná organizátor, společnost Mascotte s.r.o. spolu s odbornými partnery, připravovat další ročník bezpečnostního veletrhu, který se uskuteční v září 2013.

 
  

- PR -

DORA a NIS2: Digitální odolnost dodavatelského řetězce

Současná společnost je bezprecedentně závislá na digitálních technologiích. Tato závislost, a s ní spojená systémová propojenost mezi subjekty v kritických sektorech, tvoří nové zranitelné místo celého evropského digitálního ekosystému. Evropská unie na tuto výzvu reaguje sérií opatření, z nichž nejdůležitější jsou nařízení DORA  a směrnice NIS2. Tyto regulace nepředstavují pouhé kosmetické úpravy pravidel, ale zavádí povinnost digitální odolnosti a posouvají kybernetickou bezpečnost z IT oddělení na úroveň strategického řízení.

  

- PR -

Lék na konkurenceschopnost při prodeji na internetu

Výběr a nákup zboží na internetu je dnes zcela běžnou záležitostí. V Evropě touto cestou nakupuje většina zákazníků, a proto se obchodníci snaží, aby bylo vše jednodušší, přehlednější a pokud možno na míru každému zákazníkovi. Nabízení zboží statickým obrázkem s krátkým popisem už nestačí – lidé chtějí vidět výrobky co nejrealističtěji, otáčet je, zkoušet barvy, případně umisťovat vybraný artikl do prostoru a mít z nákupu dobrý pocit.