Aktuality -> Komunikace a sítě - 29. 8. 2017

Trojský kůň okrádá uživatele aplikací taxislužeb

Odborníci Kaspersky Lab objevili novou modifikaci známého mobilního bankovního trojského koně Faketoken. Ta byla navržena tak, aby jejím prostřednictvím mohli zločinci krást citlivá data z oblíbených aplikací pro taxi služby. Nová verze Faketoken sleduje v reálném čase aktivitu aplikací. Pokud uživatel spustí specifickou aplikaci, trojan ji překryje phishingovým oknem s cílem ukrást bankovní údaje oběti. Trojský kůň používá zcela identické rozhraní (včetně barevných schémat a log), čímž vytváří neviditelnou vrstvu. Podle analýzy společnosti Kaspersky Lab cílí zločinci svým malwarem na nejpopulárnější mezinárodní taxi služby a poskytovatele spolujízd.



Trojan navíc přesměrovává veškeré příchozí zprávy SMS na svůj C&C server. To umožňuje kyberzločincům získat dočasná ověřovací hesla zaslaná bankami nebo zprávy od taxi služeb a poskytovatelů spolujízd. Nová verze Faketoken je rovněž schopná monitorovat uživatelovy hovory, nahrávat je a přenést tato data do C&C serverů.

Překrývání je u velké části mobilních aplikací běžně povolenou funkcí. V minulém roce společnost Kaspersky Lab informovala o modifikaci Faketoken, která napadla více než 2 000 finančních aplikací po celém světě, a maskovala se právě jako různé programy a hry – často jako Adobe Flash Player. Od té doby se Faketoken dále vylepšil a rozšířil do dalších částí světa.

Odborníci také zaznamenali útoky Faketoken na další oblíbené aplikace z oblasti cestování a hotelnictví, placení dopravních pokut, v Android Pay a Google Play Market.

Ve snaze zachování maximálního bezpečí před trojským koněm Faketoken a dalším malwarem cílícím na Androidy doporučují odborníci Kaspersky Lab uživatelům, aby si neinstalovali aplikace pocházející z neznámých zdrojů. Dále je důležité využívat na svých zařízeních účinná bezpečnostní řešení.


 
  

- PR -

Phoenix a BENU lékárny sjednotily komunikaci s více než 430 pobočkami díky ALVAO

Společnost PHOENIX lékárenský velkoobchod, s.r.o., provozující síť lékáren BENU, potřebovala zjednodušit a sjednotit komunikaci mezi centrálou a lékárnami. Implementací ALVAO Service Desk a Asset Management získala přehledné řešení pro správu požadavků i majetku, které přineslo rychlejší komunikaci, vyšší efektivitu a lepší podporu napříč celou organizací.

  

- PR -

Digitální služby veřejné správy:

Jednotný design pro snazší orientaci občanů


V dnešní digitální době jsou portály občana klíčovým nástrojem pro jednoduchou a bezpečnou komunikaci s úřady. Jedním z nejpoužívanějších mezi českými organizacemi je Portál občana od společnosti Gordic, který je od počátku vyvíjen v souladu se standardy digitálních služeb české veřejné správy. Nyní se Portál občana přizpůsobuje nejnovější verzi design systému gov.cz, čímž se jeho prostředí ještě více sjednocuje s centrálními portály a weby ministerstev. Občanům tak nabízí větší komfort a srozumitelnost při každodenním využívání.