Aktuality -> Komunikace a sítě - 16. 7. 2012

Telefonním automatům ještě neodzvonilo

V České republice je celkem zhruba 16 tisíc telefonních automatů. Nejoblíbenější jsou telefonní automaty, které přijímají jak mince, tak telefonní kartu O2 Trick, těch je v provozu 4,5 tisíce. Nejvíc, téměř 7,5 tisíce, je stále mincových telefonních automatů. Zhruba čtyři tisíce přístrojů je pak pouze na kartu. Největší zájem o služby automatů byl v letech 1993 až 2002, od té doby klesá. Ze všech druhů automatů se ročně uskuteční na 300 tisíc tísňových volání. Telefonní automaty mají také nenahraditelnou úlohu jako náhradní či doplňkové řešení v případě rozbitého, zapomenutého, ztraceného či vybitého mobilu. Nejvytíženější automaty jsou však v turisticky exponovaných oblastech a na nádražích, z těch se volá i třicetkrát denně.



Za minulý rok se z telefonních automatů vybralo a svezlo k vytřídění 13 milionů kusů mincí včetně euro mincí o celkové váze cca 62 tun. Při častějším volání z telefonních automatů je možné použití i předplacené karty O2 Trick. Těch se ročně vyrobí a prodá na sto tisíc kusů.

 

Ze všech hovorů uskutečněných z automatů v roce 2011 dominují volání do mobilních sítí následované voláním pomocí předplacených karet jiných operátorů na bezplatná čísla.


 
  

- PR -

Udržitelnost vyžaduje nový přístup k využívání energie v éře umělé inteligence

Rostoucí zájem o generativní umělou inteligenci vedl k výraznému nárůstu poptávky po výkonných výpočetních systémech. S tím ruku v ruce roste i spotřeba energie a náklady s tím spojené, a tento trend bude nadále pokračovat. Od svého vzniku se velikost modelů umělé inteligence exponenciálně zvětšuje. A větší modely znamenají výkonnější systémy, nebo delší dobu výpočtů a obojí vyžaduje více energie.

  

- PR -

Eloquens: e-mailová automatizace s podporou AI

E-mail se stal páteří firemní komunikace a očekává se, že do roku 2026 dosáhne celosvětový počet firemních uživatelů elektronické pošty 4,73 miliardy. E-mail sice umožňuje okamžitou komunikaci napříč organizacemi, ale jeho skutečné náklady jako čas, produktivita a ztracené příležitosti jsou často přehlíženy.